VGA -> DVI "verleng" kabel?

Pagina: 1
Acties:

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 17:22
Ik heb een Gainward Gf4 Ti4600 maar mijn monitor staat daar te ver vanaf, dus gebruik ik een verlengkabel. Maar wat mij zorgen baard, is de kwaliteit van dat ding :{. Ik zie 3 kleine streepjes naast elke IE-screen.

Ik vermoed dat dat komt, omdat ik dus een VGA F-M verlengkabel ertussen heb hangen, en dat die verlengkabel via een adapter omgezet wordt naar DVI :{.

Dus

Monitor -> Verleng kabel (HD15) -> Adapter (HD15 -> DVI) - videokaart

Dat kost naar mijn mening teveel kwaliteit.
Wat ik me dus afvraag, bestaan er verlengkabels die HD15 -> DVI zijn, dus dat die adapter er niet tussen hoeft. En zo ja, waar kan ik die krijgen (goede kwaliteit).

Zelf kan ik weinig/niets vinden, en misschien kunnen jullie me uit de brand helpen, tis namelijk zeer storend (vooral bij "kleuren", die overlopen (doormiddel van die lijntjes) in andere kleuren :{ ).

Plz, help me _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom stop je die verlengkabel dan niet gewoon in de vga-uitgang van je videokaart? Dan heb je iig die adapter niet nodig :)

• FailFr8er
Pollewob schreef op 29 september 2002 @ 16:40:
Waarom stop je die verlengkabel dan niet gewoon in de vga-uitgang van je videokaart? Dan heb je iig die adapter niet nodig :)
Sorry, vergeten te melden, de Gainward Gf4 Ti4600 heeft alleen 2 DVI uitgangen ;(

Verwijderd

Bij http://www.elektronicaonline.nl hebben ze die kabels (heb er zelf ook een gekocht).
De kabel 1,80m lang, ik weet niet of dat genoeg is voor je...

• FailFr8er
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Computer%20Kabels_bestanden/CABLE-195.jpg
Maar dan moet ik em dus als "verleng" kabel hebben, en moet de male VGA gedeelte dus Female zijn ;{, morgen even bellen of ze die hebben :P

edit:

1.8m is meer dan zat :P

[ Voor 0% gewijzigd door FailFr8er op 29-09-2002 17:38 . Reden: Lengte uitgelegd ]

• FailFr8er
Ok, ze hebben hem dus niet :{

Heeft er nog iemand andere ideeen om dit probleem op te lossen :'(

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Belkin is zo'n beetje de standaard producent in de wereld die al deze kabels, adaptors e.d. maakt. Check die site (sectie "Cables" bijv.), struin dan ook even de 'reseller/where to buy' afdeling af, en waarschijnlijk duikel je zo een paar goeie nederlandse shops op.

• FailFr8er
Ik heb nu dus 2 mogelijkheden

Monitor -> normale kabel -> verlengkabel -> (HD15 -> DVI) adapter -> videokaart (verlengkabel GEEN ferrietblokken) (wat ik nu heb)
Of (suggestie van Elektronica online)
Monitor -> Normale kabel -> Genderchanger (HD15M -> HD15F) -> (HD15M -> DVI) kabel (zoals ik al zag zitten daar wel ferrietblokken op)

Welke levert meer verlies op, want ik heb nu overal een paar lijntjes naast mn IE schermpjes :{

• FailFr8er
*schop* :{

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als de normale kabel lang genoeg is (situatie 2), waarom gebruik je dan in situatie 1 een verlengkabel?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Als je monitor een vaste kabel heeft, zal het ook wel geen erg geweldig ding zijn...

Zijn die streepjes wel weg als je je monitor even tijdelijk direct op de adapter aansluit?

• FailFr8er
Straat schreef op 30 september 2002 @ 15:25:
Als je monitor een vaste kabel heeft, zal het ook wel geen erg geweldig ding zijn...

Zijn die streepjes wel weg als je je monitor even tijdelijk direct op de adapter aansluit?
oi, weg aan niet mn monitor aankaarten he >:)

(Situatie 2 heeft ook 2 kabels...!?)

Aansluit direct op adapter geeft geen problemen!

• FailFr8er
Mijn excuses, naar mijn probleem begint irritant te worden :{
(alvast bedankt voor de inzet btw :))
Iemand nog ideeen :?

Verwijderd

gewoon een deftige coax videokabel kopen
daar kunde makkelijk tot 10-15m verlengen zonder kwaliteitsverlies
ze verkopen dat bij www.belkin.com

• FailFr8er