[Mobo] MSI K7TPro probleem

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb zaterdag (gisteren) mijn systeem ontdaan van allerlei stof en andere nare dingen waar de temperatuur alleen maar van oploopt. Ik heb toen alles er uitgehaald en alles weer goed terug geplaatst. Echter nu gaat het beeldscherm niet aan. Ik heb de Videokaart getest in een ander systeem waar de videokaart gewoon normaal wordt herkend. Het is een Creative GF2 GTS. Ik heb de volgende dingen al ondernomen:

- BIOS reset dmv de jumper
- Batterij eruit voor 45 minuten
- Andere videokaart geprobeert --> = no go
- Zonder videokaart idem als met videokaart (1 lange piep + 2 korte piepjes)

Ik heb dit moederbord op RMA gekregen omdat mijn "oude" moederbord de MSI K7 Turbo kapot was. Dit moederbord is dus ongeveer 1 maand oud. Ze zien me al weer aankomen met een kapot MSI mobo :( :(

1 tip voor alle tweakers van dit board:
Koop nooit een MSI

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Ik had laatst een Kapotte MSI K7T Pro 2 KT133, die had de "standaard" MSI fabrieksfout, 4 rooie LEDS etc., heb nu net gister een nieuw mobo gekregen, een Gigabyte, een KT266A , GA-7VTXE+
en dat zonder ook maar iets te betalen, dat vind ik top garantie van de distributeur.

• Maximus
  • Nu online
draagt dit wat bij aan mijn probleem? nee dus..

als ik dit ding niet draaiende krijg is 30 GB's aan MP3's weg en 50GB aan films :(
want we hebben nu niet een andere PC beschikbaar.

Verwijderd

Ik heb dat mobotje ook maar het is een mega ding zelfs naar een door gebrande proc WERKT die nog.. ps. Dus koop wel msi :).

Ps. kijk eerst effe alles goed na want de temp liep hoger op lijkt me eerder een cpu prob.
Druk ook alles goed aan want soms willen de kaarten er niet perfect in.

Verwijderd

heb je mobo los gehad? misschien maakt ie ergens contact met de backplate. Ik heb in het begin problemen gehad met mijn Epox 8ka3+ liep vast in de bios (?) trok vervolgens de floppydrive er uit, probleem weg, dus het kan wel aan de vreemste dingen liggen.

kaal doet ie helemaal niks? dus alleen de CPU, mem en videokaart?

En Pro heeft ook D-LEDS, wat geven die aan?

• Maximus
  • Nu online
ik had er geen Dleds bij, en het mobo is niet uit de kast geweest.

Verwijderd

euh, weet je zeker dat het een pro is? MSI K7T Pro: http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=97&MODEL=MS-6330

Want die heeft wel degelijk LEDS

Verwijderd

Elk MSI bordje heeft naar mijn weten DLEDS. Danwel op het plankje zelf gemonteerd, ofwel via een losse bracket voor slotmontage.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Misschien alles ff weer uitbouwen, en zo kaal mogelijk opbouwen, op je bureau ofzo, kijken hoe het dan gaat.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 10:28

amahusu

taking over the world!

lijkt me duidelijk dat het dus wel aan je mobo ligt...

Je zegt dat je alles had schoongemaakt, misschien is er toch wat stof of ander rotzooi in je agp slot terechtgekomen?
Koop nooit een MSI
ik heb een msi k7t turbo2 en nooit problemen gehad.
Eerst een atlon 1 ghz @ 1200ghz en nu een xp2100 @ 1820. Loopt allemaal perfect, en het is ook nog eens makkelijk overclockbaar.. :+

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
amahusu schreef op 29 september 2002 @ 17:39:
lijkt me duidelijk dat het dus wel aan je mobo ligt...

Je zegt dat je alles had schoongemaakt, misschien is er toch wat stof of ander rotzooi in je agp slot terechtgekomen?

[...]
Eerst een atlon 1 ghz @ 1200ghz
Woeii dat wil ik ook :D
Ik heb ook geen problemen met MSI hiero :)
alleen als me fsb boven de 139 gaat ligt me usb er uit :(

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:02

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Probeer gewoon alles wat los kan ff los te halen en weer terug te zetten, geheugen e.d. enz.
En trouwens, je had een Turbo en kreeg een Pro ter vervanging? Da's een ouder type..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
misschien zit je agp slot los, ik had hetzelfde probleem als jou. Probeer je agp slot eens aan te drukken op je mobo

Verwijderd

ik denk dat je mobo stuk is door statische ontlading :/

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Vrot dr eerst even een PCI-kaart in en dan weer een AGP, had ik dit weekend ook en opeens werkte het bordje weer wel

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

M@ximuS schreef op 29 september 2002 @ 16:06:
draagt dit wat bij aan mijn probleem? nee dus..

als ik dit ding niet draaiende krijg is 30 GB's aan MP3's weg en 50GB aan films :(
want we hebben nu niet een andere PC beschikbaar.
Je data is niet kwijt. Dit heeft dus NIKS met je probleem te maken.....
Staat nog gewoon op de harddisks :)

>Systeemspecs<

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

-ET-

Phone Home

is er geen stof in je AGP slot gekomen waardoor je videokaart geen contact meer maakt??

Verwijderd

Koop nooit een MSI
Wat een heerlijk ongefundeerde mening omdat er een bord kapot gaat. Zeker omdat je 'je systeem van stof en allerlei andere zaken moest ontdoen'. Nee het zal wel aan de fabrikant liggen.

Ik heb inmiddels een stuk of 10 MSI's gekocht in de afgelopen 2 jaar, die allemaal nog steeds als een zonnetje draaien. Het is wel geen Asus of Abit, maar MSI is echt wel een A-merk.

Gewoon met dat bord teruggaan als het volgens jou aan het bord ligt. En ligt het niet aan het bord maar aan je onhandigheid dan heb je gewoon enorme pech. Tweaker-risico noemen we dat.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
[offtopic]

tsja, topic 5000 over msi
tijd dat die gasten eens stoppen met moederborden :r :X :r

Verwijderd

"1 tip voor alle tweakers van dit board:
Koop nooit een MSI"

Zo ken ik er nog een:

Koop nooit ASUS

na 5 keer gebruiken was de geheugenbus van mijn a7v333 stuk met als gevolg dat ook het geheugen stuk was.

ASUS en MSI maken beiden gewoon prima Mobo's, maar het is en blijft massaproductie waar altijd wel eens iets stuk kan gaan. Heb nu trouwens weer een MSI, nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

In de K7t serie zaten een hele hoop slechte borden... Doe maar eens een search...

Verwijderd

Is het de K7T266 Pro of de KT133A versie?

• Maximus
  • Nu online
kt133a maar het mobo is wederom weg. 2 mobo's in 2 jaar waarvan de nieuwstre het 1 maand overleefd

Pagina: 1