Toon posts:

[Access] Hoe groot kan je db zijn...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...voordat ie echt langzaam wordt? Ik draai nu op Access en die is nu zo'n beetje 1.3MB, wanneer moet ik me zorgen gaan maken over de snelheid van de database? En hoeveel users kan Access makkelijk aan tegelijk?

Thanks..

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik dacht iets van 2GB, maar dan heb je wel een flinke DB hoor. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Snelheid is een heel erg stuk ook afhankelijk hoe goed je je database hebt gebouwd, met indexen, etc.

Absolute maximum van Access is 2GB en 255 concurrent users
In praktijk is 5 - 10 concurrent users wel zo een beetje het maximum. Maar Access database wordt (in webomgeving) veel gebruikt, maar het is en blijft een applicatie, ontwikkeld voor desktopgebruik en niet voor netwerkgebruik.

Meer informatie kan je op MSDN vinden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, 2 Gig :o das behoorlijk groot.... maar ik heb gehoord van iemand dat je op een Access db makkelijk 100.000 users kan hebben.... :? dat lijkt me stug...

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 23:45:
Hmmm, 2 Gig :o das behoorlijk groot.... maar ik heb gehoord van iemand dat je op een Access db makkelijk 100.000 users kan hebben.... :? dat lijkt me stug...
Hij bedoeld waarschijnlijk het grote broertje, SQL Server. Maar 100k aan users is best veel, zeker als het concurrent users zijn.. :P
En het is maar wat je definitie van groot noemt; 2 Gig noem ik nog niet behoorlijk groot.. O-)

100.000 records zou op zich kunnen, alhoewel Access daar volgens mij niet echt happy van wordt.

Verwijderd

Topicstarter
whehe :) dus ik kan nog wel ff een tijdje vooruit met m'n access db'tje :)

(enige wat irritant wordt is de file updaten op me site :( moet iedere keer 1.3meg uploaden om 'm te updaten) :)

thanks mensen

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

erhm iig 1gig weet ik zeker dat ie aankan en ruim 6 miljoen records in 1 tabel trekt ie ook nog ;)

Tis wel traag als dikke stront maar het kan. En in dit geval wil je wel indexes gebruiken anders kan je maar beter hem ff aanslingeren zo traag.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan je niet gelijk die MSDE gebruiken? Die wordt toch standaard meegeleverd met Access 2k2 :?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nee, die wordt standaard niet met Access meegeleverd. Wel met de grotere versies van Office XP en verschillende andere producten van MS. Maar ook MSDE kan maar DB's tot een grote van 2gig aan.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:17

Defspace

Administrator

Nou wat mij betreft kan hij een stuk kleiner dan 2 GB zeg maar 10MB..
Als ik een unindexed query doe over 2200 records dan is een webapp wat hier draait daar al bijna 30 seconden zoet mee.(op een dual p4-xeon cluster met 2GB geheugen :( )
Dat vind ik toch erg lang ook al zoekt ie niet over een index.

• gorgi_19

gorgi_19

Defspace schreef op 30 september 2002 @ 10:12:
Nou wat mij betreft kan hij een stuk kleiner dan 2 GB zeg maar 10MB..
Als ik een unindexed query doe over 2200 records dan is een webapp wat hier draait daar al bijna 30 seconden zoet mee.(op een dual p4-xeon cluster met 2GB geheugen :( )
Dat vind ik toch erg lang ook al zoekt ie niet over een index.
2 GB is het theoretisch absolute maximum. Groter dan 2GB kan per definitie niet, dit is ingeprogrammeerd door Microsoft. Deze limiet geldt trouwens ook voor MSDE.
Wat mensen sowieso ook vergeten is dat Access NIET gemaakt is voor web-gebruik (dat mensen dat allemaal wel doen, is een ander verhaal.. ;))

Dat je geen 2GB grote db er van moet maken, is een ander verhaal.
Maar 2200 records is wel erg weinig en 30 seconden is wel errug lang er voor.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
en MySQL ?!?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Alleen kun je om de 2gb limiet van een MSDE wat makkelijker heenwerken ;)
Maar een paar Mb stelt geen moet voor voor Access en als dat traag is zou ik toch eerst eens gaan uitzoeken waar en wat er nou precies traag is. Een index kan soms wonderen doen ;)

Mysql: http://www.mysql.com/doc/en/Table_size.html
Afhankelijk van het 1 en ander maar dat loopt van 2gb tot groter dan je wilt ;)

Exact expert nodig?

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Slashdotter schreef op 30 september 2002 @ 01:36:
Kan je niet gelijk die MSDE gebruiken? Die wordt toch standaard meegeleverd met Access 2k2 :?
Is deze 'gratis' versie niet beperkt tot 1 user ?? Misschien zit ik wel verkeerd maar dat dacht ik althans.

• gorgi_19

gorgi_19

ProgrammerX schreef op 30 september 2002 @ 14:27:
[...]

Is deze 'gratis' versie niet beperkt tot 1 user ?? Misschien zit ik wel verkeerd maar dat dacht ik althans.
Nee, 5 concurrent users, waarbij er ook nog met een 'queue'-idee wordt gewerkt.

Pagina: 1