[MSSQL server] Database verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet,

Op school zijn we nu bezig met het bouwen van databases m.b.v. MS SQL server (2000). Nu heb ik thuis een trailversie (zat bij het boek) van deze server geinstalleerd om op deze manier zowel thuis als op school eraan te kunnen werken.

Nu heb ik op school mijn database ge-exporteerd en opgeslagen op een diskette (zonder bestandsextensie, iets wat ik al vreemd vond) maar nu kan mijn server thuis de file niet herkennen. Ik heb alles al geprobeerd (o.a. de extensie ".mdf" eraan toegevoegd) maar hij krijgt hem niet geopend.

Kan iemand mij wat tips geven over hoe ik het nog meer zou kunnen proberen of anders waar ik in het vervolg op moet letten als ik een database van school wil kopieren? Het liefste zou ik via Remote Adminiatrator of iets vergelijkbaars rechtstreeks op mijn eigen server inloggen maar die zal ik dan eerst nog even wat verder dicht moeten timmeren dus een tijdelijke noodoplossing is zeker gewenst..

Bij voorbaat dank!

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Gewoon met de enterprise manager een backup maken? en die thuis weer restoren lijkt me verruit het makkelijkst?

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 15:52:
Gewoon met de enterprise manager een backup maken? en die thuis weer restoren lijkt me verruit het makkelijkst?
Mij ook maar die optie werkte niet op school... Ik heb nu via een browservenster de DB moeten benaderen en hem moeten kopieren naar een diskette..

Ik heb nu dus een bestand "dbnaam" zonder extensie.. Zou het een idee zijn om het te proberen het met een ander programma (Access?) te openen en te kijken of ik de data vanuit daar kan bewerken?

Let me know...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Idd backup maken, of detachen, kopieeren, en weer attachen (dit kan overigens wel problemen geven met logins).
(of je genereert iedere keer een create database script :7)

Exact expert nodig?

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Crazy_D schreef op 29 september 2002 @ 16:03:
Idd backup maken, of detachen, kopieeren, en weer attachen (dit kan overigens wel problemen geven met logins).
(of je genereert iedere keer een create database script :7)
Dat laatste is inderdaad wel de beste optie maar ik vrees dat ik daar op dit moment weinig mee kan.. Ik sukkel wel effe verder hoe ik mijn huidige bestandje kan ombouwen/uitlezen.. :O

Verwijderd

judgem schreef op 29 september 2002 @ 15:56:
[...]
Mij ook maar die optie werkte niet op school...
Waarom niet? foutmelding? je wist niet hoe het moest? je had niet voldoende rechten?
Ik heb nu via een browservenster de DB moeten benaderen en hem moeten kopieren naar een diskette..
Ok ik heb echt geen flauw idee wat je hier bedoeld, via 'n browser de db benaderen?!
Ik heb nu dus een bestand "dbnaam" zonder extensie.. Zou het een idee zijn om het te proberen het met een ander programma (Access?) te openen en te kijken of ik de data vanuit daar kan bewerken?
Ik zou het eerst es openen in notepad of je niet gewoon 'n text bestand hebt?

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 16:18:
[...]
Waarom niet? foutmelding? je wist niet hoe het moest? je had niet voldoende rechten?
Zo'n beetje alle3. En het probleem is dat we op school pas zijn gestart met het gebruik van MSSQL (dit was het eerste practicum) dus de benodigde expertise is nog niet aanwezig bij de diverse docenten.
Ok ik heb echt geen flauw idee wat je hier bedoeld, via 'n browser de db benaderen?!
Ik vond het ook al raar maar dat was volgens de docent wel de manier. Hij deed het zo snel voor dat de exacte volgorde van stappen me even ontschoten is. Het begon in elk geval met een export action in de Enterprise Manager waarna ik de map "SQL" op de server in de browser moest benaderen. Heel misschien dat deze manier bij andere Tweakers een belletje doet rinkelen?
Ik zou het eerst es openen in notepad of je niet gewoon 'n text bestand hebt?
Ik heb zojuist al een poging gewaagd maar ik zie haast door de vierkantjes het bos niet meer...

Afijn.. Ik klooi nog effe wat aan.. Laat uw hersenspinsels blijven komen zou ik zeggen....

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

judgem schreef op 29 september 2002 @ 16:28:
Ik vond het ook al raar maar dat was volgens de docent wel de manier. Hij deed het zo snel voor dat de exacte volgorde van stappen me even ontschoten is. Het begon in elk geval met een export action in de Enterprise Manager waarna ik de map "SQL" op de server in de browser moest benaderen. Heel misschien dat deze manier bij andere Tweakers een belletje doet rinkelen?
Export :? Dat klinkt alsof je nu een al dan niet normaal leesbaar bestand hebt met puur de data... (het heet bij mij dan ook Export Data) dan zul je eerst de database moeten aanmaken, en dan via Import die data uh importeren :)

Exact expert nodig?

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ook dat heb ik geprobeerd maar het wil niet echt lukken.. Ik denk dat ik maar effe overnieuw begin (zo groot was de database gelukkig niet) en nog maar eens een aantal keer goed ga oefenen..

Dank voor het meedenken in elk geval :)

Verwijderd

Je had die leeraar gewoon niet zo moeten laten prutsen, klik de books online aan, en had 'm de backup procedure op laten zoeken, onkunde is geen excuus voor het niet kunnen maken van 'n backup! die manual zit er niet voor niets bij en zo ingewikkeld is het niet.. (rechts klikken op je database en backup kiezen..)

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Export data naar Access en thuis dan weer terug importeren in SQL Server ofzo :?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Slashdotter schreef op 30 september 2002 @ 01:38:
Export data naar Access en thuis dan weer terug importeren in SQL Server ofzo :?
En er dan achterkomen dat ineens je identity columns, constraints, triggers, stored procedures enz. weg zijn.
Niet echt een optie dus als je een complete database over wil zetten.

Voor alleen wat data overzetten is een access dumpje overigens meestal een prima methode.

Today's subliminal thought is:

Pagina: 1