Toon posts:

snelkoppeling mounted harddisk nautilus.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn desktop (gnome2) een snelkoppeling hebben naar hardeschijven die gemount zijn, of is er ook een mogelijkheid deze dynamisch te mounten als ik op de snelkoppeling druk? (dat zou fantastisch zijn)
De inhoud moet dan weer gegeven worden door nautilus.

Hoe krijg ik dit voor mekaar? Ik weet dat BlouweKip dit ook heeft want ik zag het laatst nog op 1 van zijn screenshots van zijn desktop.

Verwijderd

Volgens mij gaat dat in Gnome2 allene op voor dynamically mounted volume's, dus cdrom/floppy die niet altijd gemount zijn (noauto in fstab). Je kan natuurlijk een shortcut maken naar de directory, maar da's niet wat je wilt, neem ik aan? blouwekip gebruikt volgens mij Gnome-1.4...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 18:55:
Volgens mij gaat dat in Gnome2 allene op voor dynamically mounted volume's, dus cdrom/floppy die niet altijd gemount zijn (noauto in fstab). Je kan natuurlijk een shortcut maken naar de directory, maar da's niet wat je wilt, neem ik aan? blouwekip gebruikt volgens mij Gnome-1.4...
Wat natuurlijk het allerleukste is het volgende: snelkoppeling, dubbelklik; harddisk wordt gemount: files en dirs worden laten zien door nautilius.

Als dit niet gaat lukken moet ik dan het volgende doen of kan het ook nog anders?
Map aan maken op de desktop, een link naar /mnt/plaats maken.

Wat ik ook kan doen is gewoon direct naar de desktop mounten.
Alleen dan vraga ik me af wat nou beter is.

BlouweKip heeft wel gnome2, zelfde allernieuwste versie als het goed is ;) Hij had met debian 1.4 maar nu heeft gnome en de reden was dat ie overgestapt was juist omdat ie dan nieuwe software kan draaien. Dat is namelijk met debian niet mogelijk. Als je dat wel wilt met debian ben je aangewezen naar experimental packages en die werken maar voor de helft. Jah gentoo is de beste keuze :)

Verwijderd

Ik wil dat eigenlijk ook wel. Ik kan me herinneren dat ik vroeger ooit eens suse geinstalleerd had en er bij kde netjes wat diskjes stonden waar je op kon dubbelklikken. Ook als gewone gebruiker dus.. Naar mijn idee werden die dus daar ter plekke gemount (maar dat kan ik niet meer achterhalen...) en in konqueror vertoont.. Dus: hoe doen ze dat toch?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet van de screenshots van BlouweKip dat hij het ook heeft gehad in gnome, dat was in de tijd dat hij nog debian had.
/me wacht op BlouweKip zijn antwoord :)