Goed, ik heb UT2K3.
Dit spel heeft out of the box linux support, dit vind ik heel mooi natuurlijk. Echter het moet wel werken.
Nou, ik start de setup... ik doe dit vanuit een console:
Goed, ik krijg netjes in KDE een schermpje van ga je accoord met bla bla bla, jullie kennen het wel...
Dus ik zeg install.
Ondertussen die ik het volgende in de console:
en na 20sec al vraagt ie om de Game disc, nu het spel niet geheel orgineel is weet ik niet welke dit is maar ik heb de 1e en de 2e geprobeert aangezien het logisch is dat de 3e het niet is, omdat je daarvandaan de setup start.
Goed, en toen wilde ik unmounten...(de 3e cd moest eruit) kreeg ik het bericht dat hij busy was, achteraf gezien logisch. Dus ik vroeg aan jotti op icq of hij me ff kon helpen en die zei van omdat je de console open heb staan kan hij niet unmounten en dan moet je:
doen en dan zal je hem kunnen unmounten.
Inderdaad Jotti had gelijk.
Goed, zoals ik hierboven al zei wist ik niet welke cd de Playdisc precies was, maar het volgende stukje heb ik dus met beide cd's gedaan.
Zoals jullie zien laat hij netjes alle files zien, dus naar mijn inzien is de cd niet mislukt bij he branden.
Maar nu heb ik nog steeds in KDE het schermpje openstaan waar hij om de 2e cd vraagt, dus ik druk netjes op yes, maar dan hoor ik hem even van de cd lezen en dan krijg ik het weer te zien.
En ik heb nu totaal geen idee hoe ik verder kan met de install.
Dit spel heeft out of the box linux support, dit vind ik heel mooi natuurlijk. Echter het moet wel werken.
Nou, ik start de setup... ik doe dit vanuit een console:
code:
1
| airwolf@Airwolf:/cdrom$ ./linux_in.sh |
Goed, ik krijg netjes in KDE een schermpje van ga je accoord met bla bla bla, jullie kennen het wel...
Dus ik zeg install.
Ondertussen die ik het volgende in de console:
code:
1
2
3
4
5
6
| Copying to a temporary location... Verifying archive integrity... All good. Uncompressing Unreal Tournament 2003 for GNU/Linux 2107...................................................................... mount: I could not determine the filesystem type, and none was specified Can't create /home/airwolf/ut2003: File exists mount: I could not determine the filesystem type, and none was specified |
en na 20sec al vraagt ie om de Game disc, nu het spel niet geheel orgineel is weet ik niet welke dit is maar ik heb de 1e en de 2e geprobeert aangezien het logisch is dat de 3e het niet is, omdat je daarvandaan de setup start.
Goed, en toen wilde ik unmounten...(de 3e cd moest eruit) kreeg ik het bericht dat hij busy was, achteraf gezien logisch. Dus ik vroeg aan jotti op icq of hij me ff kon helpen en die zei van omdat je de console open heb staan kan hij niet unmounten en dan moet je:
code:
1
| CRTL - Z cd/ bg |
doen en dan zal je hem kunnen unmounten.
Inderdaad Jotti had gelijk.
Goed, zoals ik hierboven al zei wist ik niet welke cd de Playdisc precies was, maar het volgende stukje heb ik dus met beide cd's gedaan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Airwolf:/# umount /dev/cdrom -t iso9660 Airwolf:/# mount /dev/cdrom /cdrom -t iso9660 mount: block device /dev/cdrom is write-protected, mounting read-only Airwolf:/# cd /cdrom Airwolf:/cdrom# ls animat~1 benchm~1 forcef~1 karmad~1 setup.exe system web autorun.inf crack help maps sounds textures Airwolf:/cdrom# |
Zoals jullie zien laat hij netjes alle files zien, dus naar mijn inzien is de cd niet mislukt bij he branden.
Maar nu heb ik nog steeds in KDE het schermpje openstaan waar hij om de 2e cd vraagt, dus ik druk netjes op yes, maar dan hoor ik hem even van de cd lezen en dan krijg ik het weer te zien.
En ik heb nu totaal geen idee hoe ik verder kan met de install.