[Cam] Sony CyberShot DSC-S75 : Memory Stick Error

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik had de digicam van mijn buurman, een Sony Cybershot DSC-S75, geleend om pics te schieten bij de SP Meeting. Hij had zijn pics al van de camera afgehaald, dus dat is geen rpobleem.

Maar nu: de batterijen van de cam waren bijna leeg, dus nadat ik de pics van de cam had gehaald, zet ik de cam uit en plug de oplader erin. Nadat de batterijen 2 uur later weer helemaal vol waren, wilde ik nog wat foto's nemen. Ik zet de cam aan, begint dat ding te piepen en staat er: MEMORY STICK ERROR.
Ook als ik de cam aansluit via USB op de computer, is de memorystick niet toegankelijk.

Dat was een 128 MB memorystick, die had mijn buurman er later bijgekocht, er zat namelijk ook een memorystick van 8 MB bij. Die had hij maar een paar keer gebruikt en daarna in een speciaal opberghoesje gedaan. Ook deze stick geeft hetzelfde resultaat.

Inmiddels heb ik de cam terug gegeven, en hem verteld hoe het zat. Hij gaat morgen bellen met de winkel waar hij hem had gekocht om te kijken wat er fout was.

Maar toch zit het me dwars, hoe kan een cam van het ene op het andere moment het gewoon niet meer doen? Heeft iemand hier er ervaringen mee?

[ Voor 0% gewijzigd door Rafe op 29-09-2002 19:21 . Reden: Even link naar Sony page gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij onze fuji 2800 zoom is t ook zo, als je de foto's knipt van het geheugenkaartje, er op het toestel "card not initialized" staat, als je hem dan met de camera formatteert, doet ie t weer, een kaartje kan niet zomaar kapot gaan namelijk :)

misschien bedoeld de sony cam met die memory stick error het er wel mee, en is fomatteren de (misschien) oplossing

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Helaas, als je via Windows XP de memory stick\cam wilt benaderen, dan komt hij met een scherm waar dit in staat: Stop een geldig medium in drive G: (oid). Zowel met de 8MB als met de 128MB memory stick.

Maarja, mijn buurman had zijn pics al van te voren van de cam afgehaald, en mijn pics zijn ook veilig, gehost door IceStorm: IceStorm in "SP meeting - deel 2"
De pics zijn veilig, het is alleen vervelend dat je de cam nu niet meer kan gebruiken.

EDIT: de cam weet wel het verschil tussen wel of geen memory stick in de camera, als er geen stick in zit begint hij braaf te piepen dat hij gevoerd wil worden.

Zoals Yuri mij al aanraadde in het SP Meeting topic: ergens een reader vandaan toveren om te kijken of de sticks nog wel goed werken?

ReV: ja, maar hij deed het vanochtend nog (stond hij notabene bij), toen hij weg ging en ik later vandaag de cam probeerde, deed 'ie het niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arghh, kut man, die cam was toch van je buurman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 19:13:
bij onze fuji 2800 zoom is t ook zo, als je de foto's knipt van het geheugenkaartje, er op het toestel "card not initialized" staat, als je hem dan met de camera formatteert, doet ie t weer, een kaartje kan niet zomaar kapot gaan namelijk :)
dit "probleem" heb ik alleen met mijn 128MB kaartje in me 2800zoom.. met mijn andere 64MB kaart heb ik hier helemaal geen last van... vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 29 september 2002 @ 19:43:
[...]

dit "probleem" heb ik alleen met mijn 128MB kaartje in me 2800zoom.. met mijn andere 64MB kaart heb ik hier helemaal geen last van... vaag
zeker vaag, bij ons doet ie dat namelijk met alle kaarten,

ontopic: ik denk dat je eerst moet kijken of ze met een cardreader ze wel doen, anders is er misschien iets in de camera iets kapot? (wat niet echt te verwachten is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een goede verklaring zou zijn dat er in de camera iets mis is met de contacten voor de MS, maar ik denk dat je er toch beter mee naar de winkel kan gaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 19:54:
[...]

zeker vaag, bij ons doet ie dat namelijk met alle kaarten,

ontopic: ik denk dat je eerst moet kijken of ze met een cardreader ze wel doen, anders is er misschien iets in de camera iets kapot? (wat niet echt te verwachten is)
Nou, misschien is het juist de cam, omdat mijn buurman (en ik ook) alleen maar de 128 MB stick gebruikten. Mijn buurman vond 8 MB nogal krapjes, dus hij had een paar dagen na de aankoop van de cam 128 MB erbij gekocht. Sindsdien is de 8MB is een plastic memory stick houdertje verdwenen.
En allebei de sticks werken niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 20:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Je had je vraag ook hier kunnen posten!.

Het grote Sony digicam topic

Maar, om dr ff op in te gaan. Je zou de geheugen kaart op de camera zelf even kunnen formatteren, het lijkt me sterk als ie het dan nog niet doet.
Een memorystick (of ander geh.) kan niet zomaar uit zichzelf kapot gaan!.

Je weet ook zeker dat de kaart er goed inzat, en hij niet gelockt was ? (ja je hoort dan een lock melding te krijgen, maar hij kan ook in de war zijn).

Ik hoop dat het probleem snel opgelost is!>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Heb je het kaartje misschien eruit gehaald tijdens een schrijfbeweging van de camera? (rode lampje brandend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Nee, ik heb de cam uitgezet toen ik de sticks verwisselde.
Ik wacht de reactie van de winkel wel af, en zal die hier posten.

/ernstig late edit (ik was deel 2 van het SP meeting topicaan het doorlezen):
via de telefoon kwamen we (sony helpdesk, ik en m'n buurman) er niet uit, cam moet terug naar de fabriek, maar me buurman heeft dat nog niet gedaan, kennelijk vind hij die cam niet belangrijk ofzo :P 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Rafe op 28-12-2002 21:00 ]

Pagina: 1