[XP] programma runnen met admin rechten voor login?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 21:47
Mijn systeem heeft WinXP en heeft naast de admin een restricted user account voor mijn ouders en voor mijn broertje een power user account.

Nou heeft mijn systeem een 133FSB met een BX chipset, wat er voor zorgt dat mijn videokaart alleen fatsoenlijk wil lopen op AGP1X.
Ik heb hiervoor een utiltje om de AGP bus op 1x te zetten (niet mogelijk met de BIOS), maar deze heeft admin rechten nodig. Ik wil dit progje graag laten lopen voor de login (de PC loopt soms al tijdens de login vast op AGP2X).

Hoe laat ik dit programma lopen voor de login en met admin rechten (het programma zet de AGP bus op 1X en sluit zichzelf vervolgens af)
:)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Is het een commandline dingetje?
autoexec.bat support aanzetten en het daarin gooien is misschien een optie.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33
Na login zou met runas commando kunnen, daar een .com file van maken zodat de rest het niet kan zien. Misschien dat je iets met een GPO kan doen, Scripts voor Startup en Shutdown. Je zit neem ik aan zonder domein?

• Gabriel-LG
Het helpt niet om het in de autoexec.bat of autoexec.nt te zetten, WinXP heeft ook geen runServices meer (als je die in het register aanmaakt, werkt hij ook niet).

Het enige wat nog kan werken is een scriptje bouwen en die bij het startup-script in te voegen, maar hoe werken deze scripts?? :?
het enige wat hij hoeft te doen is "c:\progra~1\creative\AGPwizard\AGPwiz.exe -startup" laten lopen

• Gabriel-LG
Het is gelukt!! (bedankt microsoft KnowledgeBase :P)
gewoon een kwestie van de executable erin slepen en een parameter meegeven...
Bedankt voor de hulp :)
_/-\o_