This message was sent from a galaxy far, far away.
Verwijderd
Het voornaamste verschil zit em in de manier van het versturen van de packets.
Bv.: Jij verstuurd van jou computer een bestand naar persoon 2 met 25Mbit/sec. Als je dit via een 100Mbit-hubje doet van zeg 5 poorten dan hebben persoon 3,4 en 5 samen nog maar 75 Mbit/sec. over. De hub verstuurt dus alle packets naar alle poorten zodat iedereen en door alle kabels die packets gaan.
Bij een switch worden de packets die jij verstuurt precies naar de poort/persoon toegeleid die het moet ontvangen. Zo heb je dus met een switch 100 Mbit per poort en bij een Hub 100 Mbit per hubje.
Ik hoop dat dit wat verhelderend werkt.
Bv.: Jij verstuurd van jou computer een bestand naar persoon 2 met 25Mbit/sec. Als je dit via een 100Mbit-hubje doet van zeg 5 poorten dan hebben persoon 3,4 en 5 samen nog maar 75 Mbit/sec. over. De hub verstuurt dus alle packets naar alle poorten zodat iedereen en door alle kabels die packets gaan.
Bij een switch worden de packets die jij verstuurt precies naar de poort/persoon toegeleid die het moet ontvangen. Zo heb je dus met een switch 100 Mbit per poort en bij een Hub 100 Mbit per hubje.
Ik hoop dat dit wat verhelderend werkt.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 18:47 schreef @chilles het volgende:
Ik hoop dat dit wat verhelderend werkt.[/quote]jah bedankt!
Ik hoop dat dit wat verhelderend werkt.[/quote]jah bedankt!
This message was sent from a galaxy far, far away.
Verwijderd
Op de vraag of het nodig is voor thuisgebruik ligt eraan hoe jij je netwerk gebruikt en hoeveel Computers je hebt. Op Lan party's is een switch wel verdomde handig. Laatst weer een Lanparty gehad met zo'n 15 man. (LegoLan) We hadden dus 2 Hubjes van 8. Als iemand begon te leechen (met een snelle HD) dan begon Quake al aardig te laggen.
Dus voor LanParty's JA!
Voor Thuisgebruik niet perse nodig.
Dus voor LanParty's JA!
Voor Thuisgebruik niet perse nodig.
Nee voor thuisgebruik is een switch niet perse nodig maar... Ik heb dus net een switch gekocht 8poorts 10/100 (met 2 mb buffer) voor 208,- bij DVC-computers. Dus voor +/- hetzelfde geld heb je wel meer functionaliteit en stabiliteit (voor als het eens wat drukker op het netwerk wordt
)
208???!!! howly shit da's goedkoop...
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Verwijderd
Als je zelf geen switch kunt regelen kan je evt. ook gameparty vragen om hulp. Zij lenen gratis hubs/switches/servers uit aan lanparty organisaties. Zie http://www.gameparty.net/
Dat vond ik dus ook iGadget. Ik heb um dus ook meteen gekocht en moet zeggen dat ie zeker snel is en goed werkt. Ook voldoende leds om info van af te kunnen lezen:
10/100 Duplex/Collision en Activity
Ik draai nu 100 Full-Duplex en njente collisions (had ik eerder wel met andere switch en hub, die ik natuurlijk niet full duplex draaide). Dus ben ik dik tevreden. Ook heeft ie voldoende plek voor MAC-tabel dus kun je ook nog doorlussen (waarvoor er ook nog een uplink-poort op zit)
10/100 Duplex/Collision en Activity
Ik draai nu 100 Full-Duplex en njente collisions (had ik eerder wel met andere switch en hub, die ik natuurlijk niet full duplex draaide). Dus ben ik dik tevreden. Ook heeft ie voldoende plek voor MAC-tabel dus kun je ook nog doorlussen (waarvoor er ook nog een uplink-poort op zit)
Pagina: 1