[Video] SCART aansluiten op antenne ingang

Pagina: 1
Acties:

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Ok het is misschien niet geheel duidelijk de topic titel maar dat is het duidelijkste wat ik er van kan maken ;)

Het probleem, nou ja probleem eerder een vraagstuk. Ik heb momenteel een TV-IN kaart in mijn computer zitten (een Pinnacle PCTV Pro) waar ik dus met volle tevredenheid TV op kan kijken. Nu heb ik ook een 'oude' dreamcast cadeau gekregen en nu ben ik benieuwd (aangezien er bij deze dreamcast een SCART aansluting zat) of het mogelijk is om deze aan te sluiten door middel van de 'normale' antenne ingang op de TV-IN kaart. Zodat ik dus op de dreamcast kan spelen, en daarnaast ook eventueel een fragment kan opnemen (om maar wat geks te doen).

Ik heb helaas niet de ruimte voor een TV (klein kamertje) dus een tweede hands TV kopen is geen optie. Is er hiervoor een niet al te duur converter kabel/doosje voor?

Ik heb de search en de FAQ gebruikt maar daar kon ik niet direct een topic hierover vinden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-03 21:23
De PCTV heeft een s-video en composiet ingang. Waarschijnlijk zijn er kabeltjes te koop voor je dreamcast om hem op een van die aansluitingen aan te sluiten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
FatalError schreef op 29 september 2002 @ 23:19:
De PCTV heeft een s-video en composiet ingang. Waarschijnlijk zijn er kabeltjes te koop voor je dreamcast om hem op een van die aansluitingen aan te sluiten.
Daar zat ik ook aan te denken, maar als ik dan in de toekomst een ander apperaat wil gebruiken zit ik weer met dit probleem. Ook is de dreamcast uit de handel net als accesoires.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:10
je kan idd via composite je dreamcast aansluiten. als je dat niet wil ivm andere apparaten zou je er ook over kunnen denken een oude video recorder aan te schaffen. Je kunt de scart van de dreamcast daar op aansluiten en dan de antenne uitgang van de video aansluiten op je pctv.
Er zijn ook losse kastjes te koop die dit voor je kunnen doen, maar dan ben je een stuk duurder uit dan wanneer je een oude video recorder gebruikt. die video hoeft niet eens te werken (opnemen of afspelen), dus misschien dat je voor een prikkie een defecte op de kop kan tikken.
De makkelijkste oplossing is gewoon de dreamcast via composite aan te sluiten ( adaptertje van scart naar composite is goedkoop) Als je dan andere apparaten aanschaft zie je dan wel weer verder en in het geval van een nieuwe videorecorder kan je alsnog via de video je dreamcast aansluiten..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Ik heb geen idee wat een dreamkast is, maar de vraag van Rikz was of hij die kast op de gewone antenne ingang aan kon sluiten. Als die kast een gewone antenne>uit aansluiting heeft zoals oude TV-tennis speeltjes, dan kan dat best.
Van de scart naar de composit in is technisch wel een betere oplossing.

Even off Topic, Rikz: Wat is de maximale capture kwaliteit van die PCTV-pro? Overweeg zelf ook nog steeds zo iets.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:36:
Ik heb geen idee wat een dreamkast is, maar de vraag van Rikz was of hij die kast op de gewone antenne ingang aan kon sluiten. Als die kast een gewone antenne>uit aansluiting heeft zoals oude TV-tennis speeltjes, dan kan dat best.
Van de scart naar de composit in is technisch wel een betere oplossing.

Even off Topic, Rikz: Wat is de maximale capture kwaliteit van die PCTV-pro? Overweeg zelf ook nog steeds zo iets.
De dreamcast is een gameconsole (net als bv. SNES, GameCube, X-BOX, PS One en zo voorts) meestal zit hierbij alleen een SCART aansluiting en een composite is meestal wel te bestellen maar als de gameconsole uit de winkel is verdwenen gaan de accesoires ook mee.

Maar ik zal inderdaad eens kijken naar een oude videorecorder (al was ik toch meer direct opzoek naar een kabel of klein adaptertje dan weer een heel apparaat er bij in mijn kamertje)

Off-topic: Tja kwaliteit (dat is toch iets persoonlijks wat ook weer een beetje aan je snelheid van je systeem ligt) maar max resolutie (zover ik heb gemerkt dan) is 768 x 576 pixels.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:10
Maar ik zal inderdaad eens kijken naar een oude videorecorder (al was ik toch meer direct opzoek naar een kabel of klein adaptertje dan weer een heel apparaat er bij in mijn kamertje)
scart is alleen maar een afspraak wat betrefd de stekker! het is geen apart signaal ofzo.
In een scart zitten onder andere pinnetjes voor composite en bij modernere versies kan er zelfs svideo opzitten. ik neem aan dat je dreamcast gewoon composite is.

je kan dus heel eenvoudig zonder conversie het composite signaal uit die scart verkrijgen. Daar zijn adaptertjes voor op de markt..en die zijn veel goedkoper dan een rf modulator(die je nodig zou hebben om antenne signaal te verkrijgen)
Je hebt dus geen speciale dreamcast accesoires nodig!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
sanderb schreef op 30 september 2002 @ 12:58:

je kan dus heel eenvoudig zonder conversie het composite signaal uit die scart verkrijgen. Daar zijn adaptertjes voor op de markt..en die zijn veel goedkoper dan een rf modulator(die je nodig zou hebben om antenne signaal te verkrijgen)
Je hebt dus geen speciale dreamcast accesoires nodig!
Dat is goed om te horen. Dan zal ik daar eens naar gaan zoeken.. Of weet je toevallig ze ergens te krijgen?

Verwijderd

Met kwaliteit bedoel ik geen absoluut begrip, maar relatief. Als je een scart of composite signaal (is idd hetzelfde, alleen andere connectorvorm) gaat omvormen naar een HF-signaal om het vervolgens via een TV-pci-kaartje terug te brengen levert dat verlies op, het resultaat zal altijd slechter worden, met welke kwaliteit of resolutie je ook begint.

Maar ik zie nu dat ik je verkeerd heb begrepen, met TV-in bedoel je waarschijnlijk de composite ingang van je TV-kaart, niet de antenne ingang.

Verloop connectortje scart/tulp (cinch = RCA = tulp) E3,70 zag ik zaterdag op de markt liggen en dan gewoon met een tulp/tulp snoertje van de hifi en je bent klaar lijkt mij.

Hoewel, waarschijnlijk aan de andere kant nog een verloop tulp/3,5mm jack naar je line-in op de PC.

Bij de electronicaboer hebben ze deze zaken ook, wel duurder. Kan je kabel kopen van 1 mtr, 3 mtr, 5 mtr met scart aan 1 kant, tulp aan andere kant.
Wel E12,50 +++

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Ik heb bij Conrad gekeken en daar zag ik een kabel set staan. (Ik weet niet precies hoe direct daar naar toe te linken, maar dit is het bestel nummer. 350370 - 89 daarmee kan je dus opzoeken bij conrad :{ )

Maar daarmee zou het dus moeten kunnen zover ik dus kan zien? een euro of 10 kost deze kabel set..

Pagina: 1