Toon posts:

2D snelheid - scrollen in PDF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit systeem:

Tualeron 1100@1525
512MB RAM
Matrox G400 32MB SD(G)RAM in resolutie 1152x864x32
Dit alles op een MSI BXMaster (i440BX) onder winMe

Aangezien ik hierop geen spelletjes speel is dit genoeg om mee te kunnen.
2D kwaliteit is perfekt, maar er is echter 1 flaw, namelijk het scrollen in bepaalde PDF documenten.
Bijvoorbeeld in het bovenste deel van deze Iiyama PDF gaat het scrollen allesbehalve vloeiend. Het alsof die foto met de monitor in stukken wordt getrokken doordat hij telkens weer opgebouwd wordt.
In de eerste pagina van deze Denon PDF is het zelfs nog een stukje erger.
Deze andere Iiyama PDF daarentegen scrolt dan weer erg vloeiend.

Nu vroeg ik me af of dit aan mijn al wat ouder videokaartje kan liggen? Zou een nieuwe videokaart met DDR geheugen helpen om vloeiend te scrollen door zo'n zware PDF documenten. Ik dacht aan een occasie Radeon8500 of een Matrox G550.

Zijn er mensen met tragere cpu's die even vlot door die eerste 2 PDF's kunnen scrollen als dat ze bvb. door dit forum scrollen? Gewoon omdat ze een recentere videokaart hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2002 00:14 . Reden: zinsbouw ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die IIyama pdf kan ik ook niet normaal vloeiend bekijken. En cpu use van Acrobat Reader vliegt naar de 100%. Zal dus wel normaal zijn :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Hier hetzelfde "probleem", het zal er wel aan liggen dat het zwaar gecomprimeerd is oid.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik kan ze op mijn geforce 4 ti ook niet echt vloeiend bekijken hoor. Als je gen spelletjes speelt blijft die g400 gewoon nog een prachtig kaartje.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
alleen dat grote plaatje van die 22" monitor gaat langzaam bij mij maar de rest van de pagina gaat wel goed.

misschien moet je ff acrobat reader 5. nogwat dllen.

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Tja ik kan absoluut niet vloeiend scrollen in die Iiyama pdf. Dus het ligt niet aan jouw pc. Je zou toch verwachten dat het met mn specs wel vloeiend zou moeten kunnen scrollen... :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al de recentste Acrobat versie.
En het is idd. zo dat bij die eerste PDF enkel dat plaatje van die 22" monitor langzaam gaat, het tekstgedeelte eronder gaat wel gewoon goed. Misschien had ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
In ieder geval al bedankt voor jullie reakties. Als het met een GF4Ti hapert dan ben ik al redelijk gerustgesteld.

Misschien is het wel iets om te integreren als nieuwe techniek in videokaarten : hardware PDF decoding of zoiets.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
dat probleem heb ik ook, en soms ook in games als er veel verticale objecten of textures zijn :?
ik heb een keer een topic daar voor geopend maar nooit echt antwoord gekregen...
kweet dus ook niet waar het aan ligt :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
PDF scrollen gaat zwaarder naar mate er meer pics in zitten.. Zo'n fullscreen monitortje isd dus vrij zwaar ;)

In die Iiyama dinges zit ik op z'n 60% cpu usage bij scrollen, 2e CPU gaat richting de 40% dan (weet eik nieteens of Acrobat reader wel SMP ondersteunt)
Specs: zie sign (iig: Dual P3 1 gig / 1.5Gb mem / Quaddro MX videokaartje)

Dat DENON pdfje doet het niet hier :?

Edit: doettut wel... die is idd iets zwaarder:
Beide CPU's vliegen naar zo'n 80% (piek) gebruik.....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 00:36:
Misschien is het wel iets om te integreren als nieuwe techniek in videokaarten : hardware PDF decoding of zoiets.
Zo nieuw is dat niet, ik heb 't al in mn printer... Heet dan een Postscript module :)

Merkt er weinig van, vind alleen dat de PDFjes uit mijn antieke HP 5MP er beter uitzien dan de PDFjes op de 4050 laserjet op mn werk ;)
Pagina: 1