Toon posts:

Randen vervagen.

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een bepaald effect aan een stukje film geven waar ik mee aant werk ben. Kan het wel lang gaan uitleggen maar het komt er op neer dat ik een afbeelding moet hebben met wit of creme achtige randen die langzaam naar het midden toe vervaagd. En in het midden waar de film speelt transparant is. Dan krijg je het effect dat de randen mistig zijn en in het midden is het scherp.

De afbeelding moet 640 X 480 zijn.

Je ziet het effect ook wel op trouwfoto;s die randen zijn vervaagd en worden naar het midden toe scherp.

wie weet hoe ik dit moet maken ik heb photo shop en fireworks maar met photoshop kan ik (nog) niet echt goed werken.

o wat ik nog vergat ik moet het bestand als TGA file opslaan dan kan ik hem met het videobewerkingsprogramma wat ik gebruik zo gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.rvdmolen.nl/zoiets.jpg

zo iets bedoel ik ik zit alleen met het probleem dat dus het midden transparant moet zijn. pff hoe krijg ik dit klaar zal nog ff door gaan met puzzelen.
en die overgangsrand moet ook echt heel vloeiend zijn anders is het geen gezicht!

Verwijderd

kan op meerdere manieren. Gewoon een rondje uit een witte laag uitsnijden en dan een radial blur erover

Of een selectie maken, Selection -> Feather, aantal pixels invullen, en dan delete duwen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 16:39:
kan op meerdere manieren. Gewoon een rondje uit een witte laag uitsnijden en dan een radial blur erover

Of een selectie maken, Selection -> Feather, aantal pixels invullen, en dan delete duwen.
Kom er nog niet echt uit.
Dat uitsnijden lukt nog wel maar dan loop ik vast.
radial blur werkt dan gewoon niet kan dat dan niet selecteren!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat Type zegt:
Quickguide randen vervagen
• Selecteer het gebied dat moet blijven
• Select > Feather > 25 > ok
• CTRL-Shift-i (invert selection)
• Delete

:)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for your help!

Voor degene met snel internet dit is het resultaat :
http://www.rvdmolen.nl/martijn.mpg
1.5 mb ongeveer.

wordt natuurlijk voor iets anders gebruikt maar zo ff een kort voorbeeld!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

Pelle

🚴‍♂️

Basic shit, te vinden op iedere Photoshop tutorial site.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.