Vivastar dvd-r, is dat wat?

Pagina: 1
Acties:

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:56
Ik kan voor weinahg aan een vivastar dvd-r/dvd-ram komen (100 euro nieuw). Iemand ervaring met deze dingen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
Wat ik weet is dat ie maar op 1x dvd-r brand (60 min per dvd dus) en geen dvd-rw ondersteund....

• BaSsDruM
naja voor 100 euro kan je er geen buil aan vallen lijkt me?!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
Als je geen hardcore DVD copierder bent...lijkt me niet nee :P
'k zie dat ie ook geen cd's kan branden...hm, wel jammer...

Even een vraagje, ik hoorde dat een gewone DVD film mischien niet op 1 DVD-r schijfje past (4.7GB). Iemand een idee hoe groot een standaard DVD film is :?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hij lijkt me erg beperkt. Als je genoegen neemt met 1x dvd-r en dvd ram dan zit je goed, anders, niet doen...

• BaSsDruM
naja ik bedoel: die pioneers dvd-r's zijn 2x maar wel 3,5 keer zo duur. M.a.w. 3 van deze dingen of 1 pioneer. Zelfs als je dan harcore dvd copieerder bent is 't handig ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Cutebritney schreef op 29 september 2002 @ 22:07:
Als je geen hardcore DVD copierder bent...lijkt me niet nee :P
'k zie dat ie ook geen cd's kan branden...hm, wel jammer...

Even een vraagje, ik hoorde dat een gewone DVD film mischien niet op 1 DVD-r schijfje past (4.7GB). Iemand een idee hoe groot een standaard DVD film is :?
Filmgrootte varieert erg..
Sommige DVD's zijn maar 4 gig, terwijl er ook dvd's zijn van 9Gb.

ligt maar net aan de speelduur van de film en de hoeveelheid extra's (trailers, making-off enz)

Ook de hoeveelheid talen/audiotracks speelt mee, een film met 5 talen is veel groter dan een film met maar 1 taal (4 extra audiotracks)

Maar echt lange films kun je altijd nog uitsplitsen over 2 DVD-R's

Tarzan (Disney) was bv zo'n 7Gb.. waarvan echter maar 4.4 Gb ofzo de film was -> Die kon ik dus fikken.

Monster & Co -> Ook zoiets, ook te fikken.

Minoes -> Ook te fikken, film zelf was maar een Gbtje of 3

Heist -> Die was (film zelf) 5.5Gb, maar na het weglaten van een aantal onnodige audiotracks paste ie alsnog op een DVD

Crossroads (Britney Spears), buttfilm overigens, maar dochter van mn baas wou m ;) -> Hele dvd was 4.2Gb dus die dvd ging compleet over (incl menu enzvoorts)

Topicstarter: Was dat Vivastar ding via via, of via een webwinkel? (Linkje!)

Ow ja... die Pioneer.. Heb hier de A03 van mn baas erin hangen, 2x is leuk, maar je moet wel de media erbij hebben die dus 2x geschikt is....

Ik fik nu alles prima weg op Datatrack DVD-Rretjes van 2.70 EUR/stuk, incl dvddoos..
op 1x.. dus wat dat betreft maakt t geen fuck uit..

en voor 100 EUR....... WAAR? :)

• BaSsDruM
was een webwinkel, eerst even afwachten of ik 'm binnenkrijg, voordat ik hier de link op GoT post.

Dan zie ik het al gebeuren dat 100 andere tweakers die dvd-r wel hebben, en ik, die als eerste besteld heeft, achter het net pist/vist. :(

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
dat "waar" wil ik ook wel weten.
Die DVD"min"R is best wel aantrekkelijk door de lage prijs van de media.

edit...
Gaat dus niet om een via-via handeltje.
maar 100 euro is niet duur, als je kijkt dat 'ie elders nog wel wat meer kost...

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:27
Een nadeel Vivastar is failliet. Zie ook: Hardware.info en hier mogmaals Lijkt me niet echt fijn met het oog op garantie en support.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• BaSsDruM
Ok, inmiddels de brander binnen. Ik heb 'm besteld via hardwarezone.nl. 99 euro en dan nog 10 euro rembourskosten.

Lege dvd-r's zijn ook supercheap daar: 10 voor 12,75 euro!

Al met al geen slechte koop geweest: dvd's zijn te lezen in pc, xbox en standalone dvd speler :D

Verwijderd

BaSsDruM schreef op 29 september 2002 @ 22:23:
was een webwinkel, eerst even afwachten of ik 'm binnenkrijg, voordat ik hier de link op GoT post.

Dan zie ik het al gebeuren dat 100 andere tweakers die dvd-r wel hebben, en ik, die als eerste besteld heeft, achter het net pist/vist. :(
Extreem laag-geprijsde DVD-writer :+

Maar je hebt hem dus al binnen, gefeliciteerd!

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Zo hebbum ook binnen :P

Wie weet er trouwens wat links voor info over dvd-copy enzo...
dat gedoe met decrypt css enzo gaat volgens mij veel tijd kosten...
Pagina: 1