FTP server werkt soms

Pagina: 1
Acties:

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Ok, ik ben nu al een hele tijd aan het kloten met mijn ftp server maar het wil nog niet echt vlotten.

Ik gebruik een pc met 2 nics als server, XP pro met firewall, bulletproof FTP server.

De volgende situatie doet zich voor:

User logt in heeft maximale rechten (deleten, creeeren, etc)
User loopt naar directory waar die gaat uploaden
User laad 150 files up

Maar sommige files houden na een aantal MB op met transferren en dat krijg ik een Cannot open data (10048) of cannot open data (10060)

In de advanced settings heb ik poorten 21 en 20 opengezet op het netwerk zowel UDP als TCP. Daarbij hebben we geprobeert om te kloten met active en passive modi en zelfs passive mode gelimit op poorten 20 -> 21 ipb 1024 en hoger.

Ik begrijp dus absoluut NIET waarom het het soms wel en soms niet doet!

Kan IEMAND me hierbij helpen.

Ow en BTW als ik de firewall uitzet krijgt deze user helemaal geen permission om nog maar IETS up te loaden.

Op de plek in het log waar zou moeten staan file received ok komt dan te staan PORT xxx,xxx,xxx,xx,xxx,129 of xxx,xxx,xxx,xx,xxx,131 en dan aborted uploading. Terwijl dit dus niet gedaan is door de sturende partij.

[ Voor 0% gewijzigd door delorean7 op 29-09-2002 15:40 . Reden: kleine toevoeging ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik snap je probleem, maar het enigste wat ik niet snap is of een user van die ftp nou van het interne netwerk afkomstig is of van internet.

Zo ja, wat voor verbinding is er met internet ?

En als het via internet komt, werkt die ftp lokaal dan wel goed ?

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Lokaal heb ik nog niet getest in grote file transfers omdat we nu in 5 rondes de files aan het xferren zijn. Maar JA de user die upload komt van inet, de verbinding is ADSL van de UvA 2 Mbit met een vast internet IP.

• delorean7

delorean7

Topicstarter
schopje

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

OK, een paar dingetjes.
UDP is nooit nodig bij FTP dus alles wat je UDP hebt geforward kan je rustig uitzetten.

Verder zou ik zelf iets meer poorten 'reserveren' voor je FTP server. Dus gewoon een stuk of 4 (of meteen 10) hoge poorten op je router forwarden naar je server (en dan die poorten invullen in BPFTP server). Ik gebruik hier 10100-10110 voor, maar je kan elke range nemen, ik zou alleen wel een hoge reeks kiezen.
Gebruik je eigenlijk de standaard ICS in XP of heb je een apart programma als router?
Verder vroeg ik me nog af wat het 1 na laatste getal is in xx.xx.xx.xx.xx.129 en xx.xx.xx.xx.xx.131. Als ik dat eenalaatste getal namelijk weet dan kan je zien op welke poort de client probeert te connecten.

Wees consequent, maar niet altijd

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik zie dat je PORT gebruikt bij het transferren van files. Heb je PASV al geprobeerd (kan je in de meeste FTP clients instellen). Ik zit zelf ook achter een router en bij mij werkt PORT meestal niet. PASV daarintegen geeft maar weinig problemen.

Ik heb alle poorten naar mijn PC geopend (het liefst had ik geen router), maar enkel poort 21 (ftp server), 80 (http server0, 69 (tftp server) en 6667 (irc server) geforward. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Ook

Ook

Yes I can!

Normaal gesproken zou Active mode prima moeten werken vanachter een router, Passive mode vereist dat er poorten openstaan. Als active mode niet werkt ligt dat meestal aan de (instellingen van) de client, die zit dan 9 van de 10 keer zelf ook achter een NAT router.

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Ok top, die opmerking van die poorten gaat het waarschijnlijk fixen. Ik wist niet dat ik dat kon aflezen.

Ik post hier later nog wel of dat het oploste.

Ik gebruik trouwens idd standaard XP ICS is het mogelijk om daarmee port ranges open te zetten ipv handmatig x poorten te moeten lussen?

• Ook

Ook

Yes I can!

delorean7 schreef op 30 september 2002 @ 19:03:
Ok top, die opmerking van die poorten gaat het waarschijnlijk fixen. Ik wist niet dat ik dat kon aflezen.
Nog ff tussendoor, dat 1 na laatste getal is dus niet het poortnummer, maar is wel nodig om het poortnummer te bepalen.
De formule om de gebruikte poort bij een FTP transfer te bepalen is als volgt:
(1 na laatste getal X 256) + laatste getal = poort nummer.

Voorbeeldje voor 12,13,14,15,22,164:

Dit gaat dus om IP 12.13.14.15 op poort 5796
(22 X 256) + 164 = 5796

• delorean7

delorean7

Topicstarter
hahaha LOL! Dit klinkt zo verschrikkelijk far fetched dat het wel waar MOET zijn! Ongelovelijk welke kneus heeft dit bedacht!?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat heet FTP protocol. Overigens, error 10048 is connection refused en 10060 is een connection timeout.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Ook

Ook

Yes I can!

delorean7 schreef op 01 oktober 2002 @ 14:18:
hahaha LOL! Dit klinkt zo verschrikkelijk far fetched dat het wel waar MOET zijn! Ongelovelijk welke kneus heeft dit bedacht!?
Trust me, it's true..

Zie hier het bewijs,

Active FTP vs. Passive FTP, a Definitive Explanation: http://www.slacksite.com/other/ftp.html

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Heeee kijk DAT is handig, ik ga ff wat poortjes opengooien boven de 1024!
Pagina: 1