Toon posts:

printer delen via usb-hub?

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is het technisch gezien mogelijk een usb-printer middels een usb-hub te delen?
Ik heb op dit moment 2 XP-machines in een netwerkje en de printer op 1 van deze computers aangesloten. Via het netwerk printen is natuurlijk mogelijk maar het probleem is dat maar zelden beide computers aan staan. Dan moeten we vaak even de usb-kabel verwisselen. Is het mogelijk die printer aan een usb-hub te hangen en dan allebij de computers ook aan die usb-hub te hangen zodat het niet uitmaakt welke computer aan staat? En is het ook mogelijk dit met de scanner te doen???
bedankt voor jullie reacties!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 16:52

Pogostokje

* twiet *

Nee, dit gaat niet werken. USB heeft een protocol dat er van uitgaat dat er maar 1 PC op het USB netwerkje zit. Sterker nog, ik vraag mij af of je je USB poortjes niet opblaast als jij er 2 PC's aan gaat hangen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ok, helder! is er misschien een andere manier om dit voor mekaar te krijgen?

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
een printserver-tje maar das waarschijnlijk te duur in verhouding met het gemak van een kabeltje niet omwisselen :)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

They made me do it.

Verwijderd

printer met zowel usb als parallel en IO hotswitching zoals de nieuwe DJ 5550 of de DJ 960, 980 of 990 en dan een op par en een op USB
Pagina: 1