Probleem met muis in spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik heb een probleem met mn muis in fps games, voornamelijk UT en UT2k3.
Ik heb in beide games, primary fire op mn linkermuisknop, en springen op m'n rechter. Het probleem is dat ik niet kan schieten als ik spring, bijvoorbeeld:

Als ik raketten oplaad met primary fire, en ik spring, dan schiet ie de raketten.
Als ik schiet met minigun en ik spring, dan stopt ie met schieten, totdat ik schieten loslaat en opnieuw indruk.
Dit speelt echt voor geen meter :(

Ik heb een Logitech iFeel Mouseman, en gebruik de Logitech Mouseware software versie 9.28.
Ik dacht eerst dat het kwam door Servicepack 3 voor W2K omdat dat het enige was wat ik had veranderd aan mn pc. Het werkte namelijk wel goed, maar na een reinstall zonder sp3 blijkt dat niet zo te zijn.

Wat heb ik verder geprobeerd:

-Nieuwere versie van Mouseware. Dan krijg ik ook problemen met het wisselen van wapens.
-Registry File for gamers van Logitech.
-zoals gezegd een complete reinstall van OS, zonder SP's ditmaal
-DirectX opnieuw (?)
-Controls in beide games reset, en allebei een andere user ini geprobeerd.

En nog steed heb ik hetzelfde probleem :(

help!?!

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Wil je per see springen onder je rechtermuisknop hebben?
Anders zet springen onder een andere knop (niet op de muis).

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ja ik wil springen perse op mn rechtermuis hebben. Ik speel al jaren zo, en dan is wisselen niet zo makkelijk meer, duurt veel te lang om weer te wennen.
Het rare is dat het altijd zo gewerkt heeft..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 21:09
gewoon lekker die software de-installen. Ik installeer nooit software voor me keybord en muis, moet die overbodige zooi niet.
Alles werkt dus ook naar behoren. Ook een veel voorkomend probleem met de muissoftware dat je niet met je scroll wheeltje door de wapens kan scrollen.
Oplossing: software de-installen en kijken of het probleem er nog steeds is, denk het niet.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Rody schreef op 30 september 2002 @ 12:27:
gewoon lekker die software de-installen. Ik installeer nooit software voor me keybord en muis, moet die overbodige zooi niet.
Alles werkt dus ook naar behoren. Ook een veel voorkomend probleem met de muissoftware dat je niet met je scroll wheeltje door de wapens kan scrollen.
Oplossing: software de-installen en kijken of het probleem er nog steeds is, denk het niet.
Dit zou idd een optie zijn, ware het niet dat ik dan mn duimknop niet kan gebruiken. Ik heb de duimknop met Mouseware gekoppeld aan mn Backspace toets, zodat ik deze ingame ook kan gebruiken (translocator)

En het heeft gewoon gewerkt met Mouseware.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Heb je misschien iets in je UT-instellingen veranderd? En anders probeer eens dezelfde situatie te creeeren als toen het nog werkte. En dan met name, drivers, instellingen etc. Mischien heb je wel een programma geinstalled die met je muis knoeit. :?

offtopic:
Mischien niet eens zo'n slecht idee, springen met je rechtermuisknop.
Zit zelf ook altijd te klooien met linkershift :)

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik heb intussen alle settings wel 100x doorgelopen, ik heb de controls reset naar default, een andere user.ini gebruikt. Ik heb zelfs Windows opnieuw geinstalleerd, omdat ik dacht dat het door SP3 kwam...allemaal zonder resultaat.

Verwijderd

ik vraag me toch af of dit wel aan je muis ligt en niet gewoon aan het spel..

Verwijderd

probeer ff een muis van iemand te lenen.
Of probeer jou muis bij iemand anders.
Dan weet je of het aan de muis, windows of het spel ligt.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 11:53
volgens mij zit dit niet in het spel, spellen als ut en ut2k3 zijn zo uitvoerig getest omdat gameplay gewoon het belangrijkste van allemaal is in deze spellen, dat dergelijke bugs al bijzonder snel verwijderd zouden zijn.

Het ligt imo aan je muis

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Het is niet de muis, ik heb em net ff aangesloten op een andere pc, en daar doet ie het wel goed. :(

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Devil N schreef op 30 september 2002 @ 12:36:
Goh, ik ben zowaar niet de enige die nog springt met de rechter muisknop. Ik vind spatie zo verrekte onhandig voor springen, ik moet m'n linkerhand gewoon stevig op WASD houden.
Bukken doe je met spatie :7

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik ontdek net trouwens ook dat het alleen maar gebeurt met primary fire, als ik altfire gebruik kan ik wel schieten en springen :?

Verwijderd

gewoon instagib spelen, heb je daar geen last van :P :P

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 11:53
daarin kun je toch ook springen en schieten of zie ik dat nou fout ?
:+

Verwijderd

Devil N schreef op 30 september 2002 @ 12:36:
Goh, ik ben zowaar niet de enige die nog springt met de rechter muisknop. Ik vind spatie zo verrekte onhandig voor springen, ik moet m'n linkerhand gewoon stevig op WASD houden.
Iedereen zit ook altijd vreemd 8er mijn pc, als ze ineens moeten springen met de muisknop.
Ik heb zelf het probleem dat ik een keer mijn linkerpols heb gebroken, en die is iets scheef weer aangegroeid (heb er verder geen last van) en ik krijg het echt nauwelijks voor elkaar om de spatie in te drukken zonder mijn hand van me keybord af te halen

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
't klinkt mischien raar, maar probeer de muissoftware van Microsoft... ik had ook problemen met m'n Logitech Dual Optical, totdat ik de software van Microsoft gebruikte. ik had 'm ingesteld als Intelli Mouse Explorer, en de duimknop pakte 'ie gewoon als 1 van de 2 duimknoppen van de Intellimouse. heb die muis nu een half jaar, en draai vrijwel vanaf 't begin met MS software. geen vage errors gehad, geen problemen, geen conflicten, etc...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ikke zelfde probleem als Meelobee. Met mouseman dual optical. alleen bij mij is het probleem in SoF2. bij UT2K3 heb ik nog nie geprobeerd. Kan m'n duimknop niet instellen (misschien idd als backspace zetten in mouseware), kan niet op wiel drukken (?), kan niet scrollen

en ik krijg in mijn topic op OHW nog de melding dat ik de OS opnieuw moet installen

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Korras
Hayfork schreef op 01 oktober 2002 @ 11:29:
Ikke zelfde probleem als Meelobee. Met mouseman dual optical. alleen bij mij is het probleem in SoF2. bij UT2K3 heb ik nog nie geprobeerd. Kan m'n duimknop niet instellen (misschien idd als backspace zetten in mouseware), kan niet op wiel drukken (?), kan niet scrollen

en ik krijg in mijn topic op OHW nog de melding dat ik de OS opnieuw moet installen
dat zijn dezelfde problemen die ik had, totdat ik de MS software installeerde. zie m'n post hierboven. :)

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Hiermee doel je op de software van de standaard Microsoft muizen?

• Korras
ik ben nu niet thuis, dus kan ook niet kijken wat ik precies heb draaien. ik heb 'm zelf ingesteld staan als IntelliMouse Explorer('t is een Logitech Dual Optical), en ik geloof dat MS net zoals Logitech maar 1 stuk software voor alle muizen heeft...

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Kee, dan doe ik dat ook nog effe

Verwijderd

Ja en dan alsnog kan het een compitable error zijn, dat die muis niet goed met hard/software samenwerkt, dat is niet iets wat je zomaar ontdenkt door de muis op een andere pc aan te sluiten..

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

hehe... hij werkt... niet geupdate of iets dergelijks maar gewoon Mouseware ge-uninstalled. Draait nu dus op standaard WinXP (Microsuf)drivers. Werkt als een gek... Had straks weer een hoop kills in SoF dus

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Bij mij werkt het nou half. Ik heb de mouseware eraf gehaald en hierdoor kan ik weer springen/schieten tegelijk, maar nou heb ik weer geen thumbbutton :S

Ik heb ook de Microsoft software geprobeerd, maar dan doet ie helemaal niets :(

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

:? wazig... Bij mij werkt ie nou prima dus... ik weet ook niet wat je er verder nog allemaal aan kan doen
sorry

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Is er een andere manier om de duimknop aan de praat te krijgen? Dus zonder Mouseware?

Pagina: 1