[n00b] Thunderbird --> XP

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 09:51
K´heb search gebruikt maar kon geen duidelijk andwoord vinden dus, ik heb nu een ASUS A7V133 (ofzo) mobotje, daar zit een 1,3 Ghz AMD T-Bird op, kan ik daar nou gewoon bijv, een XP 2200+ opdouwen?

Ik heb gezocht op norrod.nl (computerzaakie) en daar stond

- Socket-A for AMD Athlon XP / Athlon / Duron 550Mhz~2.0Ghz+

en daar maak ik dus uit op dat het WEL kan, maar ik dacht ik check het toch ff...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lees het boekje van je mobo :+
of kijk op de website van de fabrikant naar de nieuwste biosupdate.
staat meestal wel aangegeven bij de biosupdate of er nieuwe procs ondersteund worden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

ga naar de site van asus en bekijk daar eens de technische informatie van dat mobootje

• m33p
Aan allebei, zit geen boekie van mobo bij, is zo´n HP ding..., site van asus staat d´r ook niet veel op... waar moet ik op letten dan? Zou in princiepe een socket a proc, niet gewoon op een socket a moeten passen als je snap wa´k bedoel. De XP is toch gewoon socket A, of ligt het niet zo makkelijk?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

het ligt niet zo makkelijk nee.
al de AMD's zijn socketA, maar de chipsets ondersteunen niet alle procs.
de KT133 (de A versie wel)kan je bijvoorbeeld geen XP op doen (pas uit eigen ervaring, morgen weer naar Norrod).
ook de bios moet het ondersteunen.
daar staan namelijk de microcodes in die de bios kan herkennen van de proc en em zo op de goede manier kan instellen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
m33p schreef op 29 september 2002 @ 17:00:
Aan allebei, zit geen boekie van mobo bij, is zo´n HP ding..., site van asus staat d´r ook niet veel op... waar moet ik op letten dan? Zou in princiepe een socket a proc, niet gewoon op een socket a moeten passen als je snap wa´k bedoel. De XP is toch gewoon socket A, of ligt het niet zo makkelijk?
Het ligt niet zo makkelijk. De XP heeft een andere core en gebruikt zowiezo 266FSB, hiervoor moet ook ondersteuning zijn (van zowel de chipset als het BIOS).

Op de site van asus staat bijna zeker de informatie over CPU-support, kijk daar nog maar even dus.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
m33p schreef op 29 september 2002 @ 17:00:
misschien kan je mobo de snelheid niet aan :)

Ik vind het zelf zonde om zo'n dure CPU in een SDram PCtje te stoppen (en een HP kan je niet altijd zo makkelijk upgraden..)

• m33p
Hey thnx, ik heb scheel gekeken, al gevonden, k´moet ff bios update doen en dan ondersteund ie wel tot XP 2200, nogmaals thnx :) sluiten die hap :D

(http://download.asus.com....asp?l1=1&l2=10&l3=4&mid=2)

• m33p
ff offtopic, forum tript??? Net kreeg ik dat style sheet niet geladen werd en alles gaat heel langzaam...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

m33p schreef op 29 september 2002 @ 17:08:
ff offtopic, forum tript??? Net kreeg ik dat style sheet niet geladen werd en alles gaat heel langzaam...
ikke heb nergens last van

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

m33p schreef op 29 september 2002 @ 17:05:
Hey thnx, ik heb scheel gekeken, al gevonden, k´moet ff bios update doen en dan ondersteund ie wel tot XP 2200, nogmaals thnx :) sluiten die hap :D

(http://download.asus.com....asp?l1=1&l2=10&l3=4&mid=2)
Je moet wel goed kijken, he!

Die Bios is voor de A7V133-M. Dat is dus NIET hetzelfde als de A7V133.

De A7V133 kan ook wel de AMD XP aan, alleen moet dan de revisie 1.05. (let op de punt achter de 5) of hoger zijn.
Van Asus site:
Add support for AMD Athlon XP CPU(PCB ver. must be 1.05. or above, if ver. less than 1.05.,it would not be support with those CPU.)
Die revisie kan je vinden op je mobo, ergens onderin, tussen de onderste en een-na onderste PCI slot denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door Darkvater op 29-09-2002 17:13 . Reden: extra info ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• m33p
Of fuck... maar d´r is geen gewone VIA KM 133 , op de asus site staat mobo plus chipset, en d´r was maar 1 mobo met VIA KM 133 chipset.. dus ik d8 dat dat die wel moest zijn...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

m33p schreef op 29 september 2002 @ 17:13:
Of fuck... maar d´r is geen gewone VIA KM 133 , op de asus site staat mobo plus chipset, en d´r was maar 1 mobo met VIA KM 133 chipset.. dus ik d8 dat dat die wel moest zijn...
KM sjipzet.
das met video onboard toch?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Dan heb je toch geluk :). Wel in het vervolg erbij zetten dat je de A7V133-M mobo hebt :P

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• m33p
nee, geen video onboard, zie http://www.hp.com/cposupport/nl/docs/bdh06641.html, kheb d´r alleen 512 mb in en een GF4 Ti 4200... enne over die reviesie, staat nix over, alleen iets over een FCC standaard en CE, maar das dus nix,

• m33p
Zucht... ik probeer me bios te flashen, heb je et proggie AFlash voor nodig van de ASUS site, werkt de link niet :S heeft iemand die toevallig voor me?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
je kan ook de edit knop gebruiken....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• m33p
Sorry, doe´k volgende keer, ok ik heb aflash nu van een of andere FTP gerukt, hopen dat et werkt, wish me luck.. k´heb gehoord dat et vaak gekut is met HP computers....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Klik hier :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.