Toon posts:

SeaShield niet hinderlijk voor koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een Seagate Barracuda IV (80gb. 7200rpm.) gekocht, ze moest natuurlijk gekoeld worden.
Maar Seagate heeft onder de HDD een Seashield gemonteerd, dat tijdens het schrijven de schijf tegen statische elektriciteit beschermd.

Is deze SeaShield nu hinderlijk voor de HDD-koeler? Dus wordt de HDD nog wel goed gekoelt?

Voor image zie: http://www.gamersdepot.co...te/barracuda_40gb/002.htm

Verwijderd

je bedoelt dus die plaat over de PCB heen :?

dat geeft geen hinder, tenmiste bij mijn oude 8.6 gig zat erook 1 en daar zaten de ICs en dergelijke tegen die plaat aan zodat de warmte aan die plaat gegeven word,
en bij een moderne WD zitten ze aan de binnenkant, dus dan zal dat ook niet gezond zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
De plaat over de printplaat

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Ehm wil je aub dat ding eraf schroeven als je wil dat de hdd heel blijft. ik heb zelf in een computer zaak gestaan en dat ding zit er alleen op voor vervoer. voor het plaatsen moet je dat ding eraf schroeven en de cooler plaatsen. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
eraf schroeven??? Dan vervalt de garantie onmiddelijk....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die hoort erop. Er staat ook nergens op "haal eraf na transport" ofzo.

De meeste hitte komt van de wrijving tussen je platters en de lucht, en niet van de chips waar de seashield overheen zit. Het beste kun je ook de metalen bovenkant koelen, een heatsink op plakkern, e.d.

specs

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
als jij zorgt dat je ze er netjes uit schroeft dan is er nix aan de hand. ik heb die dingen met bakken verkocht en wij moesten het plaatje eraf halen want anders worden die dingen erug warm... :? maar je moet het zelf weten. je kan ehm er altijd weer op zeten als ie stuk is maar ik kan je garanderen dat als je dat ding er niet af haalt hij sneller kapot is!

Verwijderd

Topicstarter
The second layer uses what they call SeaShield. Essentially, this is a cover that goes over the circuit board that is normally exposed on other brands of drives. The benefits are multiple: the SeaShield prevents damage to the drive during installation from either electrostatic discharge or the dumbass-with-a-power-screwdriver.

De SeaShield is er zeker toch niet voor niets geplaatst? Ik bedoel, ik begrijp je wel maar de SeaShield is niet alleen voor transport...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
die dingen zitten er niet voor niets op hoor. Seagate weet echt wel hoe warm hun PCB'tjes mogen worden en die dingen worden echt wel getest op 10C hoger dan de warmste computerkast die jij ooit tegen zult komen.

Oftewel, gewoon dat seashield erop laten zitten. Tenzij je onnodig risico wilt lopen natuurlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door P5ycho op 29-09-2002 17:08 . Reden: typo ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:14
SvanUden schreef op 29 september 2002 @ 17:01:
als jij zorgt dat je ze er netjes uit schroeft dan is er nix aan de hand. ik heb die dingen met bakken verkocht en wij moesten het plaatje eraf halen want anders worden die dingen erug warm... :? maar je moet het zelf weten. je kan ehm er altijd weer op zeten als ie stuk is maar ik kan je garanderen dat als je dat ding er niet af haalt hij sneller kapot is!
Hoe monteer jij een Seagate Barracuda IV dan? In een doos watten ofzo?

Seagate gebruikt al jaren seashields op hun harddisks, zijn ze voor zover ik weet mee begonnen met de Medalist ST34321 en de varianten daarop. Behalve voor transport voert zo'n ding ook nog warmte af, die plaat zit tegen dat kleine aantal chippies aan wat evt cooling nodig zou kunnen hebben. Zolang ze geen Philips chips gebruiken, heeft het geen zin om die plaat weg te nemen.

Ik haal toch ook niet mn heatsink van mn Athlon af omdat anders de fan er niet goed bij kan :?

• maratropa
  • Niet online
onder die plaat zit schuim dus die raakt niet de chippies.

specs

• PROnline
  • Laatst online: 20:08
Persoonlijk zou ik het gewoon erop laten zitten aangezien er toch duidelijk wordt gezegd dat het ook beschermt tegen schade tijdens de installatie. Misschien dat er wel meer merken zullen volgen.
Ik vind het juist wel handig. Ik heb wel eens kasten gezien zo propvol en dan moest je onder een rare hoek een HD erinschuiven voordat je 'm erin kon zetten. Maakt zo'n seashield het wel een stuk minder riskant.

Verwijderd

SvanUden schreef op 29 september 2002 @ 16:50:
Ehm wil je aub dat ding eraf schroeven als je wil dat de hdd heel blijft. ik heb zelf in een computer zaak gestaan en dat ding zit er alleen op voor vervoer. voor het plaatsen moet je dat ding eraf schroeven en de cooler plaatsen. 8)7
zelden zoveel onzin in een post gezien als deze post
als je nu eens interessant wilt doen verdiep je dan eerst eens in het onderwerp voordat je van die onzin gaat zitten verkondigen.

quote van de seagate site: (pdf)

The drive has a cover called SeaShield. Do not remove this permanent cover— it protects the drive from electrostatic discharge (ESD) and minor impact damage.
SeaShield is designed for optimal protection and functionality of your Seagate hard drive and there for does not need to be removed for any reason.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de replies, het is me al een stuk helderder geworden. Geen geschroef oid 8)7

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 08:19
Gelukkig begrijp ik uit deze reactie dat je nu niet meer in die zaak staat???

pfoei.. das opzich wel een opluchting...

UNOX: The worst operating system

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

LoL ja.. het staat er niet op, haal eraf na vervoer.. dus vette BS als je die eraf gaat halen :P

Lekker laten zitten en koelertje tegen blazen.. elk beetje lucht is practisch genoeg om elke IDE disk te koelen. In me server met nauwelijks airflow wordt een WD800BB ook niet warm. Verder mogen HD's best wel warm worden.. wisselende temps laat de schijven krimpen en uitzetten.. :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Welke winkel is dat? Dan weet ik waar ik nooit moet komen....

Verwijderd

Coppertop schreef op 30 september 2002 @ 12:25:
[...]

Welke winkel is dat? Dan weet ik waar ik nooit moet komen....
echt wel :|

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb dezelfde seagate en heb eigelijk nooit problemen gehad met de warmte, nou moet ik wel eerlijk zeggen dat er uit voorzorg een dual fan onderhangt (deze kun je monteren aan de onderkant neemt wel wat extra ruimte in). Verder hangt er ook nog een fan aan de voorkant (chieftec kasten zijn geweldig).

Eigelijk ben ik het probleem van overhitting (nare tikken na een lange uptime) alleen tegengekomen bij maxtor en vooral ibm (60gxp).

Seagate heeft me nooit problemen gegeven (ze zijn alleen niet supersnel).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1