Ik kreeg dit binnen vandaag:
Heeft er iemand enig idee wat het dan wel doet ?
Kijk, ik geloof hier gewoon niet in. Bij mijn weten is het namelijk niet mogelijk dat een reg aanpassing al werkt zonder je pc te rebooten.impele softwarematige versnelling.
Snel werken met Adobe Photoshop, snel surfen over het internet, snel bestanden kopiëren via het netwerk en snel spellen spelen onder Windows 2000 en XP. Is dat niet iets waar iedere gemiddelde pc-gebruiker van droomt?
We schaffen ons een Pentium 4 van Intel aan, of een Athlon van AMD met een razendsnelle CPU. Verdubbelen het RAM-geheugen. De videokaart moet een nVidia GeForce 4 met 128MB SDRAM aan boord hebben en als we nog wat over hebben kopen we misschien een harde schijf die 10.000 toeren kan maken.
En wat dacht u van een netwerk? Da's pas handig. Niks leuker dan een spelletje Quake te spelen via het netwerk tegen uw zoon. Of u bent bijvoorbeeld Michael Schumacher in F1 Racing Championship en u zoon is...................euh, die andere Schumacher. Heerlijk toch?
Maar deze hardwareconfiguratie kost geld. Heel veel geld zelfs als u en ik bij de tijd willen blijven.
En dan surft u toevallig naar Breekpunt (Hoewel toevallig? Hoezo toevallig? Met voorbedachten rade, natuurlijk) en in deze WieKent Tip leest u dat er ook softwarematig versneld kan worden. Softwarematig wil zeggen dat het door u is aan te passen. Met een paar muisklikken bent u er. En het is nog gratis ook.
Eigenlijk is deze tip gewoon een fix voor een foutje dat standaard in Windows 2000 en XP gebakken zit. Wist u dat deze besturingssystemen bij het detecteren van een netwerk op zoek gaan naar geplande taken in gedeelde folders en bestanden op het netwerk? Ja, u leest het goed. Vraag ons niet waarom, ze doen het gewoon. En dat u een significante snelheidswinst maakt, door deze optie te verwijderen in het Register? Want u hebt toch geen geplande taken op uw computer staan. Ofwel dan?
Hoeveel snelheidswinst u maakt is uiteraard afhankelijk van uw systeem. Maar het is geen kattepis, neem dat van ons aan.
Voordat we verder gaan nog dit: deze tip is heel eenvoudig uit te voeren (alleen maar een subsleutel verwijderen) maar vergeet a.u.b. geen backup te maken van het Register. Is wel zo zeker.
Klaar? Ok, hier gaan we dan.
1-Ga naar START >> Uitvoeren.
2-Type Regedit (Windows 2000-gebruikers: type Regedt32)
3-Navigeer of zoek naar de volgende vertakking:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
4-Dubbelklik op NameSpace
5-Dan ziet u twee subsleutels staan (kijk eventueel naar de begeleidende foto). Selecteer de onderste subsleutel {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} en verwijder deze door op de 'Del'-toets te drukken of rechts te klikken met de muis en voor verwijderen te kiezen.
KLIK OP BOVENSTAANDE AFBEELDING VOOR EEN VERGROTE WEERGAVE.
6-Sluit de Register Editor af.
Deze fix is zo effectief dat hij meteen in werking treedt. Rebooten van de pc is dus niet nodig.
Heeft er iemand enig idee wat het dan wel doet ?