[Win2k] Krijg maar geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Sinds woensdagmorgen raak ik niet meer verbonden met het universiteitsnetwerk dat mijn internetverbinding verzorgt. Ik werd 's morgens wakker en de verbinding was weg, ik kreeg ze met geen mogelijk terug werkend.

Dat was in Mandrake v8.2. Omdat ik maar weinig van Linux ken, heb ik uit miserie SuSE Linux v7.3 Pro erop gesmeten in de hoop dat het dan wel zou werken. Helaas, dat was niet zo.
Win2k bracht ook geen soelaas.

Ff schetsen hoe het netwerk werkt: je krijgt via DHCP een IP-nummer toegewezen. Dan kun je enkel sites van de univ bekijken. Om toegang tot het "hele" internet te krijgen, moet je naar een login-pagina surfen en ff inloggen.

Het probleem: ik krijg een IP-nummer, en als ik IPCONFIG /ALL typ, blijken mijn DNS-servers ingesteld te zijn, de standaardgateway etc ... MAAR, zodra ik een van die adressen probeer te pingen krijg ik een timeout. Het enige wat ik kan pingen is mijn eigen IP-nummer. Verder niets. Nodeloos om te zeggen dat ik ook geen enkele site kan bekijken.

Hardware:
* 3com 3c905B-TX PCI (heb ik al eens vervangen door een andere NIC van hetzelfde type, werkte ook niet)
* Abit KT7A-RAID
* Duron 650@975
* 256MB SD-Ram
* nVidia Riva TNT2 Ultra

OS: Win2k Pro NL (verse install, alleen VGA-, geluids-, LAN- en VIA-drivers geïnstalleerd. Geen patches.)

Verwijderd

Weetje 100% zeker dat de storing aan jou ligt?

Al aan medestudenten e.d. gevraagd?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

lijkt erop dat de dns servers bij de uni eruit liggen!

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• F.U.B.A.R
Ik weet zeker dat het daar niet aan ligt: ik typ dit vanop een computer die ook aan het univ-netwerk hangt.

Van de rest in het gebouw denk ik dat ze geen problemen hebben, omdat ik het dan wel gehoord zou hebben. Ik ga het toch maar eens controleren...

• F.U.B.A.R
Het probleem is gevonden: UPC (de gore sukkels) hadden de kabelmodem "administratief afgesloten" wegens een fout van hun kant. Ook leuk is dat je dan 5x met 2 van hun helpdesks moet bellen om ervoor te zorgen dat je weer aangesloten wordt. Waarna je natuurlijk nog altijd niet kunt internetten "want het kabelsignaal is te zwak". Toch raar dat je voordien 3j zonder problemen kunt internetten.

UPC: :r :r :r :r