[CPU]Kan CoolerXP, CPU d00d veroorzaken

Pagina: 1
Acties:

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
'k heb hier een klein probleempje

Ben eigenaar van MSI KT3 Ultra-ARU, en de daarbij behorende software PCalert 4
Nu heb ik de CoolerXP functie 2 dagen geleden aangezet en m'n temperatuur dropte heel snel van 46C naar 36C

opzich mooi, dus.

naderhand, zo'n 30min nadat CoolerXP aanstond, crashte mijn PC ...
met een mooi blauw scherm met: NON_page_fault

dus ik reset mijn PC en zie dat mijn PC niet meer boot.
dus ik kijk op de D-Leds, deze gaven de 1ste x aan dat het m'n cpu was.

daarna, heb ik dus paar x mijn PC opnieuwe geboot, waardoor hij dit maal wel in windows 2k kwam.
nader hand crashte deze ook.....

hierna kreeg ik meldingen dat m'n VGA, MEM of CPU stuk was...
maar heb dus meerder malen in win2k kunnen komen... nu blijft ie dus wel hangen op de CPU ( 4 rode ledjes )

dus mijn vraag is, is het mogelijk dat CoolerXP je XP CPU kan killen?

thnx...

... MMORPG Addict.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

coolerXP is een stukje software?
neem aan dat het een soort van CPUcool is.
het zorgt dat je CPU op een lagere kloksnelheid draait.
denk niet dat dat kwaad kan.
denk eerder aan een fout in het memory aangezien je de fout NON_page_fault krijgt.

probeer eens Memtest86 ofzow, en check of je memory nog goed is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

mischien je bios even reseten

• CRiMiNaL
....CoolerXP is een programma'tje wat bepaalde ongebruikte delen van je CPU stil legt ... waardoor de temp drastisch omlaag gaat. dus die uitleg had ik niet nodig .... als het m'n mem was bleef ie waarschijnlijk ook niet hangen als ik m'n mobo compleet kaal .. alleen met CPU op boot ... en dan nog steeds CPU foutmelding geven

... MMORPG Addict.

Verwijderd

hm misschien moet je eerst maar es wat info geven over dat CoolerXP want ik (en zo te zien meer) kennen het niet!!!

• CRiMiNaL
meuktracker: MSI PC Alert 4.0.0.2

bij de comment vind je uitleg ...

... MMORPG Addict.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
is dat proggie ook voor non-msi mobo's te gebruiken btw? klinkt wel interessant

• CRiMiNaL
niks interesants aan dat ik hier nu zit met een kapotte AMD XP 2000+ CPU ... en ook nog geen geld heb voor nieuwe

... MMORPG Addict.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
CRiMiNaL schreef op 29 september 2002 @ 16:50:
....CoolerXP is een programma'tje wat bepaalde ongebruikte delen van je CPU stil legt ... waardoor de temp drastisch omlaag gaat. dus die uitleg had ik niet nodig .... als het m'n mem was bleef ie waarschijnlijk ook niet hangen als ik m'n mobo compleet kaal .. alleen met CPU op boot ... en dan nog steeds CPU foutmelding geven
Ehhhh.... als je geen memory op je mobo hebt kom je nooit je bios in laat staan opstarten......., oftewel geen memory op bord is direct hang.

De Dleds geven niet altijd het juiste aan.

Nonpaged etc... is inderdaad een geheugen fout.

Als mensen je proberen te helplen helpt het aanzienlijk om niet meteen afzijkerig commentaar tegeven.........

Do as I say, don't do as I do.

• CRiMiNaL
met geheugen geeft ie nog steeds een CPU error aan......

Ik wil antwoord op m'n vraag....geen vraag of die hij stelt... das andere topic!!

ben al licht gefrusteerd....

... MMORPG Addict.

Verwijderd

rustig ademhalen....

Verwijderd

mikejarod schreef op 29 september 2002 @ 17:03:
is dat proggie ook voor non-msi mobo's te gebruiken btw? klinkt wel interessant
ja, het werkt ook voor andere MB's, enkel CoolerXP zal hoogstwaarschijnlijk niet werken.

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 29 september 2002 @ 17:14:

Ik wil antwoord op m'n vraag....geen vraag of die hij stelt... das andere topic!!

we proberen alleen maar te helpen hoor heethoofd
maar volgens mijn inzicht kan je je proc niet met dat coolerxp proggie stukmaken.
ik denk dat je mobo naar pc hemel is.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Hiebij sluit ik mij helemaal aan dat een stukje software niet de oorzaak kan zijn van je overleden systeem. Ik draai deze software zelf ook trouwens en ik heb nog geen problemen gehad. Ook als ik dan allemaal andere topics lees, dan ben ik erg bang dat je mobo stuk is. MSI staat er wel een beetje bekend om......

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
* RocketKoen vertrouwt die progjes niet.

had eerst ok zoiets. maar ik ga ff eten, laat me pc aanstaan. kom ik terug. geeft MBM vol alarm, omdat me CPU up 117 graden C stond..

gelukkig een P4. hij was ondertussen teruggelklokt naar 1 Gig.

TheS4ndm4n#1919

• CRiMiNaL
ben geen heethoofd ... baal gewoon dat CPU'tje of mobo naar de klote is .... :S kan niet meer PC'en ... :( ...

... MMORPG Addict.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

CRiMiNaL schreef op 29 september 2002 @ 17:14:

test je geheugen is een andere bak, en zit niet zo op ons te zeuren, we proberen je alleen maar te helpen,
ga het anders maar vragen op Beginnersweb >:)

niks

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
Ja, ga gewoon even rustig vergeten wat je D-leds aangeven en ga zelf testen.
Begin eerst met je geheugen te testen ( andere module uit andere pc die nog wel werkt proberen) Als je pc dan wel boot dan weet je dat jou geheugen brak is.

Als je pc nog niet boot:
En je een andere socket A proc hebt, die testen, desnoods die van een vriend ofzo lenen om te testen. Werkt die wel? dan is waarschijnlijk je proc dood, werkt ie wel, dan mag je blij zijn. Maar dan moet je toch nog even kijken wat er dan wel kapot is...misschien je mobo? ga gewoon even rustig alles nalopen en testen zodat je weet wat er kapot is of mis is.

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Misschien een kleine geruststelling, ik heb het zelfde mobo als jij en laatst met OC'en ging er iets fout ==> reboot ==> nix, 4 rode diagnose led's, ik d8t ook, F*ck ,proc naar de klisten, maar gelukkig niet, gewoon even laten rusten ofzo... m.a.w. de diagnose led's geven niet altijd hetjuiste aan. en zo'n programma lijkt mij nu ook niet echt zinvol, er is genoeg HW-monitoring software die je kan van info verzien!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

test het memory in een andere PC met een memtest proggie, bijvoorbeeld Memtest86.
als dat goed is haal je de proc netjes uit de PC en ga je naar de dichtbijzijnde computerwinkel om de proc te laten testen.
als dat ook werkt is je mobo gewoon kapot.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1