Toon posts:

abonement vs. prepaid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik nou al een tijdje over val is het feit dat je met prepaid heel excact op kan vragen hoeveel je beltegoed en eventueel sms-tegoed nog zijn.
Met abonement is dit niet echt mogelijk (ok, op de site van ben kan je kijken hoeveel belminuten je nog hebt, en dutchtone kan je naar de rekening-infolijn bellen, die wel de datum van vandaag zegt, maar het bedrag van 2 dagen geleden).
M.a.w. Als je meer geld in het laatje brengt door je abonement krijg je wat dit betreft minder service dan als pre-paid-klant.
Ligt het nou aan mij of is dit echt heel krom?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:36

Ginz

Trek Superfly 5 powered

je kan alles netjes in je telefoon bijhouden

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48

Sick Nick

Drop the top!

tis niet zo krom omdat je gewoon veel goedkoper belt in vergelijking met pre-paid bellers.

Plus, je kan ook gewoon met je telefoon bijhouden hoeveel minuten je hebt gebeld. Gewoon de teller aan t begin van je contractperiode op 0 zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 29 september 2002 @ 22:55:
tis niet zo krom omdat je gewoon veel goedkoper belt in vergelijking met pre-paid bellers.

Plus, je kan ook gewoon met je telefoon bijhouden hoeveel minuten je hebt gebeld. Gewoon de teller aan t begin van je contractperiode op 0 zetten :)
Gaat met dutchtone niet echt op, gezien alles wat je daarmee doet (bellen, sms, etc) uit dezelfde bundel komen...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 22:58:
[...]

Gaat met dutchtone niet echt op, gezien alles wat je daarmee doet (bellen, sms, etc) uit dezelfde bundel komen...
Vandaar ook de rekeninginfoservice en waarschuwingssms. Twee super gratis diensten van Dutchtone, en vaak tot op 24 uur nauwkeurig bijgewerkt en da's voor mij voldoende :+

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

tja, dutchtone apart geval.
En TE duur voor hun netwerk en service

-

• Zjemm
  • Laatst online: 10-08 18:21

Zjemm

...

jah maar bij dutchtone wordt je gewaarschuwd wanneer je belminuten op zijn dus dan maakt het niet meer uit

opensecure.nl

• Zjemm
  • Laatst online: 10-08 18:21

Zjemm

...

hmmm net te laat :P

opensecure.nl

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dan moet je maar een T68i nemen, heb je ook een SMS-counter en een data-counter erbij, werkt perfect :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Vind het ook hoogst irritant. Ook het feit dat je een rekening vaak 3/4 weken krijgt na de laatste beldag op die factuur. |:( In deze moderne werled moet daar toch niet langer dan 5 werkdagen tussen zitten.

Kreeg zaterdag mijn vodafoon rekening over augustus; dat kost ze blijkbaar 28 dagen om uit terekenen!

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

ja, maar niet alleen voor jou hoor, ze hebben nog meer klanten

-

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:06

Wimo.

Shake and Bake!

ginz2002 schreef op 29 september 2002 @ 23:25:
ja, maar niet alleen voor jou hoor, ze hebben nog meer klanten
So what? Er zijn zat andere grote bedrijven die meer klaten hebben en toch netjes op tijd hun factuur kunnen sturen

ik heb trouwens zelf een debitel abbo en dat sucked ook kwa belminuten.. mag je fijn een helpdesk bellen die vervolgens NIET wil zeggen hoeveel belminuten je hebt |:( 8)7 Ik moet dus gewoon gokken hoeveel min. ik nog van die 90 belminuten heb..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
opzich is een abbo lekkerder... maar een prepaid handig voor als je toch iemand bent die een beetje uhh veel belt... en dan de nutteloze telefoontjes dan :)

/woei 2600 posts... zelfde getal als me processor :+

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Meestal zijn het de mensen die willen bellen wanneer het hen uitkomt en niet gaan letten of ze wel of niet binnen de belbundel zitten die een abonnement hebben. Als je je druk gaat maken of je een minuutje meer of minder belt kun je inderdaad beter prepaid nemen.

Ik vind het nogal een beetje dom gedrag, veel mensen nemen een abbo alleen zodat ze goedkoop een mooie telefoon krijgen. En vervolgens een beetje gaan zeuren over die ene minuut die ze misschien wel buiten de bundel bellen. Als je toch gewoon belt als het nodig is dan hoef je hier toch niet op te letten??

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een abonnement zou voor veel prepaidbellers goedkoper zijn.

Prepaid kosten per minuut: € 0,35 (standaardtarief bij de meeste providers)
Abonnement kosten per minuut: << €0,35 (afhankelijk van abonnement)

Een voorbeeld met abonnement: € 20 voor 100 minuten (slechts een voorbeeld, in werkelijkheid bijna altijd goedkoper)
Besparing per minuut: € 0,15
Besparing per maand als je 100 minuten belt: €15

Met een prepaid kaart van € 20 kun je 20 / 0,35 = 57 minuten bellen
Met een abonnement van € 20 kun je (in dit geval) 100 minuten bellen

Bovendien krijg je vaak ook nog veel korting op een toestel.
Een prepaid 3310 kost ongeveer € 150. Dit toestel krijg je bijna altijd gratis bij een abonnement.

Nadelen van een abonnement:
Je zit er minstens een jaar aan vast.
Dit klopt, maar de meeste prepaidbellers zullen over een jaar ook nog wel willen bellen
Als je een abonnement hebt kun je altijd blijven bellen en loopt de rekening op, met prepaid houd je de kosten in de hand
Prepaidbellers die veel bellen betalen dus een hoge boete (in de vorm van hogere tarieven) voor gebrek aan zelfdiscipline. Weggegooid geld.
Je moet minimaal 18 zijn voor een abonnement of je ouders moeten tekenen.
Helaas
Wie weet nog meer nadelen van een abonnement?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:06

Wimo.

Shake and Bake!

haas schreef op 30 september 2002 @ 00:32:
Een abonnement zou voor veel prepaidbellers goedkoper zijn.

Prepaid kosten per minuut: € 0,35 (standaardtarief bij de meeste providers)
Abonnement kosten per minuut: << €0,35 (afhankelijk van abonnement)

Een voorbeeld met abonnement: € 20 voor 100 minuten (slechts een voorbeeld, in werkelijkheid bijna altijd goedkoper)
Besparing per minuut: € 0,15
Besparing per maand als je 100 minuten belt: €15

Met een prepaid kaart van € 20 kun je 20 / 0,35 = 57 minuten bellen
Met een abonnement van € 20 kun je (in dit geval) 100 minuten bellen

Bovendien krijg je vaak ook nog veel korting op een toestel.
Een prepaid 3310 kost ongeveer € 150. Dit toestel krijg je bijna altijd gratis bij een abonnement.

Nadelen van een abonnement:
Je zit er minstens een jaar aan vast.
Dit klopt, maar de meeste prepaidbellers zullen over een jaar ook nog wel willen bellen
Als je een abonnement hebt kun je altijd blijven bellen en loopt de rekening op, met prepaid houd je de kosten in de hand
Prepaidbellers die veel bellen betalen dus een hoge boete (in de vorm van hogere tarieven) voor gebrek aan zelfdiscipline. Weggegooid geld.
Je moet minimaal 18 zijn voor een abonnement of je ouders moeten tekenen.
Helaas
Wie weet nog meer nadelen van een abonnement?
Foon gejat--> dokken
Lang niet iedere provider laat weten hoeveel belminuten je nog hebt (check boven)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit geldt bij prepaid ook. Een nieuwe prepaid telefoon kost tegenwoordig bijna net zoveel als een nieuwe simlockvrije telefoon.
Lang niet iedere provider laat weten hoeveel belminuten je nog hebt (check boven)
Met een Vodafone abonnement kun je hiervoor gratis de klantenservice bellen. Bij veel providers is de klantenservice voor abonnementen gratis, en voor prepaid betaald.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:11

Smarron

The bend

Koen, je werkt toch niet toevallig bij Dutchtone he ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Wimo. schreef op 30 september 2002 @ 00:38:
[...]

Foon gejat--> dokken
ik werk zelf dan toevallig bij één van de 5 aanbieders van mobiele telefonie, maar ik kan jullie vertellen, ik kan zelf niet eens zien hoeveel minuten ik heb gebeld. Als ik morgen tijdens het werken kijk hoeveel ik heb gebeld (in €, niet in minuten) dan is het laatst berekende gesprek meestal iets van 2 dagen geleden (of nog eerder). Dus je kan wel vragen en zeuren bij de klantenservice dat zij dat niet willen geven, maar als zij dat niet kunen zien dan houdt t ook op, nietwaar?

Verwijderd

voordeel van abbo vind ik dat ik nu niet ineens als ik echt moet bellen zonder beltegoed zit. bv noodsituatie met de NS. Heel lastig als je dan een aantal mensen moet bereiken en nog maar tegoed hebt voor 1 telefoontje

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:23:
voordeel van abbo vind ik dat ik nu niet ineens als ik echt moet bellen zonder beltegoed zit. bv noodsituatie met de NS. Heel lastig als je dan een aantal mensen moet bereiken en nog maar tegoed hebt voor 1 telefoontje
Dat was voor mij ook de belangrijkste reden om een abbie te nemen. Altijd dat gezeur dat je net zonder beltegoed zit, net ff geen toko in de buurt waar je een nieuwe kaart kunt halen... en ik bel nu vaker want ik heb er toch al voorbetaald dus tis nog socialer ook :D

Exact expert nodig?

Pagina: 1