Underline wanneer gelijk aan link...

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Gaat om een PHP script:

Laatst heb ik hier een soortgelijk topic geopend, maar deze werd direct weer gesloten vanwege de zgn. "simpelheid" van de vraag.

Wat ik wil(de) is dat wanneer een link op mijn pagina gelijk is aan de URL, dat de html code veranderd, zodat ik em kan laten onderlijnen, vetdrukken etc. Dit uiteraard om aan te geven dat je je op die pagina bevind. Dit heeft dezelfde functionaliteit als het 'highlighten' van zoekwoorden op GOT, woorden worden gefilterd en wanneer overeenkomend met een variabele, wordt code toegevoegd.

Nu lukt het me wel de URL in een variabele te krijgen, maar ik weet niet hoe ik verder moet. De tekst in de pagina zou 'gefilterd' moeten worden op bepaalde woorden, ik kan hier echt niks over vinden!

Ik heb dus al heel wat afgezocht (hotscripts.com, google, ed) maar vind het niet, terwijl het geen moeilijk script moet zijn.

Iemand die het wel weet?

Een heel groot en stoer systeem.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik snap je vraag niet precies, maar kan je niet gewoon met CSS stylesheets de active link eigenschappen toekennen?
http://www.people.fas.harvard.edu/~dbaron/css/1999/09/links hier staat er meer over.
(gezocht met google op css active link)

Human Bobby

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 15:56

Wally-S

-Snowboarding is art-

Begin eerst eens te vertellen in welke taal je het wil doen.
Je zit hier in P&W dus neem ik aan dat je het niet in javascript wil doen, als dat wel zo is moet ie effe gemoved worden.
Maar wat de taal ook is, je kan toch gewoon via een if else statement kijken of de link de huidige url is?

Snow is only frozen water

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
In PHP.

CSS werkt niet, ik werk nl. niet met frames. Zodra ik op een link klik wordt de gehele pagina herladen.

Het gaat om een lange lijst links, gebruikt als menu. If else statements toevoegen zou overdreven zijn, gezien er bij elke link dan een statement zou moeten staan.

Ik zal de vraag wat preciezer stellen: als de URL bv. www.zomaar.nl/zomaar.php?underline=iets is, dan moet het woord "iets" overal op de pagina underlined zijn.

Verwijderd

GoT doet het natuurlijk dmv de database content te filteren op woorden en die dan te laten "hightlighten".

Maar zo te horen heb jij een gewone pagina, een statische. Dan moet je dus die pagina openen (fopen), filteren en dan weer sluiten. Info over de manier, vind je hier: http://nl.php.net/fopen

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 19:17:
GoT doet het natuurlijk dmv de database content te filteren op woorden en die dan te laten "hightlighten".

Maar zo te horen heb jij een gewone pagina, een statische. Dan moet je dus die pagina openen (fopen), filteren en dan weer sluiten. Info over de manier, vind je hier: http://nl.php.net/fopen
Let wel op dat je tijdens dat "filteren" alleen de content fitert zodat je geen vervelende effecten krijgt als iemand www.zomaar.nl/zomaar.php?underline=href doet ofzoow.. :)

On track

Verwijderd

Reply op WouZz
Misschien is het handig om de variable niet dmv de url door te geven maar door het in je form hidden mee te sturen

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Tnx, ik ga er mee aan de slag :)

Verwijderd

WouZz schreef op 29 september 2002 @ 20:15:Let wel op dat je tijdens dat "filteren" alleen de content fitert zodat je geen vervelende effecten krijgt als iemand www.zomaar.nl/zomaar.php?underline=href doet ofzoow.. :)
Ach laat ze toch, als ze dan nou leuk vinden heb je er gelijk een extra feature bij ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2002 22:16 . Reden: Smiley code... ]

Pagina: 1