USB... wazig?

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Wat ik nou nooit snap:
Als ik mijn computer uit heb staan en dan een USB apparaat los haal en er (zonder de computer tussentijds aan te zetten) het apparaat er op dezelfde poort weer aan koppel, hoe kan het dan toch dat Windhoos dat merkt en het apparaat opnieuw wil gaan herkennen?

M'n computer gaat dmv een schakeldoos helemaal van de stroom af, dus hij is dan echt helemaal uit.

Wie legt mij dit uit?

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

er staan al een hoop standaard drivers in windows en elk apparaat heeft een soort herkennings melody'tje
dat ziet windows en maakt de driver weer actief
(dacht ik)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Hmmzzz, apart. Schakelt de schakelaar ook de betreffende USB apparatuur uit? of staan die apart geschakeld?

Zelf heb ik hier met mijn laptop geen last van. Met mijn gewone PC nog niet geprobeerd en ben nog steeds op zoek naar USB ondersteuning voor mijn C64 ;)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:45:
Hmmzzz, apart. Schakelt de schakelaar ook de betreffende USB apparatuur uit? of staan die apart geschakeld?

Zelf heb ik hier met mijn laptop geen last van. Met mijn gewone PC nog niet geprobeerd en ben nog steeds op zoek naar USB ondersteuning voor mijn C64 ;)
Ja, alles wordt ineens mee uitgeschakeld. Merk het bijv met mijn webcam (Logitech QC Express). En niet alleen op mijn computer, ook op die van m'n broertje precies het zelfde...wazig he?

Verwijderd

ja klopt heb(had) ik ook last van, je zou bijna denken dat je BIOS weet wat er aan je USB hangt... eigenlijk de enige oplossing, CMOS battery

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

PoKi

Ik?

ik heb me scanner normaal los hangen en heb het ook is toch niet vreemd lijkt mij.
Doe het zelfde maar es met kaarten erin en eruit, zelfde effect toch.

-edit-
volgende keer direct posten en dan pas deur open doen :/

[ Voor 0% gewijzigd door PoKi op 30-09-2002 16:53 . Reden: Klotuh deurbel ]

Wie, Wat, Waar...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Stop je em wel steeds in hetzelfde gaatje ? :P

Als je em in een ander gat steekt dan is het normaal dat ie em nog een keer ziet :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:47:
ja klopt heb(had) ik ook last van, je zou bijna denken dat je BIOS weet wat er aan je USB hangt... eigenlijk de enige oplossing, CMOS battery
nou zoiets lijkt het wel op ja!

ik plug 'm in exact dezelfde poort, en toch heeft de computer door dat het USB apparaat eraf is geweest....

Verwijderd

Nu dan nog een keertje proberen met de CMOS batterij eruit :)

Verwijderd

Als je XP hebt kan het een ander probleem zijn. Daarom de vraag: gebeurt dit alleen als het apparaat los is geweest? Of gebeurt het ook zonder reden wel eens?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 20:00:
Als je XP hebt kan het een ander probleem zijn. Daarom de vraag: gebeurt dit alleen als het apparaat los is geweest? Of gebeurt het ook zonder reden wel eens?
Had het ook al met 2000... en het gebeurt alleen als ik de stekker eruit trek.

Verwijderd

Sorry...maar dit is weird!
Eerlijk gezegt snap ik dit niet helemaal en ik heb het ook nog niet eerder gehoord.
Kan inderdaad alleen maar een mobo iets zijn????
Pagina: 1