Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thermaltake Smart case FAn

Pagina: 1
Acties:

• uni1313
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06-2024
Heeft er iemand ervaring met de Thermaltake Smart Case Fan en de Thermaltake Smart Case Fan 2.

Deze beide fans worden gecontroleerd door een temperatuursensor en zouden zo stiller draaien wanneer de pc voor gewoon werk (bv internet, tekstverwerking) gebruikt wordt.

Ik denk eraan om mijn 4 huidige Titan 80mm fans te vervangen door deze Smart Fans gezien mijn systeem nu veel te veel lawaai maakt.

Uni1313
België

Verwijderd

zo'n ding is makkelijk zelf te maken. Gewoon een fan kopen, en voor 1 euro een 220Ohm NTC weerstand ervoor zetten. Dan heb je ook een temperatuurgestuurde fan, maar dan heel wat goedkoper (en je kan je eigen fans nemen)

Verwijderd

je kan ze ook op 7 volt draaien via je voeding :7

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
mm best leuk idee LaswA. Of het werkt? Zou jen u niet hebben dat hij pas gaat werken bij een temp van 60 C. Of heb je daar verschillende NTC's voor?

Verwijderd

Ik heb zelf mn voeding gemod, en die fan draait nu bij 25 graden op 6.5v, en tot 45 graden loopt het voltage op tot 12v. De gierige Nederlander he? ;)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik heb er 1 (Tt Smart Case Fan) maar volgens mij heb ik een verkeerde. Hij is totaal niet stil maar werkt wel handig met die NTC erop :9 Over het algemeen ben ik er niet zo blij mee ;(

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb er dus 2 gekocht, en ik vind ze echt niet geweldig. Het probleem is, dat de sensor zo is ingesteld, dat de minimale draaisnelheid pas werkt bij een veel te lage temperatuur, eentje die ik nooit haalde, en gevolg was dus dat ze gewoon continu op 4500 toeren draaien, wat resulteert in een abnormale herrie. Zal wel de sensor kapot zijn ofzo, maar het is wazig, zelfs als ik hem gewoon aansluit op mijn moederbord, draait ie op maximale aantal toeren, en de variatie in snelheid komt gewoon in de instabiliteit van mijn voeding, ipv de temp.

Ik had voor de gein es een enermax silent fan ernaast gehouden op 3000 toeren en die blies de TT er dus gewoon uit. Maar die was toen ook niet meer stil :)

Verwijderd

Dat van die 220 Ohm NTC is een goed id'tje: combineer dat es met die goedkope maar niet superstille enermax dingen en je hebt toch een stil kassie
Pagina: 1