Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

resonantie met 2 fans in hdd-bays vooronder

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48
Help.

Ik heb de CHIEFTEC DA-01B-D onlangs aangeschaft, en kan niet anders zeggen dat het een verademing is. Mooi, ruim en bijzonder praktisch. Topkast.

Maarrrrrr... Ik heb nu last van de 2 HDD brackets vooronder in mijn kast. Omdat ze via metaal contact maken komt er een zeer vervelende resonantie via mijn kast de wereld in. Is een soort van wederkerende zoem.

Ik heb mijn -dure- Papst 8412 NMGL (Low-Noise , <21 dBa) in de onderste hdd-compartiment losgekoppeld, maar dat was het niet (al is het met iets erger) in de bovenste compartiment hangen 2 HDD's die door eenzelfde fan gekoeld worden, ook in dezelfde handige clip. Pas toen ik de hele onderste tray losmaakte werd het aanzienlijk stiller;

Ergo, trilling via 3 1/2 inch bracket!! Er is namelijk contact via een metaal puntje onder de bovenste bracket, en de onderste die het probleem veroorzaakt. Geprobeerd er een stuk isolatietape (jeweetwel, dat zwarte) tussen te krijgen, maar het sluit te nauw, dus de tape werd bij bevestiging weggeduwd.

Lang verhaal, maar
a) heeft niemand hier last van? Genoeg Chieftecs in omloop zou ik zeggen.
b) hoe los ik dit op?

Dat belooft niet veel goeds voor de nieuwe aluminium versie die ik hier klaar heb staan.... :(

(nee, search leverde niet op; search werkt overigens niet goed wanneer je op / in titels zoekt... :'( )

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

trilringetjes ertussen ?

• ijzer7
da's snel :)

Sowieso: waar haal ik die?

Ik heb net een paar dingen geprobeerd (en moet mrogen 6 uur weer op ;) ), maar het metalen pennetje - zeg maar afstandhouder van de bovenste hdd tray SCHUIFT over de bovenkant van de onderste: alles wat je bevestigd kijkt ie weg te duwen...

Ik ga denk ik ook de nederlandse importeur maar eens een maltje sturen...

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ik heb ook zo'n kast, nergens last van om eerlijk te zijn, ik heb de alu versie trouwens, maareh, prima kastje, bij mij sluit alles perfect aan. Misschien dat je dat even moet nalopen, die hendeltjes dus, of ze goed hun werk doen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• ijzer7
hendeltjes zitten prima. robleem lijkt hem bijna te zitten in het feit dat het te strak aansluit.

Kijk maar in je kast: het gaat om dat verchroomde pinnetje onder je bovenste drivebay: die leunt op de onderste / houdt het strak / op afstand.

Sleufje met dremel maken om die pen heen?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Toevallig hebben wij vandaag dubbel glas gekocht en daarbij een rol van een soort schuimrubberplakband (ik weet niet wat het is). En dat heb ik nu overal in mijn kast tussengeplakt. En ik hoor echt niets meer.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ijzer7
dat is een plan...;

Maar sommige stukjes zijn niet te plakken ivm bovenstaand probleem: de tape wordt door een pinnetje weggeschoven.

• ijzer7
Ok.

Na wat knip en plakwerk heb ik een stoot-/ schuimrubberlaagje tussen de bays en de voorkant van de kast gestopt. Dat scheelt al wat...

Na ff wat testen ben ik erachter gekomen dat mijn HDD's de trillingen veroorzaken; die heb ik (efficient als ik ben ;) ) samen in 1 bay gegooid. Zou dat minder worden als ik ze in aparte bays mik? Komt de trilling door de 2 HDD's naast elkaar?

:?

Pagina: 1