Toon posts:

XP 2200+ & Asus A7V266

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een AMD XP 2200+ gekocht, voordat ik deze op mijn moederbord heb gezet heb ik het bios geflashed (Versie: 1011) nu zou mijn moederbord een XP 2600 moet ondersteunen… Maar als ik de processor vervang, start de computer niet meer op!, alle fans starten wel en de harddisk begint te ratelen, maar verder gebeurt er helemaal niks! Als ik nu weer mijn oude processor (een AMD Thunderbird 1400) er op zet doet hij het gewoon weer. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Specificaties systeem:
Moederbord: Asus A7V266
Oude processor: AMD Thunderbird 1400
Nieuwe processor: AMD XP 2200+
Geheugen: 512mb DDR (266)
Grafische kaart: Leaktech A250 (GeForce 4 TI-4400)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
Misschien een DOA 'tje. (waar heb je trouwens een processor op zondag gekocht :? )

Verwijderd

je hebt vast wel winkels in grote steden die zondag opzijn hoor :O

Verwijderd

Topicstarter
:9 Op de computerbeurs in Eindhoven :9

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Heb je wel de jumpers op je moederbord rechts boven de DIMM banken op PALOMINO (Athlon XP!!) gezet?
Voor een Thunderbird staat deze namelijk op Athlon/Duron en voor een Athlon XP (Palomino en Thoroughbred core!) moet je deze jumpers om zetten, anders werkt het de processor niet! De jumpers kun je vinden onder de naam: PALO_FREQ
Als ik het zo hoor is dit bij jou dus het geval en staan die jumper nog op de standaard ingesteld athlon "thunderbird" dus...
Ik heb zelf de Asus A7V266-E RAID en de layout van dit bord is precies hetzelfde als jouw bord (in mijn handleiding van het bord staat dit overigens op bladzijde 20 uitgelegd...hoop bij jouw ook.

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

^^^

Inderdaad een bekend geval van A7V266 + Palomino/Thoroughbred..
In het vervolg dus beter de handleiding lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.