Toon posts:

Intel 430 TX + AMD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop met de volgende specs.

cpu: AMD K6-2 366mhz (66 fsb) core = 2,2 v (code chomper) in CPGA (wat is dit?)
chipset: intel 430 TX met socket 7 (super 7 wat is het verschil?)
32mb edo, heb nog 64 mb werkend liggen voor daarin.

Nu kan ik bijna alles instellen
core v 1,8-3,3 v
cpu speed 300-400 mhz
intelPPGA en CPGA

Wat kan ik hier aan doen,
kan ik zomaar de core v omlaag gooien wat de snelheid zal verlagen maar de accu levensduur verhoogt of eventueel het systeem upgraden.

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:22
accu?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Nee de snelheid verlaagt niet, maar wel het vermogen die de processor neemt. Dit gaat meestal maar een paar tiende volt omlaag. Gewoon proberen, maar het zal nooit erg veel uitmaken wat betreft de accu, tenzij je een high end TB/XP/P4 processor hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2002 20:13 . Reden: typo's ]

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

De V-core verlagen zal de processor opzich niet langzamer maken, maar hij kan er wel instabiel van worden. Hij draait namelijk niet voor niks op een bepaald voltage.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Gallus schreef op 29 september 2002 @ 20:35:
De V-core verlagen zal de processor opzich niet langzamer maken, maar hij kan er wel instabiel van worden. Hij draait namelijk niet voor niks op een bepaald voltage.
Ik dacht dat de Voltage van de AMD k6-2 Serie zit rond de 2,2 ~ 2,7 V :).

CPGA en PPGA is de manier hoe de chip in zijn behuzing ligt. FCPGA is Flip Chip dat betekent dat alle bonddraden naar boven komen , en de boven kant onder komt :). AMD athlon is dat dacht ik :?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Je kunt de Vcore idd verlagen, maar je dient daarbij wel extra op de stabiliteit te letten. De snelheid zal niet omlaag gaan door het verlagen van de Vcore, daarvoor zul je de combinatie FSB en multiplier moeten wijzigen.

De K6-2 (0.25 mu) draait op een Vcore van 2.2 tot 2.4 volt, de K6-III op 2.4 tot 2.5 volt. De op 0.18 mu gebakken K6-2+ en K6-III+ draaien op 2.0 volt. Er zijn uiteraard uitzonderingen...

Verlagen van de Vcore kan prima werken: mijn K6-2/500 draait op 2.1 volt, maar daarbij moet ik zeggen dat hij maar op 400 MHz draait: het bordje kan niet meer aan. Mijn K6-III+/450 draait op 550 MHz met een Vcore van 1.7 volt. De K6-III+ (let op de '+') wordt als het summum op socket 7 gebied gezien. 600 Mhz lukt pas bij 2.1 volt, maar niet helemaal stabiel. Ik blijf wel lekker op 550 zitten...

Ik zou zeggen: probeer het eens. Al betwijfel ik of het écht veel invloed op de levensduur van je accu zal hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Jiffy op 30-09-2002 10:21 . Reden: typo... ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1