|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Verwijderd
www.fdisk.com, zal vast wel een link staan, anders kazaa. en dan gewoon een dosflop van maken he
MS-Dos valt onder de zogenaamde "Abandon-warez"-noemer. Lees daarover meer hier. Oftewel, helaas, maar dat zal idd lastig worden om aan te komen
.
Dit misschien wat ? http://www.freedos.org/
Verwijderd
MS-DOS vereist een licentie. Freedos is gratis. Probeer die eens. Anders lijkt het toch sterk op een warez-request.
Heb je ergens nog een Win95 of 98 pc staan? kun je ook een hoop mee, of wil je echt MS-DOS 6.22 of zo?
Je kunt voor niet-commercieel gebruik Caldera's OpenDOS (=DR-Dos) downloaden. zoek daar eens naar
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Of probeer Caldera DOS eens. Is gewoon gratis bij Caldera te downloaden. Is vrijwel 100% compatible met MSDOS en heeft meer mogelijkheden. Er zitten zelfs utilities bij om MSDOS programma's te laten multitasken.
nieuw hd's staat ook niets op dus waarom je dat noemt
anyway, wat je moet doen is eerst je harde schijf partitioneren en formateren (fdisk.exe en format.com nodig van bootschijfje/cdrom). Met elke win9x bak kun je zo een bootdisk maken en anders staat er in de faq een linkje voor. Als je dat gedaan hebt moet er een besturingssysteem op (in jou geval dos). Waarschijnlijk kon je het eerste schijfje ook al gebruiken als bootdisk (bij msdos 6.2 zeker en dan met behulp van de installer of door zelf alles te kopieeren en de extentie goed te zetten installeren. Het vinden van dos is meestal het moeilijkst, maar het voornoemde freedos heeft zelfs al meer mogelijkheden dan msdos. Ook pcdos heeft een hoop extra mogelijkheden (zoals het gebruiken van commandlinevariabelen en ik geloof zelfs calc statements.
iig succes!
iig succes!
Localhost is where the heart is
Micro$oft heeft DOS uitgerangeerd. Hetgeen zoveel inhoudt dat M$ geen support meer biedt voor het product.
Vraag blijft natuurlijk nog of je nog wel een licentie nodig hebt, daar het product al lang niet meer ondersteund wordt. Ik denk dat je geen licentie meer nodig hebt.
Wil je dat echter zeker weten moet je M$ even bellen.
Ik heb hier overigens nog wel wat DOS installatie floppen liggen (versie 6.22)...
Vraag blijft natuurlijk nog of je nog wel een licentie nodig hebt, daar het product al lang niet meer ondersteund wordt. Ik denk dat je geen licentie meer nodig hebt.
Ik heb hier overigens nog wel wat DOS installatie floppen liggen (versie 6.22)...
We have just one world, but we live in different ones...
Verwijderd
Helaas, er is nog steeds een licentie nodig voor MS-DOS, support of niet. En FreeDOS is gratis, biedt een goede vervanging dus waarom niet lekker FreeDOS gebruiken.Nulnulnix schreef op 29 september 2002 @ 21:27:
Micro$oft heeft DOS uitgerangeerd. Hetgeen zoveel inhoudt dat M$ geen support meer biedt voor het product.
Maar is dat niet ergens te downloaden in .ZIP formaat ofzo? Ik kan niet echt wijs uit die site....
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Verwijderd
http://www.ibiblio.org/pu...butions/beta8/install.txt <-- lees die eens door. Daar staat het allemaal in. Op http://www.ibiblio.org/pu...iles/distributions/beta8/ vind je de files die je nodig hebt.
Pagina: 1