[w2k] windows weigert drivers

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb me windows overnieuw moeten installeren dor een of andere boot error die niet te lezen was doordat ie daarna meteen reboot deed.

een tijdje voor deze 'crash' had ik een back-up gemaakt van me registry. ik heb nu meteen sp3 erop gegooit zonder SP2 oid te installeren, en om een of andere reden wil niks meer goed werken, na een uur knoeien heb ik eindelijk internet en opera weer aan de praat gekregen (laten we het maar niet over de videokaart hebben.. pft :r )... ik heb met de bijbehorende CD's van de hardware geprobeerd alles er weer in te krijgen maar hij wil nu om een of andere reden geen drivers meer installeren en hij herkent de hardware niet op de manier waarop het herkent zou moeten worden.

(voorbeeldje: 2 NIC's erin, degene in PCI slot 2, de eerste, pakt ie wel goed, deze heb ik dus maar voor internet gebruikt. andere NIC, zit in PCI slot 5 is een identieke kaart, maar hij weigert hem als zodoende te herkennen... IRQ controlles en alles gedaan, heb driver install op 2e geprobeerd, echt alles wat je kan bedenken, mar overal bij geft ie de error dat de driver niet goed was / niet geinstalleerd kan worden)

iedere mogelijke driver voor welk hardware dan ook te installeren, alleen voor de eerste netwerkkaart is het gelukt en voor de videokaart (na het een en ander aan gepruts op 16Bits kleuren op 640x480).

met SP2 werkten de drivers en alles wel goed...
kan het zijn dat SP3 de registry van SP2 niet goed herkent en daardoor de boel compleet ver****?

btw, ik ben wel ingelogd als Administrator, dus daar kan het niet aan liggen, heb gescant op virussen.

edit:
topictitel kon beter... sorry...

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Je zegt het zelf al, is de meest waarschijnlijke oorzaak.
Wat bedoel je eigenlijk met knoeien? Registry entries verwijderen/koperien enzo?
En hoe heb je bijv. Opera wel aan de praat gekregen?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Eerst SP2 installeren en dan SP3, dat moet wel werken denk ik

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WhizzCat schreef op 29 september 2002 @ 23:15:
Eerst SP2 installeren en dan SP3, dat moet wel werken denk ik

Zou in principe niet nodig hoeven te zijn, service packs zijn cumulatief.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Fludizz
  • Niet online
opera werkt zonder registry entry ook nog... das geen punt.

met knoeien bedoel ik constant verwijderen iedere keer drivers veranderen, telkens protocollen overnieuw installeren enzow... op gegeven moment werkte de entwerkkkaart en liet ik hem dus emt rust.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
ik heb gelijk sp3 erop gegooit.
Ik kreeg een tijd geleden ook een boot error wat eindigde in een bootloop. Erg irritant.
Voorderest heb ik alle drivers kunnen installeren en 2 nics werken ook.
Jammer dat spellen vastlopen op willekeurige momenten

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

blackd schreef op 29 september 2002 @ 23:16:

[...]

Zou in principe niet nodig hoeven te zijn, service packs zijn cumulatief.
Klopt, maar de praktijk wijst helaas anders uit meestal.

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:08

wowi

Maak nu eens een slipstreaming cd dat voorkomt veel gezeur met achteraf nog sp3 moeten installeren hoe dat moet staat wel in een van de topics vermeld.
en dat werkt ook met xp.

• Fludizz
  • Niet online
en als het dan inderdaad is dat een SP2 registry niet in SP3 gebruikt kan worden ben ik het bokje met zo'n slipstream cd met SP3 erop... dat is het laatste wat ik wil, ik installeer liever die SP's handmatig...

• wowi

wowi

Fludizz schreef op 29 september 2002 @ 23:26:
en als het dan inderdaad is dat een SP2 registry niet in SP3 gebruikt kan worden ben ik het bokje met zo'n slipstream cd met SP3 erop... dat is het laatste wat ik wil, ik installeer liever die SP's handmatig...
Dit is grote onzin !!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hoezo onzin? leg eens uit.... ;)

• Fludizz
  • Niet online
leg mij dan eens uit waarom het niet werkt met een registry die was gemaakt ruim voor problemen kwamen? een SP2 registry? dat registry is de enige mogelijke verklaring dat het niet meer goedw erkt, alle andere mogelijke redenen heb ik al weg kunnen strepen...

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Mischien een verkeerde aaname, maar ik roep het toch maar effe:

Staat er niet toevallig de optie ingeschakeld die alle niet-gesignde drivers sojuut naar de bittenbak stuurt? Bezorgde mij een tijd geleden ook flinke kopzorgen.

• Fludizz
  • Niet online
alle drivers zijn microsoft signed, daar heb ik wel op gelet... das ook de reden dat USB 2.0 driver van me mobo niet werkt, niet MS signed... maar de rest wel...

• wowi

wowi

Heb je al eens het volgende geprobeerd
haal je netwerk kaart uit je systeem die die niet herkend
boot je systeem op nieuw
en sluit weer af
doe dan je tweede netwerkkaart er dan weer in
en kijk of tie dan alles herkend dat zou die dan automatisch allemaal moeten
vinden omdat je al de drivers van de andere kaart geinstalleerd hebt.
P.S. zorg wel dat je de laatste drivers van je netwerkkaarten gebruikt.

• LastBoyScout

LastBoyScout

Ik bedoelde eerder te zeggen of je uberhaupt het waarschuwingsschermpje wel ziet als je toch een un-signed driver probeerde. De driver hoeft niet gesigned te zijn om te werken, heb diverse devices gewoon aan de praat gekregen met un-signed drivers.

Anyway, in het eventlog vind je altijd wel een melding terug van een niet-geaccepteerde driver (in het geval van "Unsigned driver=Block") dus ik neem aan dat je die dus niet hebt gekregen...

• Fludizz
  • Niet online
netwerkkaart in en uit geprobeerd...
ook een stel unsigned drivers geprobeerd, blijft melden dat ie ze niet wil hebben... of hij accepteert drivers maar weigert verder het ding te gebruiken/instellen...

• wowi

wowi

Ook al eens een ander pci slot geprobeerd neem ik aan dan,
controleer dan eens de identificatie nummers van de kaarten zijn die misschien hetzelfde??
als dat zo is dan kun je wel stoppen.

• Fludizz
  • Niet online
hoe wil je hebben dat ik het identificatie nummer ervan opzoiek als ie al omd rivers vraagt tijdens het bekijken van de instellingen ervan, 'k bedoel, ik kan bij die 2e kaart nog niet eens bij de TCP/IP settings komen, laat staan andere instellingen.
kaart btw gechecked in andere comp, niks mee aan het handje, is niet kapot.

het ligt volgens mij echt aan die registry ijmport die ik gedaan had...

• wowi

wowi

Je zegt : kaart btw gechecked in andere comp, niks mee aan het handje, is niet kapot.
daarom nummer kontrole van de kaart.

• Fludizz
  • Niet online
ik doe morgen gewoon weer format C:\ dan install win2k met SP2 en dan import registry en dan updaten naar SP3... is misschien een omweg, maar als hij dan niet werkt weet ik dat de registry niet de oorzaak was... dan is et waarschijnlijk iets met SP3 die meeste hardware blocked. want in iedere reply word nl ook vergeten dat het geluid, en al die andere dingen ook niet meer werken... de enige werkende delen zijn HDD, CPU, Mem, AGPkaartje en NIC #1
de rest werkt niet... achja... updates morgenavond...

• wowi

wowi

Waarom importeer je een oud register
terwijl je een verse installatie doet daar moet je eens vanafblijven !!!!!
wedden dat het dan wel werkt
en meteen sp3 nemen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:27

Jimbolino

troep.com

wat d8 je van nieuwe drivers downloaden
ipv. oude van de cd

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Fludizz
  • Niet online
zoals ik al zei, hij werkte eerst wel met drivers van de CD, en nu niet meer. dus het ligt niet aan de ouderdom van de drivers... ik ga nu windows formateren en dan via SP2 SP3 erop zetten

• Fludizz
  • Niet online
update: hardeschijf is waarschijnlijk brak...
Bios zegt possibility of imminent failure
windows setup zegt partition unformatted/damaged
'k hoop dat et niet et probleem is, ik kan namelijk nergens 35GB backuppen

edit:
zit nu achter dit bakje :( : Windows 2000 Professional, Service Pack 3 (5.0 - 2195), SDRAM 160MB, Processor 1-Intel Pentium, 200MHz@233 Network: 3Com EtherLink PCI (100Mb/s)

edit:

de registry was ook corrupted kom ik achter... ben inmiddels WEER aan het formateren... *zucht* kl*te windows...

• LastBoyScout

LastBoyScout

Fludizz,

De biosmelding die je noemt is een "S.M.A.R.T." melding van je HDD zelf. Kortom jouw disk roept zelf tegen je systeem dat hij het binnenkort wel eens "kan" begeven! :'(
Ik raadt je aan om ff te checken of je nog garantie op 't beestje hebt (kan zomaar eens 3 jaar zijn! :P ) en dat ding dan asap te swappen bij je leverancier.
Het lijkt me onverstandig om met deze schijf verder te gaan, getuige de eerdere problemen die je er mee had....

[ Voor 0% gewijzigd door LastBoyScout op 02-10-2002 00:37 . Reden: typo's ]

Pagina: 1