Promise Ultra 100 TX2 naar TX2000

Pagina: 1
Acties:

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
http://tweakhardware.com/...&Forum_Title=Tech+Support

http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/partsbox.htm

Hier staan wat links met de software die je nodig hebt, met de search hier en met google heb ik nog geen guides kunnen vinden hoe je dit moet flashen (heb wel een draadje gevonden om een Lite Ultra133 RAID van de Ultra 100 TX2 gevonden). Wat ik me nu voornamelijk afvraag is: moet ik mijn Windows XP SP1 Integrated opnieuw installen als ik mijn controller flash naar TX2000? Dit voornamelijk omdat ik van die TX2 kaart boot.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

nee. Hooguit een driver-update, that's it.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Madrox schreef op 30 september 2002 @ 09:38:
nee. Hooguit een driver-update, that's it.
Maar XP kan toch niet booten van een kaart waar die geen driver voor heeft, of zie ik dat verkeerd?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
LoCuTuS2000 schreef op 30 september 2002 @ 10:01:
Maar XP kan toch niet booten van een kaart waar die geen driver voor heeft, of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je verkeerd..

Die kaart heeft een eigen bios, en als het goed is kan je mobo ook van een scsi-device booten (die kaart wordt gezien als scsi-device).

Dus het eerste booten gaat via de bios, XP laad dan z'n drivers, en neemt het vervolgens over :)

Edit:

Hmm.. Beetje verkeerd begrepen ;)

Maar de driver moet inderdaad vantevoren geinstalleerd zijn voordat XP boot.. Dus daar kun je inderdaad wel problemen mee gaan krijgen..

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
LoCuTuS2000 schreef op 30 september 2002 @ 10:01:
[...]

hij boot wel van de goeie schijf, maar kijk niet raar op als je zo'n irritante stopfout om je oren krijgt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wel, probeer dan geforceerd die driver te installeren, sluit het systeem af, doe de mod en herstart WinXP. Anders kun je Safe Mode proberen :)

Desnoods doe je de WinXP setup overnieuw en geef je hem de drivers wanneer ie erom vraagt (F6). Bij de eerstvolgende harstart moet je in de boot menu meteen voor de vorige XP installatie gaan en dan de setupdirectories ($WIN_NT$.~BT enzo) uit de schijf verwijderen en de boot menu zodanig aanpassen dat de 'Windows XP Setup' oid verwijderd wordt :)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Dus met zo'n bios update kan ik mijn Ultra 100 TX2 (100 MB, geen RAID) upgraden naar een 133 MB geen RAID, of een 100 MB met RAID?
Zou wel cool zijn :P

Juist

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Gaat het om deze 2 producten??
Ultra 100 TX2 naar de FastTrak TX2000
Dat zou gaaf zijn van een niet RAID controller effe een RAID controller te maken....
En dat te bereiken door een bios upate...

Hoeveel HD's heb je??
Maakt niet uit hang je alles wat op die controllekaart ziet effe op je MOBO en dan flash je de kaart, Installeer je de drivers en hang je alles weer terug.... (Dit kan toch of zie ik iets over het hoofd......)

EDIT
Flashen doe je als volgt.
1. Pakt die bestanden uit de je hebt gedownload.
2. Die zet je op diskette.
3. Pakt je windows 98 bootdisk(als je die hebt)
4. Boot naar Dos zonder ondersteuning voor cd-rom.
5. Doet de andere diskette erin.
6. Start het flash programma.
7. Maak een backup van je Huidig Bios.
8. Flasht het bios.
9. Reboot

[ Voor 0% gewijzigd door LMD op 30-09-2002 11:12 . Reden: Typo's ]

Nothing more to say...

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Jeldert schreef op 30 september 2002 @ 10:36:
Dus met zo'n bios update kan ik mijn Ultra 100 TX2 (100 MB, geen RAID) upgraden naar een 133 MB geen RAID, of een 100 MB met RAID?
Zou wel cool zijn :P
Zoals ik het heb begrepen kun je idd naar de UDMA 133 RAID TX2000 controller flashen. Er waren al flashes om naar een Ultra 133 TX2 Lite te flashen, maar dan kan je maar 1 raid array aanmaken.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
LMD schreef op 30 september 2002 @ 10:45:
Gaat het om deze 2 producten??
Ultra 100 TX2 naar de FastTrak TX2000
Dat zou gaaf zijn van een niet RAID controller effe een RAID controller te maken....
En dat te bereiken door een bios upate...

Hoeveel HD's heb je??
Maakt niet uit hang je alles wat op die controllekaart ziet effe op je MOBO en dan flash je de kaart, Installeer je de drivers en hang je alles weer terug.... (Dit kan toch of zie ik iets over het hoofd......)

EDIT
Flashen doe je als volgt.
1. Pakt die bestanden uit de je hebt gedownload.
2. Die zet je op diskette.
3. Pakt je windows 98 bootdisk(als je die hebt)
4. Boot naar Dos zonder ondersteuning voor cd-rom.
5. Doet de andere diskette erin.
6. Start het flash programma.
7. Maak een backup van je Huidig Bios.
8. Flasht het bios.
9. Reboot
Bij een normale bios update zou dit het geval zijn, bij deze werk je tot aan stap 6 volgens jou guide, maar dan (schijn) je het bios van 16 kb moeten stuk flashen met een bios van 64 kb om dan de TX2000 bios erop te zetten.
Mocht dit mislukken dan kan je de normale ook nog terugzetten. Dit vind ik alleen een beetje eng om heel eerlijk te zijn.

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Dat vondt ik ook al om mijn controllekaart effe te flashen met een bios van een andere kaart.
Als het misgaat heb je mooi je controllekaart aan stront. Ik heb hem echt nodig want om terug te gaan naar de mobo ondersteuning (ata33) liever niet.

Maar goed als iemand het lukt en het werkt goed. Laat het effe weten.
LoCuTuS2000 schreef op 30 september 2002 @ 19:56:
[...]

Bij een normale bios update zou dit het geval zijn, bij deze werk je tot aan stap 6 volgens jou guide, maar dan (schijn) je het bios van 16 kb moeten stuk flashen met een bios van 64 kb om dan de TX2000 bios erop te zetten.
Mocht dit mislukken dan kan je de normale ook nog terugzetten. Dit vind ik alleen een beetje eng om heel eerlijk te zijn.
dacht dat bios 16 kb was van de 100 tx2. In die 16 kb staat de informatie van die kaart die zul je duzz inderdaad moeten verwijderen. Verder weet ik niet hoeveel ruimte er dan over is. om er 64 kb kwijt te kunnen.
Maar het zou inderdaad kunnen.

Nothing more to say...

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Verdere uitleg is te vinden in dit forum [RAID]Promise Ultra100-TX2 gehacked naar ATA133 RAID
Kan deze nu wel op slot.

Nothing more to say...

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
beetje dubbel post dit |:( als je ff een search had gedaan had je dit gevonden

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Pagina: 1