Toon posts:

Thuisnetwerkprobleem - PCI Latency?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb zojuist een thuisnetwerkje geïnstalleerd (Een WINXP PC - 5-port switch 10/100MBIT - WINME PC). Alles brandt en lijkt te werken maar als ik bestanden van de WINMEPC naar WINXP pc wil overhalen dan lukt mij dit maar even. Ik kan dus maar enkele kleine bestanden overhalen maar dan houdt hij ermee op... Als ik Sandra Pro laat runnen en alles nakijk,op de winxp pc, dan is er maar één warning en deze is: PCI latency too high ... . Zou het daar aan kunnen liggen? Ik ben reeds naar bios van moederbord (Asus P2B) gaan zien daar kan ik de pci latency timer instellen, deze staat nu op 0. Verder heb ik de Graphics Aperture size op 32 gezet deze stond eerst op 64. Bij de tip van Sandra stond erbij dat grafische kaarten deze nogal eens hoog willen zetten en daardoor andere pci-devices vertragen...?

Greetz

Zipke

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 18:02:
PCI latency too high ... . Zou het daar aan kunnen liggen?
Nee, daar ligt het absoluut niet aan,
eerder aan je netwerkkabels, netwerkinstellinggen (Zet elke netwerkkaart eens op 10Mb halfduplex) netwerkaart zelf of je switch.
Als je een crossoverkabeltje hebt, zou ik die eens tussen de 2 pc's proberen

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkabels zijn in orde (UTP CAT5E 100MBIT). Netwerkkaarten zijn ok. Alles is correct geïnstalled... Indien ik HD of 10mbit kies maakt het nog niets uit

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Heeft er 1 pc misschien een irq conflict?

Watvoor kaarten gebruik je?
Drivers updaten?

Heb je al geprobeerd zonder de switch, dus met een crossed cable?

Legio mogelijkheden om te testen dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb nog enkele manieren uitgeprobeerd nl. : 10mbit-halfduplex / 10mbit Fullduplex / 100mbit HD / 100mbit FD en ik krijg altijd hetzelfde. Na een 30 megabyte valt het netwerk uit. Host lost zegt ie dan. Ik heb een Belkin 10/100 5-port switch. en 2 netwerkkaarten van www.safeway.to 10/100 mbit. In de internet-pc zit nog een extra netwerkkaart van D-link voor ADSL. In de internet-pc (WinME) staat alleen tcp-ip aan en de standaard services. Iemand nog een idee?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Hard disk dma aangezet ?

Verwijderd

Topicstarter
Hard disk DMA staat op de ene pc (winxp) aan. Op de compaq-pc (winme) weet ik het niet ik kan namelijk niet in de bios daar... Zou het daar aan kunnen liggen??

• Denhomer

Denhomer

Doh !

je kan dma ook in windows checken via config screen -> systeem

Verwijderd

Topicstarter
DMA is niet enabled! Sandra Pro gaf het aan. De prog adviseert mij om het te enablen zodat performance stijgt. Probleem is dat ik het niet kan enablen. Ik heb een Maxtor-schijf met eigen bios en ik denk niet dat ik het kan enablen.

• Denhomer

Denhomer

Doh !

je kan hem enablen in windows :)
config screen -> systeem -> hardware -> ...
kweet het niet exact, gewoon ff zoeken

Verwijderd

Topicstarter
ok Thanks! Op hoop van zegen!

Verwijderd

Topicstarter
Ben van een kaal reis teruggekomen. Het probleem blijft zich nog steeds manifesteren. Mijn huidige instelling is full duplex 10mbit. Ik weet niet meer wa gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Bij de winxp heb ik alles onder SCSI dus daar heb ik geen last van DMA

Verwijderd

Topicstarter
dit is de ipconfig op winmepc:

De laatste ethernetadapter is van adsl:

0 Ethernet adapter :

IP Address. . . . . . . . . : 169.254.40.51
Subnet Mask . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . :

1 Ethernet adapter :

IP Address. . . . . . . . . : 169.254.199.141

2 Ethernet adapter :

IP Address. . . . . . . . . : 80.200.63.8
Subnet Mask . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . : 80.200.63.8

Verwijderd

Topicstarter
Ip van winxp pc: 169.254.111.149

Als het mij al lukt om een benchmark te doen met Sandra krijg ik volgende output:

Average Latency: 2ms
Min/Max Latency: 2ms/3ms
Transfer Rate: 970 kb/sec - dit zou rond de 1160 kb/sec moeten liggen normaal in een fullduplex 10mbit. Mijn snelheid ligt lager dan die van een HD 10mbit als ik vergelijk met de ingebouwde benchmarks van Sandra

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:58

SkyStreaker

Move on up!

Edit je system.ini (eerst ff back-upje he?) ga onder de [386Enh] sectie zitten en zoek de IRQ van je Netwerkkaartje op - type dan: IRQ#=4096
# is het IRQ nummer natuurlijk, op deze manier wijs je 4 MB geheugen toe aan je netwerkkaart wat genoeg moet zijn. Succes

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Topicstarter
ok effe uitproberen! :)

Verwijderd

Je hebt zeker een Realtek NIC? Ik krijg met mijn Realtek 8139 in Sandra dezelfde 'pci latency high' melding.

Verwijderd

Topicstarter
Damned! Nog steeds dezelfde probs! Het meer geheugen geven heeft dus niks opgeleverd... Ik heb een netwerkkaart met een realtek chipset ja. Maar de latency heb ik al opgelost ik heb de clock in de bios op 32 gezet dan is dat probleem van de baan. Zou het aan de switch kunnen liggen? I doubt it...

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

0 Ethernet adapter :

1 Ethernet adapter :

2 verschillende adaptors in de zelfde IP-range? Dat gaat niet werken, want dan weet je compu niet via welke netwerkkaart ie moet sturen. Zet de netmasks van allebij eens op 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
ok da ga ik eens proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
De instelling is nu als volgt:
0 Ethernet adapter :

1 Ethernet adapter :

2 Ethernet adapter :

IP Address. . . . . . . . . : 217.136.97.130
Default Gateway . . . . . . : 217.136.97.130

Het haalt niets uit. Blijf met hetzelfde probleem kampen

Verwijderd

Topicstarter
Heb eindelijk bestanden kunnen overdragen naar de andere pc. Het probleem ligt blijkbaar bij de Alcatel Speedtouch ofwel bij de netwerkkaart waar de modem op aangesloten is. Ik heb de utpkabel van de modem uitgetrokken en de kabel van de switch op de netwerkkaart van de modem ingestoken. Toen ging alles weliswaar aan 10mbit... Om terug te kunnen internetten heb ik weer alles moeten verwisselen. Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. Kon een paar Mb-tjes overpompen en hield er toen mee op.
Heb ook een NIC van Safeway.
Heb gewoon een nieuw kaartje gekocht en het probleem was verholpen.
Kijk eens of je van iemand een kaartje kunt lenen om te kijken of het iid in je NIC zit .
Succes.
Pagina: 1