Flikkerende tft beeld (compaq 8030)

Pagina: 1
Acties:

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 16:53
Flikkerende tft beeld dus. Lijkt alsof het een crt is met extreem lage refrech rate. ALs het scherm koud is, geen probleem daarna begint het geflikker...

TFT is aangesloten op een gainward gforce 4 Ti 4600 met dual dvi. OP beide poorten geeft hij het geflikker. Mijn 15"tft heeft nergens last van dus ik ga er vanuit dat het niet de videokaart is.

Iemand met het zelfde probleem of nog beter een oplossing??

• Kakaroto
  • Laatst online: 18-08 22:43
Misschien een versleten component ofzo in je TFT.
Je zegt dat je scherm gaat flikkeren naarmate je scherm warm wordt.
Oplossing is koeling zorgen voor je monitor. (ventilator :))

[ Voor 0% gewijzigd door Kakaroto op 30-09-2002 11:04 . Reden: het is niet defect... ]

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ka_ka_rot schreef op 30 september 2002 @ 11:03:
Misschien een versleten component ofzo in je TFT.
Je zegt dat je scherm gaat flikkeren naarmate je scherm warm wordt.
Oplossing is koeling zorgen voor je monitor. (ventilator :))
Zou niet echt de oplossing mogen zijn he bij zo'n tft scherm

• Kakaroto
Thermo schreef op 30 september 2002 @ 11:35:
[...]

Zou niet echt de oplossing mogen zijn he bij zo'n tft scherm
nee ok, niet de enige oplossing tuurlijk zijn er nog meer oplossingen. Maar je kan de monitor niet zomaar teruggeven aan compaq, alleen omdat ie te warm is.
Wat ik zou doen is proberen de monitor zo koel mogelijk te houden.

Verwijderd

Heb ik ook gehad met mijn Compaq 7020 TFT, was analoog verbonden met Radeon 7200, heb toen geinvesteerd in Radeon 8500 en is nu verbonden via DVI, probleem is opgelost.
(Heb hier trouwens nog een topicje over gestart, maar kwamen geen bruikbare reacties op)

Ow, ook dit nog bij vermelden: als ik de TFT aansloot op een Riva TNT2 kaartje, analoog, was er ook geen geflikker te zien.

• thevisman
Monitor is dus zowel via dvi en analoog aangesloten geweest en met verschillende kaarten.....geen verbetering.

Even emailen met compaq en er komt een courier langs met een andere ;-) Service he! De 8030 is verder ook een aanrader, mooi afgewerkt en super mooi beeld (als het niet flikkerd)

Overigens was warmte niet het probleem, het probleem treedt alleen op als hij op bedrijfstemperatuur is.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik heb er ook last van. Als ik van resolutie verander zie ik ongeveer een 20 a 30 seconden dat me TFT flikkert. En het is zeker goed te zien. De monitor is aangesloten op mijn DVI poort.

Zelf denk ik dat het aan de Gainward ligt. (want die heb ik dus ook)

• thevisman
Ik heb nog een andere tft 15" en bij deze geen probleem. De compaq 8030 trild ook op andere pc (en andere videokaarten dus) En mijn scherm flikkerd non stop.....

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:46:
Heb ik ook gehad met mijn Compaq 7020 TFT, was analoog verbonden met Radeon 7200, heb toen geinvesteerd in Radeon 8500 en is nu verbonden via DVI, probleem is opgelost.
(Heb hier trouwens nog een topicje over gestart, maar kwamen geen bruikbare reacties op)

Ow, ook dit nog bij vermelden: als ik de TFT aansloot op een Riva TNT2 kaartje, analoog, was er ook geen geflikker te zien.
Ik had gister een 7020 TFT gekocht :), maar heb m nog aangesloten aan analoog op een GeForce256 DDR.
Mag ik vragen wat het verschil is als je deze TFT op DVI draait?

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
compaq service is idd perfect, bellen en volgende dag heb je met beetje mazzel al een nieuwe.

cab is btw ook een goeie compaq service partner voor vervanging van onderdelen etc. Zijn erg snel met uitleveren van nieuwe spullen.

Verwijderd

Ka_ka_rot schreef op 01 oktober 2002 @ 09:56:
[...]

Ik had gister een 7020 TFT gekocht :), maar heb m nog aangesloten aan analoog op een GeForce256 DDR.
Mag ik vragen wat het verschil is als je deze TFT op DVI draait?
Prachtig stabiel beeld, geen enkele rolbeweging meer door het beeld, enige minpuntje die ik kan opnoemen is wanneer de PC windows 2000 boot, net na bios summary en vlak voor windows 2000 bootscherm, dan kan het gebeuren dat de monitor denkt dat er geen beeld meer is, en dan gaat hij in Standby-modus..

Al wat meer info over gezocht en blijkt dat dit een gekend probleem is met de DVI-standaard, dus niet specifiek Compaq-TFT of Ati probleem. Sommigen hebben er last van, anderen niet.

/edit
Verschillende sites raden aan om in het Bios de "Plug&Play-OS" optie uit te schakelen. Heb ik geprobeerd, zonder resultaat.
/edit

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 16:09:
[...]

Prachtig stabiel beeld, geen enkele rolbeweging meer door het beeld, enige minpuntje die ik kan opnoemen is wanneer de PC windows 2000 boot, net na bios summary en vlak voor windows 2000 bootscherm, dan kan het gebeuren dat de monitor denkt dat er geen beeld meer is, en dan gaat hij in Standby-modus..

Al wat meer info over gezocht en blijkt dat dit een gekend probleem is met de DVI-standaard, dus niet specifiek Compaq-TFT of Ati probleem. Sommigen hebben er last van, anderen niet.

/edit
Verschillende sites raden aan om in het Bios de "Plug&Play-OS" optie uit te schakelen. Heb ik geprobeerd, zonder resultaat.
/edit
:*) :*) :*) :*) cewl!!!, kga volgende maand voor een GeForce4 Ti4200 met DVI.
Ik vind analoog nu ook al super mooi, dus :D
thnx!
Pagina: 1