Toon posts:

Plextor 12/10/32A Firmware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lees de vetgedrukte dingen en je snapt het probleem wel denk ik:

Goed, ik had tot voor kort een werkende Plextor brander. Nu doet hij het echter niet meer om de volgende reden:
Mijn pa vond het leuk om een kapotte lamp nog is te prberen waardoor alle stoppen in het huis sprongen en dus mijn lopen computer uitviel.
Opzich geen probleem, moet kunnen, maar deze keer zorgde het ervoor dat de brander stukging.

Toen ik mijn computer weer opstartte knipperde het lampje 7 keer.
Op de site van plextor gekeken: Firmware kapot
Ook herkende het moederbord het apparaat niet meer.

Ik nieuwe Firmware downloaden, maar deze krijg ik niet geinstalleerd omdat die computer niet snapt dat het naar die plextor moet (hij bestaat immers niet volgens mijn pc).

De vraag is dus, valt dit apparaat nog door mij zelf te repareren?

Ik heb immiddels een vervanger gekocht en erin gezet. (Philips CDRW4000 series), en bij deze heb ik nu het probleem dat hij bij het branden bij 95% ermee ophoud. Ik heb dit probleem nog niet echt onderzocht, maar misschien is hier een makkelijke oplossing voor. (kzal zo faq is lezen, zal wel winxp fout zijn)

Verwijderd

Niet om te flamen hoor, maar als je een Plextor hebt gehad ga je toch niet voor een Philips :? :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik denk dat het vrij lastig wordt om dat ding zelf te repareren..
Misschien kun je het beste even een mailtje sturen naar plextor zelf met dit verhaal.. Wie weet wat ze nog voor je kunnen betekenen..

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 01:36:
Niet om te flamen hoor, maar als je een Plextor hebt gehad ga je toch niet voor een Philips :? :?
Voor een plextor tegenwoordig haal je twee low-budget branders die (bijna) hetzelfde kan. Dan is het idd niet gek om nu gewoon een low budget brander te halen voor bijna nop. (Heb zelf een plextor maar adviseer mensen nu gewoon maar low budget te gaan. Als ie kapot gaat koop je dan wel voor nog minder een vervanger.)

Wat betreft de kapotte brander: zelf zul je er niets meer aan kunnen doen. Hoe lang geeft plextor garantie want volgens mij is de plextor van je ca 2 jr oud.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 01:36:
(hoewel de reply niets toevoegt of bij het probleem aansluit zal ik er maar op reageren)
Ik let nog wel een beetje op prijs/kwaliteit verhouding. Die plextor is goed hoor, maar philips kan ook lekker branden en zo idioot veel gebruik ik hem nu ook weer niet.
vette pech als deze kapot gaat, voor dit geld kan ik er nog 2 kopen idd, om aan die prijs van de plextor te komen.

maargoed, ik vreesde al dat ik er weinig aan kon doen, die brander is iets meer dan 3 jaar oud, de garantie is ook al een tijdje verlopen(die was 3 jaar op het hele systeem dacht ik), vandaar ook dat ik maar een nieuwe heb aangeschaft. Iig. bedankt voor de hulp, en wat betreft die nieuwe brander, dat zal wel goed komen, zal wel aan firmware ofzoiets liggen.