Toon posts:

Koperbanen R8500 kapot. Hoe repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik een ATi Radeon 8500 Retail (275-275) kaartje met 64 MB
Nou wilde ik een andere koeler op de kaart zetten en nu is me het volgende daarbij gebeurd:

Bij het demonteren van de orginele koeler ben ik per ongeluk met een schroevendraaier (ja ik weet het....had dit noooooit moeten doen) uitgegleden en heb ik een soort stroombaantje (je weet wel eentje van al die kleine lijntjes op de kaart) doorbroken en daardoor zijn er nu ook een aantal kopere lijntjes (draadjes of hoe je het ook noemen mag) zichtbaar. Nu heb ik eens een vergrootglas erbij gehouden en heb ik opgemerkt dat er 2 van die lijntjes doorbroken zijn, dus geen contact met elkaar meer maken!!!

Heb daarna eens geprobeerd of de kaart het nog wel zou doen maar helaas , bij het opstarten kreeg ik alleen maar gekleurde strepen op het beeld! :'(

NU IS MIJN VRAAG:

Kan men dit nog repareren?
Aangezien ik helemaal geen techneut ben kan ik het niet zelf repareren!

Zo ja, wie wil dan mijn kaart repareren? Tegen betaling natuurlijk (als ie ook daarna weer werkt!)

Met vriendelijke groet,

Maurice

P.S. Jullie me ook bellen op 06-48466048 , Omgeving Zuid-Limburg

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titel edit, volgende keer ajb wat minder schreeuwen :)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik denk dat je gewoon moet proberen de baantjes met geleidende koelpasta of iets dergelijks weer te verbinden. Niet te dik iig. Als het niet lukt heb je pech, niet geschoten mis geschoten.
Pollewob schreef op 29 september 2002 @ 18:15:
Titel edit, volgende keer ajb wat minder schreeuwen :)
Hij bedoelt een radeon 8500 dus nog een titeledit...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
C}{@0$ schreef op 29 september 2002 @ 18:16:
Ik denk dat je gewoon moet proberen de baantjes met geleidende koelpasta of iets dergelijks weer te verbinden. Niet te dik iig. Als het niet lukt heb je pech, niet geschoten mis geschoten.

[...]

Hij bedoelt een radeon 8500 dus nog een titeledit...
lol

in principe kan het me uhh hoe heet dat nou...!

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Je kan de hulp inroepen van de soldeerkoning van GOT :)

Namelijk Rick2001 :) ze email : zipzap48@yahoo.com

Suc6

Turn it off and on again.

Verwijderd

Het kan inderdaad.
Het was dan wel geen videokaart, maar ik heb zelf ook wel eens baantjes gerepareerd op een printplaat. Neem wel een heel dun soldeerpuntje.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Je kan die baantjes ook proberen te by-passen.

VA:
http://www.tweakers.net/aanbod/product/21653/a

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Of met zilverlijm en plakband werken, net als de Athlon XP unlock methode dus... gewoon baantje voor baantje afplakken en dan met zilverlijm de zooi herstellen :)

I love watercooling

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Je kan ook met heel dun koperdraad(bijvoorbeeld 1 van vele kleine draadjes uit een netsnoer) en een hele kleine punt in je soldeerbout de breuk herstellen

Als je dat niet zelf kunt,ga dan naar de lokale tv reparateur, die kunnen het wel voor je maken

Sukses

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Probeer eerst eens met potlood....2 banen moet te doen zijn met potlood...dat heeft mij ook een keer een moederbord gescheeld..

• Astennu
  • Laatst online: 17:53
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 10:12:
Probeer eerst eens met potlood....2 banen moet te doen zijn met potlood...dat heeft mij ook een keer een moederbord gescheeld..
Maar potlood kan vergaan ik zou gewoon hetzelfde doen als bij de athlon xp's.
Ik heb zelf spul gebruikt waarmee je de achterruit verwarming van auto's mee kan repareren.
Dat wordt hard en is te verwijderen met asseton.
Ik zou wel ff meten of ze elkaar niet raken want anders......

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Ik heb eens een S3 virge dx gerepareerd met een paperclip (was een pootje van één of andere chip afgebroeken), dus jouw probleem moet ook wel op te losen zijn met een beetje solderen lijkt me.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Of probeer het eens met zilverlijm. Dat is een lijm waarin zilver in opgelost is.
Hiermee unlockt men de Athlons ook wel eens. Die kun je zo halen vij de electroboer.
Athans. Dat had ik wel :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Astennu schreef op 30 september 2002 @ 15:10:
[...]

Maar potlood kan vergaan ik zou gewoon hetzelfde doen als bij de athlon xp's.
Ik heb zelf spul gebruikt waarmee je de achterruit verwarming van auto's mee kan repareren.
Dat wordt hard en is te verwijderen met asseton.
Ik zou wel ff meten of ze elkaar niet raken want anders......
Ja maar als noodoplossing lijkt me potlood prima...kijken of het werkt...en anders laten solderen door iemand die dat heel precies kan..

Verwijderd

Ik zal je vertellen wat je moet doen; maak aan weerszijden van de breuk het koper zichtbaar(de laklaag ee beetje wegkrassen) is daarnaar soldeer je er een klein draadje overheen. Doordat het koper zichtbaar is kun je daar fijn de weerskanten van het draadje op solderen. Groetjes Kuul.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
die dingen zijn zo dun dat ik het volgende zou doen:
zoek van die zilverprut wat ze voor het unlocken van athlons gebruiken, smeer een heel klein beetje op de punt van een naald en verbind wat je verbonden moet hebben

met een stift de lijn trekken zou ik niet doen
Pagina: 1