Toon posts:

[W2k/XP] Sneller maken door registeraanpassing? *

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg dit binnen vandaag:
impele softwarematige versnelling.

Snel werken met Adobe Photoshop, snel surfen over het internet, snel bestanden kopiëren via het netwerk en snel spellen spelen onder Windows 2000 en XP. Is dat niet iets waar iedere gemiddelde pc-gebruiker van droomt?

We schaffen ons een Pentium 4 van Intel aan, of een Athlon van AMD met een razendsnelle CPU. Verdubbelen het RAM-geheugen. De videokaart moet een nVidia GeForce 4 met 128MB SDRAM aan boord hebben en als we nog wat over hebben kopen we misschien een harde schijf die 10.000 toeren kan maken.

En wat dacht u van een netwerk? Da's pas handig. Niks leuker dan een spelletje Quake te spelen via het netwerk tegen uw zoon. Of u bent bijvoorbeeld Michael Schumacher in F1 Racing Championship en u zoon is...................euh, die andere Schumacher. Heerlijk toch?

Maar deze hardwareconfiguratie kost geld. Heel veel geld zelfs als u en ik bij de tijd willen blijven.

En dan surft u toevallig naar Breekpunt (Hoewel toevallig? Hoezo toevallig? Met voorbedachten rade, natuurlijk) en in deze WieKent Tip leest u dat er ook softwarematig versneld kan worden. Softwarematig wil zeggen dat het door u is aan te passen. Met een paar muisklikken bent u er. En het is nog gratis ook.

Eigenlijk is deze tip gewoon een fix voor een foutje dat standaard in Windows 2000 en XP gebakken zit. Wist u dat deze besturingssystemen bij het detecteren van een netwerk op zoek gaan naar geplande taken in gedeelde folders en bestanden op het netwerk? Ja, u leest het goed. Vraag ons niet waarom, ze doen het gewoon. En dat u een significante snelheidswinst maakt, door deze optie te verwijderen in het Register? Want u hebt toch geen geplande taken op uw computer staan. Ofwel dan?

Hoeveel snelheidswinst u maakt is uiteraard afhankelijk van uw systeem. Maar het is geen kattepis, neem dat van ons aan.

Voordat we verder gaan nog dit: deze tip is heel eenvoudig uit te voeren (alleen maar een subsleutel verwijderen) maar vergeet a.u.b. geen backup te maken van het Register. Is wel zo zeker.

Klaar? Ok, hier gaan we dan.

1-Ga naar START >> Uitvoeren.

2-Type Regedit (Windows 2000-gebruikers: type Regedt32)

3-Navigeer of zoek naar de volgende vertakking:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

4-Dubbelklik op NameSpace

5-Dan ziet u twee subsleutels staan (kijk eventueel naar de begeleidende foto). Selecteer de onderste subsleutel {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} en verwijder deze door op de 'Del'-toets te drukken of rechts te klikken met de muis en voor verwijderen te kiezen.

KLIK OP BOVENSTAANDE AFBEELDING VOOR EEN VERGROTE WEERGAVE.

6-Sluit de Register Editor af.

Deze fix is zo effectief dat hij meteen in werking treedt. Rebooten van de pc is dus niet nodig.
Kijk, ik geloof hier gewoon niet in. Bij mijn weten is het namelijk niet mogelijk dat een reg aanpassing al werkt zonder je pc te rebooten.

Heeft er iemand enig idee wat het dan wel doet ?

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

in windows 2000 en xp hoef je inderdaad niet te rebooten als je wat in het register wijzigt, dus dat klopt wel.. Maar wat die register aanpassing doet... ik heb geen idee..

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 00:53

job

een reg toepassing kan best werken zonder reboot
je weet dat als je met je rechtermuisknop op de desktop klikt en je kan dan kiezen new.
new txt, new html file, new word document. en al die andere troep.
als je die nieuwe bestand types uit je register haalt. werkt dat ook zonder reboot.

dat werkt trouwens ook in win98. het hangt er maar net vanaf wat je aanpast.
een aanpassing in de reg bestanden van explorer. vereist bij win98 wel een reboot bij nt niet.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://is-it-true.org/nt/xp/atips/atips14.shtml

Zoek maar es met Google op "D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF". Het lijkt toch echt echt te zijn...

They made me do it.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 10:19

bloasfist

Slot-A Crew

Dit is wel een bestaande fix. Het lost het "slow browsing over het netwerk bij win2k/xp naar win9x bakken probleem" op. (ja die ja ;)).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Volgens mij is dat gewoon die regfix die je moet doen als je met een 2K of XP bak geen halve minuut wil wachten om de shares op een 9x bak te zien :z

[ Voor 0% gewijzigd door Dawai op 29-09-2002 16:48 . Reden: te laat ;( ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 10:19

bloasfist

Slot-A Crew

Dawai schreef op 29 september 2002 @ 16:48:
Volgens mij is dat gewoon die regfix die je moet doen als je met een 2K of XP bak geen halve minuut wil wachten om de shares op een 9x bak te zien :z
precies! Die bedoelde ik ook. Alleen jij zei het wat makkelijker ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmmm bij mij stond die er al niet meer tussen, zal tweakxp er wel uitgesloopt hebben dan :)

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Tis echt. Win2k en xp zoeken nam. regelmatig naar andere computers in hun netwerk die een gedeelde taakplanner hebben. Niemand gebruikt het, dus als je deze regel in het register eruit sloopt, dan krijg je weer iets meer performance :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Frankie02 schreef op 29 september 2002 @ 16:56:
Tis echt. Win2k en xp zoeken nam. regelmatig naar andere computers in hun netwerk die een gedeelde taakplanner hebben. Niemand gebruikt het, dus als je deze regel in het register eruit sloopt, dan krijg je weer iets meer performance :)
Niemand? Is leuk hoor, bij je collega een spelletje hartenjagen plannen. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de antwoorden.

Dit e-mailtje kreeg ik namelijk waarin ik in de cc stond en de rest waren allemaal kennissen van me, dus ik verwachtte eigenlijk dat ik van die telefoontjes kreeg van: "HELP mijn pc start niet meer op !!!"

Maar goed, dit is dus niet het geval.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En [google=D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF] was genoeg geweest ;)
Denk de volgende keer ook even aan de topictitel - zie de WOS policy :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.