Toon posts:

[Gentoo] openoffice-bin weigert dientst

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik worstel nu al een week met openoffice. Deze keer was ik er bijna maar dan:
--- /usr/share/applnk/
--- /usr/share/applnk/OpenOffice.org/
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/.directory
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/.order
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/drawing.desktop
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/mathdoc.desktop
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/presentation.desktop
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/printeradmin.desktop
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/setup.desktop
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/spreadsheet.desktop
>>> /usr/share/applnk/OpenOffice.org/textdoc.desktop
--- /usr/share/icons/
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/emerge", line 1355, in ?
mydepgraph.merge(mydepgraph.altlist())
File "/usr/bin/emerge", line 906, in merge
retval=portage.doebuild(y,"merge",myroot,edebug)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/portage.py", line 1141, in doebuild
return merge(settings["CATEGORY"],settings["PF"],settings["D"],settings["BUILDDIR"]+"/build-info",myroot,myebuild=settings["EBUILD"])
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/portage.py", line 1367, in merge
mylink.merge(pkgloc,infloc,myroot,myebuild)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/portage.py", line 3769, in merge
self.treewalk(mergeroot,myroot,inforoot,myebuild)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/portage.py", line 3497, in treewalk
self.mergeme(srcroot,destroot,outfile,secondhand,"",cfgfiledict,mymtime)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/portage.py", line 3657, in mergeme
self.mergeme(srcroot,destroot,outfile,secondhand,offset+x+"/",cfgfiledict,thismtime)
self.mergeme(srcroot,destroot,outfile,secondhand,offset+x+"/",cfgfiledict,thismtime)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/portage.py", line 3651, in mergeme
os.mkdir(mydest)
OSError: [Errno 20] Not a directory: '/usr/share/icons/locolor'

Weet er iemand wat ik verkeerd doe?

Verwijderd

meestal moet je even rsyncen, en verder zou ik vooral gaan zoeken in de Gentoo forums! 10 tegen 1 dat je daar de oplossing vindt. http://forums.gentoo.org/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 20:45:
meestal moet je even rsyncen, en verder zou ik vooral gaan zoeken in de Gentoo forums! 10 tegen 1 dat je daar de oplossing vindt. http://forums.gentoo.org/
Ik rsync 20 keer per dag bij wijze van spreken. Ik zal eens op het Gentoo forum kijken .

Verwijderd

welke gentoo trouwens, het is wel algemeen bekend dat openoffice-bin niet echt wil werken in gentoo 1.4

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 22:27:
welke gentoo trouwens, het is wel algemeen bekend dat openoffice-bin niet echt wil werken in gentoo 1.4
Uhu, ik heb dit weekend geupgrade naar 1.4 in de hoop dat openoffice zou werken :( Daarvoor werkte het dus ook niet.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Zal moeten werken aangezien ik hier ook versie 1.4 draai en OpenOffice gebruik.

code:
1
2
3
4
5
 app-office/openoffice-bin
      Latest version available: 1.0.1
      Latest version installed: 1.0.1
      Homepage: http://www.openoffice.org
      Description: OpenOffice productivity suite

Die hele error die jij krijgt ben ik niet tegengekomen, maar heb je ook al geprobeerd wat er gebeurt als je handmatig die directory aanmaakt :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 22:35:
[...]

Uhu, ik heb dit weekend geupgrade naar 1.4 in de hoop dat openoffice zou werken :( Daarvoor werkte het dus ook niet.
hm ik was in de veronderstelling dat de bin alleen in 1.2 werkte en de gewone source-versie juist in 1.4

nou ja, ik ben toch weer terug in 1.2, omdat me 1.4 kapot is omdat ik die op een reiserfs partitie had gegooid die het nu opeens heeft begeven (weet ik ook weer dat ik nooit meer reiser ga gebruiken)

kan ik tenminste ook weer gewoon de java-plugin gebruiken

Verwijderd

Doe het anders zo:

Ik heb openoffice van de site van openoffice gehaald. Uitgepakt en dan
./setup -net
gedaan in de installdir.
(Dit doe ik als root in een terminal in een grafische user interface (kde) want dat heeft ie nodig)
De installer komt per grafische interface op je scherm. Geef als dir iets aan waar elke user bij kan: /user/local/office/(openoffice) bij mij.
Nu als een normale user inloggen in je gui
Vervolgens in de dir waar je het geinstalleerd hebt als die user het setup script draaien. Viola: het wordt voor die user geinitialiseerd. Ik had zelf ook problemen met het emergen en heb toen bedacht om het maar op de ouderwetse manier te doen.

Er is trouwens ook een snelle versie van Openoffice voor athlon, die onder voorwaarden (snel) draait op gentoo. Zo moet je niet freetype 2.1.2 geinstallerd hebben maar 2.0.9, anders werkt de formula editor niet goed. Google maar eens
oh wacht :http://leoni.rockefeller.edu/~helmerj/OpenOffice/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 23:04:
[...]

hm ik was in de veronderstelling dat de bin alleen in 1.2 werkte en de gewone source-versie juist in 1.4

nou ja, ik ben toch weer terug in 1.2, omdat me 1.4 kapot is omdat ik die op een reiserfs partitie had gegooid die het nu opeens heeft begeven (weet ik ook weer dat ik nooit meer reiser ga gebruiken)

kan ik tenminste ook weer gewoon de java-plugin gebruiken
Praat geen poep! :) ik heb juist problemen gehad met ext3 en }) XFS }) (samen met preemtive wilde de laaste niet)
Reiser draait echt uitstekend, en ik zou die conclusie over een toekomstig gebruik ervan iets nuanceren...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 23:12:
[...]

Praat geen poep! :) ik heb juist problemen gehad met ext3 en }) XFS }) (samen met preemtive wilde de laaste niet)
Reiser draait echt uitstekend, en ik zou die conclusie over een toekomstig gebruik ervan iets nuanceren...
Geen enkel systeem is perfect

Verwijderd

hehe, ik praat ook over mezelf he, dat IK (voorlopig) ff geen reiser meer doe, ik doe al een tijd xfs+preemptive en dat heeft nog nooit gezeurd (ik weet wel dat velen er problemen mee hebben dus misschien gooi ik preemptive er wel weer uit)

ik heb op zich ook geen goed beeld over die fs'en iedereen zegt wat anders, maar ja ik zie wel hoe lang het goed blijft gaan zo.. nu genoeg over dit, want het ging eigenlijk over openoffice (sorry dat ik erover begon hier)

Verwijderd

En wat vind je van mijn tip over openoffice?
Is het al gelukt..?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 00:23:
En wat vind je van mijn tip over openoffice?
Is het al gelukt..?
Nog geen tijd gehad om het te proberen. Je hebt het over de source?

Verwijderd

mij oo-bin 1.0.0 (1.0.1 nog niet geprobeerd) werkt prima op Gentoo 1.4. Ik heb ook niet als root setup -net gedraaid (dat doet de ebuild namelijk al)
Pagina: 1