Toon posts:

Probleem embedded Citrix app over internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een webpagina met een embedded applicatie over het internet te gebruiken. Ik heb de volgende zaken draaien:

- Citrix XPe op windows 2000 server.
- Clarkconnect Router (poort 1494 en poort 80 geforeward naar de citrixserver)
- ADSL modem speedtouch pro (alle poorten geforeward naar de Router)

Wanneer ik vanaf internet de pagina open, krijg ik de melding: 'connecting'. Na een tijdje verandert deze melding in I/O error.

Ik kan vanaf internet een telnet sessie openen naar de citrixserver op poort 1494, en daar zie ik de ica listener.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om dit aan het werk te krijgen??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke pagina bedoel je precies, die je opent, bedoel ik ?

Probeer gewoon eens een handmatige ICA sessie configureren om te zien ofdat dat uberhaupt werkt (je zit achter nat, dus heb je wel altaddr gebruikt op je Citrix server?)

Verder, staan er nog foutmeldingen in je eventlog, vnl. met betrekking tot licenties, e.d. ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 29 september 2002 @ 19:45:
Welke pagina bedoel je precies, die je opent, bedoel ik ?

Probeer gewoon eens een handmatige ICA sessie configureren om te zien ofdat dat uberhaupt werkt (je zit achter nat, dus heb je wel altaddr gebruikt op je Citrix server?)

Verder, staan er nog foutmeldingen in je eventlog, vnl. met betrekking tot licenties, e.d. ?
De sessie werkt op het lokale netwerk prima...

Ja, ik zit achter NAT (twee keer, een keer van adsl modem naar firewall, en van firewall naar de citrixserver).

altaddr heb ik niet gebruikt, hoe moet ik deze instellen?

Geen eventlog foutmeldingen.

Alvast bedankt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 17:16:
Ik probeer een webpagina met een embedded applicatie over het internet te gebruiken.
Hmm, als je geen NFuse gebruikt, maar binnen de CMC een create ica file met corresponderende html code hebt gedaan, heb je geen altaddr nodig.

De gecreerde html verwijst naar een .ica file.
Edit de ica file met notepad als volgt:

[WFClient]
Version=2
TcpBrowserAddress=x.x.x.x

[ApplicationServers]
citrix=

[citrix]
Address=x.x.x.x
InitialProgram=#appname
ClientAudio=Off
Compress=On
ScreenPercent=100
DesiredColor=4
TransportDriver=TCP/IP
WinStationDriver=ICA 3.0

--------------------------------------------------------------

verander x.x.x.x door het ip van de firewall, en appname voor de naam van je published application.

Voor de citrix admins; op deze manier omzeil je application name resolving, waardoor je de altaddr functie ook niet nodig hebt. Als de telnet op 1494 van buitenaf werkt; dan werkt dit ook.

Verwijderd

Topicstarter
Address=x.x.x.x was de truc

Geweldig het werkt, je bent een held :)