dual monitor wil maar niet lukken :'(

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Mooi, ik was het getest en gesearch een beetje zat, dus open ik maar een topic in de hoop dat jullie het weten. (ooit win2kas opgestart op zo'n oud systeem? gaap)

Ik heb een mooi systeempje hier staan en ik wel er gewoon een dual monitor setupje draaien.
Het probleem daarentegen is dat het maar niet wil lukken! en daarbij snap ik dan weer een probleem niet :( (zie onderop). Het lastige is dat ik alleen maar PCI sloten heb en wat oudere pci kaartjes, die het overigens wel moeten doen, denk ik. Wat ik wél heb gevonden is dat mogelijk de s3 trio en de trident 9440 niet samenkunnen werken, maar dat de s3 virge ook mogelijk problemen geeft. Het vervelende is dat overal in de search het gaat over een prim. agp en een sec. pci kaart. Dat heb ik dus helemaal niet nodig.

OK dan. Wat heb ik aan hardware specs?
• Systeem:
Intel 430HX mobo (4*pci,3*isa)
Pentium 200Mhz mmx
64MB edo
en overig spul.
• beschikbare videokaarten:
S3 Trio64V+ 2001 1MB PCI
S3 ViRGE/DX (375) 4MB PCI
Trident 9440 1MB PCI
win98se
win2k advanced server

Wat blijkt, dat de bovenste videokaart als sec. wordt gezien door het mobo. Best, maar hoe dan ook, welke combo dan ook wil niet werken, andere pci sloten ook niet.

Het idioote is dat ze in een iets ander systeem wél werken, en dat is m'n servertje. ook een p1 soc7 bord, en daarin had ik zitten: S3Virgedx/gx (375/385) 4mb als primair in het bovenste pci slot en die Trident 9440 als secundair in het onderste pci slot. Dat werkte supers in win98. Nou is het me server, dus hoppa, er weer uit.

Ik krijg hier in win98se de melding dat de kaart niet werkt met multimonitor bla bla en dat klopt dus mooi niet want zoals ik zei in me servertje werken die s3 virge en trident 9440 dus wél! In win2k as wilt hij niet eens starten (fout code10) Het is ook geen irq probleem, zelf met alle extra hardware (geluid, extra ide contr., nic) werkt het ook niet.

Waarom werkt het niet in mijn andere systeem? Kan iemand mij dat een beetje uitleggen, want ik wil dit gewoon werkend hebben omdat het in mijn eigen pc niet kan (gebrek aan pci sloten).

ik heb btw nog nooit zoveel faq's/ pagina's/ site's gelezen voor een probleem... écht!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
*kickerdekick*

niemand een oplossing/idee/tip ? ;(

Verwijderd

als het op het ene mobo niet werkt en op het andere mobo wel is dat hoogst waarschijnlijk het probleem... weet je toevalig welke chipset er op het mobo zit waar het wel op werkt?
en kan je misschien nog aan een BIOS update komen voor je mobo? (wordt waarschijnljik erg lastig met zo'n oud plankje)
misschien ff proberen je IRQ's handmatig aan te weizen in de BIOS

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:46:
als het op het ene mobo niet werkt en op het andere mobo wel is dat hoogst waarschijnlijk het probleem... weet je toevalig welke chipset er op het mobo zit waar het wel op werkt?
en kan je misschien nog aan een BIOS update komen voor je mobo? (wordt waarschijnljik erg lastig met zo'n oud plankje)
misschien ff proberen je IRQ's handmatig aan te weizen in de BIOS
oke waar het wel op werkt:
G586ipv+ mobo met een Intel 430FX chipset, 4 pci 3 isa (verder een rot mobo, mar dat deert niet) verder simpel sock.7 bordje

wat niet werkt, is nieuwer:
Intel Desktop Board met een 430TC of TX chipset, 4 pci, 3 isa
MMX ondersteuning.

Bios updat voor dat mobo moet er d8 ik nog wel zijn. Ik heb z'n kleine broertje ook, zowat de zelfde maar er zit geen MMX op. Die heb ik wel geupdate. Ik zal ff zoeken bij Intel.com

irq's handmatig aanwijzen, ik zal het onthouden :Y)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Probeer ook s de nieuwste/andere drivers te installeren.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
rival24 schreef op 30 september 2002 @ 15:53:
Probeer ook s de nieuwste/andere drivers te installeren.
Idd. Probeer ipv de drivers voor de videokaart eens "algemene" drivers voor de videochip. Dat was ooit ook de oplossing voor mij: met de drivers voor m'n Compaq videokaartje wilde dual monitor niet werken, maar met de drivers voor de Matrox MGA chip die erop zit werkte het ineens wel. Ik had het al bijna opgegeven ;)
Succes iig :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

S3 kaartjes uh?
Die werken vrijwel nooit fatsoenlijk als dual monitor onder Win2k... Als je een gewone kaart en een S3 kaart hebt wil het soms werken door de S3 als primaire kaart in te stellen in je bios en de ander als secundair... Maar vaak ook al niet :/

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

m-m schreef op 30 september 2002 @ 17:37:
S3 kaartjes uh?
Die werken vrijwel nooit fatsoenlijk als dual monitor onder Win2k... Als je een gewone kaart en een S3 kaart hebt wil het soms werken door de S3 als primaire kaart in te stellen in je bios en de ander als secundair... Maar vaak ook al niet :/
dit gaat alleen op voor een agp/pci combinatie, met 2x pci valt er in de bios weinig in te stellen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Gisae
  • Niet online
Probeer eens of je iets met plug and play in je bios in kan stellen. Zet dit uit, omdat anders windows de kaarten dezelfde irq wil geven. 2 monitoren met 2 pci sloten moet wel werken, omdat het over 2 apart aan te sturen kaarten gaat.
Is het trouwens zo dat een van de twee werkt, en dat dit wisselt, of is het altijd dezelfde die niet werkt?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

igg schreef op 30 september 2002 @ 17:41:
[...]

dit gaat alleen op voor een agp/pci combinatie, met 2x pci valt er in de bios weinig in te stellen.
Kun je inderdaad in je bios niet instellen, maar wel door heel simpel de beide pci kaarten om te draaien. Dan komt ie de andere eerder tegen dan de ene, en that should do the trick.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

igg schreef op 30 september 2002 @ 17:41:
[...]

dan is de primaire kaart meestal de kaart die in het PCI slot zit met het laagste nummer.
Kaart in slot 1 is dus de primaire en de kaart in slot 3 de secundaire.... Tenminste.. dit truukje werktte op m'n oude PC zo prima :P
Pagina: 1