Pc boot niet meer na nachtje uit te staan

Pagina: 1
Acties:

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
hallo
Na een nachtje uitgestaan te hebben , wil m'n AMD 2000xp+ niet meer booten. toen ik hem de laatste keer afsloot brandde het ledje op m'n Asus a7v333 nog (teken dat het bord onder spanning staat) , echter , de volgende morgen was het uit. ik heb de voedingskabels nog is opnieuw aangesloten , geen vooruitgang. ik dacht dus , voeding is pleite (misschien door een piekstroompje op het net) dus even een andere voeding gehaald , die aangesloten en ja hoor , het ledje op m'n moederbord brand weer., ik alles goed aangesloten , druk op het powerknopje , wil ie nog steeds niet booten. 8)7
hij doet echt niks meer , enkel dat ene ledje brand , geen koelers die gaan draaien , niks.
ik heb deze pc zelf 7 dagen geleden gebouwd , en heeft tot eergisteren zeer goed gewerkt.
heb dan maar alles terug uit elkaar gegooid , en nog maar eens in elkaar gestoken , echter geen vooruitgang..
kheb wel de indruk dat als ik de voeding aansluit, er nogal wat stroom op de kast zit..
het gaat om een chieftec 340Watt voeding , asus a7v333 bord , apacer 256MB ram , 80 gig WB , realtec nic en amd 2000xp+
alvast bedankt voor jullie reacties

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is de PC geaard?

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
uiteraard

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

stroom op je kast??
kan alleen als je mobo contact maakt met je kast.
heb je wel afstandsbusjes gebruikt. stomme vraag misschien maar er zijn mensen die het vergeten

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

cmosreset gedaan?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
ja die heb ik gebruikt
de achterkant van het moederbord maakt geen contact met de kast (behalve waar de vijsjes zitten natuurlijk)

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Hm,m hoor je je pc wel booten?
dus dat hij wel bezig is maar dat je geen beeld hebt, wat je ook doet?

Hmm gewoon 20x aan en uit zetten en dan doet hij het..vraag me neit hoe en waarom maar hmm mijn ervaring is dat hij het dan wel doet/..

Verwijderd

Bekend probleem volgens mij bij Asus A7Vxxx-moederborden. Schijnt dat de chipset het vaak begeeft. Ik heb het persoonlijk gehad bij de A7V133, gelukkig hadden ze dit relatief vaak meegemaakt bij de winkel waar ik het vandaan had. (Van de vijf moederborden die ze hadden uitgeleverd, zijn er toendertijd 3 teruggekomen.), dus ik kon het toen zo omruilen voor een ander merk. Collega van mijn werk heeft het gehad en laatst een vriend van mij die de A7V333 heeft gekocht...precies hetzelfde euvel. Bij hem zeiden ze ook dat het wel vaker gebeurt met de Asus A7V-moederborden..... Dus ze deden ook helemaal niet moeilijk bij het omruilen.

Suc6

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
ik heb nog geen cmos reset gedaan (zag het nut daarvan niet direct in d8 eerder aan een voeding probleem) , maar zodra ik thuiskom zal ik het proberen.
kmoet wel even vermelden dat telkens ik de pc afsloot toen ie wel werkte , het steeds leek of er net voor ie uitviel een kleine piek gegeven werd door de voeding (beeld op het scherm werd even in een flits wit ). Ook was het de eerste keer dat de pc een hele nacht heeft uitgestaan , normaal draait ie 24/7..
als ik de chieftec voeding aansluit , geeft het bord niet aan dat het onder spanning staat , met m'n reseve voeding doet ie dat wel , maar wil ie langs geen kanten booten (fans starten niet , evenals hard drives ) , ik krijg ook geen beeld , of een post warning (je weet wel , dat vervelende stemmetje dat zegt wat er mis is)
ik denk dat het beter is als ik direct de hele pc naar de winkel draag

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Tegenwoordig hoor ik dit soort verhalen ontzettend veel meer als vroeger. Wat is er mis met de electriciteit tegenwoordig?

ontoppic: ik vrees ook het mobo. Omdat je een andere voeding heb geprobeert, is de voeding eigelijk uitgesloten.

/dev/null

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
'hopelijk' ALLEEN heb mobo...

witte flits: VGA :s

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
hmmm... witte flitsen zijn niet goed... Probeer eens een andere (PCI) video kaart? tja.. je weet het niet, misschien is je video kaart verrot en maakt ie nu vrolijk sluiting... doet et bord niet veel meer hoor :)

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
bleek het toch de voeding te zijn...
mijn testvoeding was blijkbaar al even brak als degene die er normaal inzit
heb nu een highlight 250Watt erin steken
nu is de vraag of die het zal trekken als temp. voeding voor een week of zow
amd2000xp+
asus a7v333
GF4 Ti4200
80gig hdd WD
heb al de rest er tijdelijk uitgegooid om stroom te besparen
ik draai seti dus proc is 100% belast
12v lijn : 11.808
5v lijn : 4.838
3.3volt lijn : 3.216
core : 1.744
zijn dit aanvaardbare waarden? of langs de zeer lage kant
thx voor de posts!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
... is voor nu best aardig hoor. moet ie zeker wel een week kunnen uithouden. (waarschijnlijk zelfs zolang als nodig :)) Ik heb zelf een XP1800+ en een 230W voeding, en tot nu toe geen problemen... ( * BlueFlame snapt al de paniek over de hoeveelheid watt van de voeding niet helemaal.... als het werkt, werkt het.... en als je systeem vaag doet, moet je pas gaan kijken waar het aan ligt...)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
zie me onder spec`s, heb ik 2 jaar mee gedraaid op een 220 watt voeding, alleen het bord was een Msi, en de proc was een Amd Thunderbird 800.
Pagina: 1