Toon posts:

[XP] Geregeld zwart scherm na afmelden gebruiker.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik veel gewisseld tussen gebruiker-accounts en de pc een paar keer opnieuw opgestart.

Een paar keer maakte ik mee dat ik een zwart scherm kreeg nadat ik een gebruiker afmeldde. Ctrl-alt-del werkte niet meer, pc rebootte niet en ik kreeg ook geen BSOD. Muis bewoog ook nog wel gewoon, maar er was gewoon een compleet zwart beeld. Moest herstarten dmv startknop 5 sec inhouden.

De laatste tijd is er niets aan de pc gebeurd (geen vage progs geinstalleerd oid).

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

nou vertel eerst eens wat je gedaan hebt de ene keer zeg je dat je gebruikers wisselde en de andere keer dat je gebruikers afmelde.

dat is nogal een groot verschil.
ik weet dat als je gebruikers WISSELD dat xp wel eens moeilijk wil doen met de resources per user, dan raakt hij zeg maar in de knup met zichzelf. maar als je de gebruikers echt afmeldt hoor je dit niet te krijgen.

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, een inconstistentie in mijn verhaal.

De zwarte schermen kwamen na afmelden van een gebruiker, wisselen ging/gaat wel goed.

Het systeem is een P4 1.6 GHz 256 SDRAM met XP prof. Moet toch geen problemen hebben met resources. Er zijn maar 4 gebruikers waarvan er nooit meer dan 3 tegelijk aangemeld waren en bovendien hadden die maar 1-3 progs actief.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zie je dan nog wel zo'n knipperend streepje op je beeld?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet meer, compleet zwart met alleen de muiscursor....

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wat aan die info?

Of nog iemand anders die een idee heeft?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JeeDee: zou je voortaan je post willen editen als je binnen 24 uur iets aan je reactie wilt toevoegen, in plaats van je topic te kicken binnen 24 uur? Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Van de zaak waar we de pc hebben gekocht; hoorde ik dat 1 van de bijwerkingen van SP1 voor winXP is, dat deze zwarte schermen verschijnen.

Ik heb echter nooit SP1 gedownload, maar als ik bij Software kijk, zie ik een rijtje van deze dingen staan:

Windows XP Hotfix (SP1) [See Q..... for more information]

Betekend dit dat SP1 nu wel (door een andere gebruiker) is gedownload? Er is wel een mogelijkheid de Hotfixen te verwijderen, wat volgens mij niet mogelijk moest zijn bij SP1.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dat doet hij standaard.. Dat zijn alle veiligheidsinstellingen enzo dus de echte belangrijke update's die hij met de auto-update functie binnenhaald.. zijn gewoon kleine onderdeeltjes van SP1 dus niet de complete SP1

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dus geen SP1 een geen oorzaak voor die zwarte schermen na uitloggen.

Kan op de site van MS verder ook niets vinden over zwarte schermen bij winXP.
Pagina: 1