Toon posts:

[VB&Access2k] Hoe subformulier met relatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig in VB om een applicatie te maken die wat uit een access database weergeeft (klantgegevens (tabel klant) en daar onder in een subformulier (DBGrid) staan wat specifieke klant gegevens (Accounts)).

In access zijn de relaties geplaatst en in vb heb ik 2 data controls. 1 voor het klant gedeelte en het 2de voor de DBGrid)

Nu wil ik dus dat wanneer er klant gegevens worden weergegeven, het DBGrid de bij de klant behorende gegevens (uit de tabel accounts) weergeeft (bijv: een klant heeft klantnr 200 dan moet er in de DBGrid enkel de de klant gegevens van klantnr 200 worden weergegeven).

Update
Ik heb elders gelezen dat je er een SQL statement in kan plaatsen (iets in de trand van Select * from Tabel Where Customer = '" & CUSTOMERNAMEHERE & "'"
), maar nu snap ik alleen niet waar ik die moet coden)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2002 20:39 . Reden: Nieuwe Info gevonden ]

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik neem aan dat je met gekoppelde controls werkt ofzo?

1. Recordset.Filter instellen (where-clause) en dan een Requery
2. SQL dynamisch opbouwen, koppelen en ophalen

Maar de grid vullen vanuit een Recordset met een loopje is natuurlijk altijd het beste. Ik krijg altijd een beetje jeuk bij gekoppelde velden...

Verwijderd

die sql-query moet je bij de recordset van de dbgrid invullen, dan zal alleen het gewenste record weergegeven worden.

Verwijderd

Topicstarter
TeknoGecko schreef op 30 september 2002 @ 10:47:
Ik neem aan dat je met gekoppelde controls werkt ofzo?

1. Recordset.Filter instellen (where-clause) en dan een Requery
2. SQL dynamisch opbouwen, koppelen en ophalen

Maar de grid vullen vanuit een Recordset met een loopje is natuurlijk altijd het beste. Ik krijg altijd een beetje jeuk bij gekoppelde velden...
ik moet bekennen dat ik niet ervaren ben met VB. ik weet eerlijk gezegd niet wat gekoppelde controls zijn.
die sql-query moet je bij de recordset van de dbgrid invullen, dan zal alleen het gewenste record weergegeven worden.
ok hier ga ik even mee aan de slag (andere ideeen, tips etc blijven welkom)

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Ik neem aan dat je een DataEnvironment gebruikt met commands?
In een command kun je ook een parameter gebruiken.

Als je dan op een klant klikt.
Dan roep je dat command aan met de klantnaam als parameter.

Persoonlijk vind ik dat je beter een id kunt gebruiken als primary key en geen naam.