met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Misschien voor in de winter als je het koud hebt, dan kun je hem als kachel gebruiken
Verwijderd
Als het gaat om multiCPU-platforms is ieder een enthousiast.
Vergeet niet dat dit ding 10 Gb aan bandbreedte heeft, dat zou wel eens heel bepalend worden in hogere reso's en groote textures;)
Niet op voorraad.
v5 5500 is 166 Mhz(core+mem) , v5 6000 is 183 Mhz(core en mem).Let niet op de maat , als deze in je kast past heb je de kaart van dat moment en zonder problemen met stroomverbruik in combinatie met je mobo.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
Verwijderd
gewoon wachten op de "GF3" die zal een heeeeeeel stuk beter zijn als de V5 6000 .....de GF2 Ultra is ongeveer even goed/slecht hehe ik zou voor de GF2 Ultra gaan...[/quote]Waar slaat dat nou op.
Je kunt ook wachten op de Matrox G 10 000 die is vast nog sneller.
Beide kaarten zijn totaal verschillend. Snelheid is niet echt van belang bij deze kaarten. Je moet kijken naar de extra's. Welke features vind je belangrijk om te hebben. Bepaal daarna je keuze.
Verwijderd
met die 60 hectare elektrische kachel van een voodoo kaart kan je wel s probleempjes krijgen
Ik wilde ff het verschil weten
maar 1500,- voor een videokaart ?
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Je moet inderdaad niet wachten totdat een snellere uitkomt, want dan koop je er dan ok geen. Als je hem nu koopt is hij wel over 2/3 maanden verouderd....dat zul je toch altijd houden.
Je hoort nu veel over de NVidea NV20...terwijl de NV25 ook al in de maak is.
En wat ook heel mooi is is dat de VSLI en WSLI ... ook al aan het vergaan zijn..want de MDSI de boel gaatr vervangen ( Multiple Double Short time Intergration )Deze chip kan 3D zien...
En kijk eens naar de processoren...als we nou om de 18maanden van snelheid verdubbelen zitten we in 2011 op 128Ghz ,,,en een FSB van 4Ghz... Toch wel een beetje tu aan het worden..maar goed.
Eigen mening over deze kaarten:
Geforce 2 Ultra: Lijkt me sneller, leuk kaartje <<<< SNELLER GEHEUGEN ALS DE v5 6000>>>>> DDR -> SDR
VOODOO 5 6000: uhm..128MB klinkt leuk ...maar SDR?? Ennuh... je moet wel plaats hebben in je kast he.. hij is te groot. niks voor mij.
( SDR->DDR->QDR)
MzZl..
Duke
AMD athlon 900 Thunderbird
128 sdram
iilyama 22"
Verwijderd
Volgens mij kon je een ultra hier in nederland zelf voor zo'n 1300 piek op de kop tikken, de voodoo5 6000 zal een flink stuk duurder worden (en of er prestatieverschillen zijn kun je pas zien als er een zooi benchmarkjes op zijn losgelaten).
* blouweKip is wel benieuwd of de v5 6000 voor die exhorbitant hoge prijs ook veel sneller zal zijn dan zn concurrenten..
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
jongens, jullie denken toch niet dat ik een van die kaartjes (!) ga kopen.
Ik wilde ff het verschil weten
maar 1500,- voor een videokaart ? ;)[/quote]Waarom vraag je dat, je kunt zelf toch ook specs lezen of niet soms ???
De GF2U vind ik een elegantere oplossing, Voodoo is bruut, maar technisch wel erg dom (je betaalt 4 keer zo veel geheugen als je kunt gebruiken, en 4 chips waar 1 blijkbaar ook kan).
Hidden surface removal en dat soort technieken zijn weer veel eleganter dan de GF2U
Verwijderd
Bij Beyond3D hebben ze een fillrate efficiency gemeten bij 1024x768x32. De GF2 komt op 33% de V5 op 67% en de Kyro op 99%.
Texture data in games is niet meer dan zo'n 15MB Dus blijft er genoeg framebuffer geheugen over.
Hahaha, v5 6000 zal op hoge reso`s die sloeberige opgegrade gforce II gts er makkelijk uit razen. om over FSAA maar niet te spreken. [/quote]Waarop baseer je dat? Je hebt er thuis al 1 liggen begrijp ik?
Verwijderd
Ik weet wat ik gebruik, is ook niet al te klein, maar de resultaten zijn veel beter als die van de Voodoo...
Ik heb nog steeds mijn 3Dlabs kaart , de Oxygen GVX420.. 32Bit Z buffer... nog geen fansoenlijke resultaten gezien bij andere kaarten, en ook nog eens.. de USB aansluiting, hoeveel monitoren hebben dit nou wel niet ?? Terwijl de 3Dfx kaarten het blijven negeren.
Greeze..
Duke
Verwijderd
De voodoo 5 is gewoon een opgekrikte voodoo banshee, maar met die rampage zijn ze al toch al bijna 3 jaar mee aan het ontwikkelen
Volgens mij wordt hij wel duur en groot, maar dan heb je ook wel een hele snelle kaart.
En de nVidia chips (ik heb nu de Geforce 2 mx, leuk kaartje) zullen ook heel duur zijn.
Volgens mijn kan je bij de volgende generatie grafische kaartjes gaan voor mooie graphics en features. Ze zullen allemaal supersnel zijn (dus zeker 1600*1200*32bits en >60 fps in alle spellen, dus ga voor kwaliteit.
Het zal mij trouwens nog benieuwen of de Voodoo 6000 nog uitkomt. Ik ben erg benieuwd of de Rampage nog lang op zich laat wachten.
Als hier typefouten in staan, sorry...
Verwijderd
3Dfx kaarten beginnen lomp te worden... kom nou zeg.. tegenwoordig kan alles toch zo klein,alles word kleiner...behalve die stomme kaartjes van 3DFX , Ik heb nog steeds mijn 3Dlabs kaart , de Oxygen GVX420.. 32Bit Z buffer... nog geen fansoenlijke resultaten gezien bij andere kaarten, en ook nog eens.. de USB aansluiting, hoeveel monitoren hebben dit nou wel niet ?? Terwijl de 3Dfx kaarten het blijven negeren.
Greeze..
Duke[/quote]Als jij meent zo intelligent te zijn om dergelijke uitlatingen te kunnen doen dan heb je het mooi mis. Alle highend 3D systemen zijn gebasseerd op multichip principe's. Alles door een enkele chip is allang verleden tijd. Ook nV doet dat met de Quadro. Neem maar eens een kijkje op de site van Quantum3D. Zij leveren echte 3D "units". Dit zijn geen kaarten meer maar gewoon multiproc systemen met multiproc videokaarten met multislot setups. Deze worden geleverd in een 19" case zo groot als een koelkast.
Dus praat niet zulke onzin dat alles kleiner moet. De ene techniek gaat nu eenmaal harder dan de andere waardoor het gewoon onmogelijk is om alles in een chip te integreren. Dit wordt ook veel te duur, omdat je met multi systemen schaalbaar kunt bouwen, zowel in de high-end als in de consumer regionen.
USB is helemaal een lachertje voor video toepassingen. USB is niet bedoeld voor 3D weergave mischien als alternatief voor systemen zonder videokaart zodat de proc alles doet maar dan enkel alleen in de windows omgeving (2D).
Ik denk dat USB een kort leven heeft omdat IEEE voor de deur staat.
Verwijderd

Dus zeg niet dat 3dfx slecht spul maakt. Het wordt zelfs gebruikt in de absolute high-end.
Aangezien een heleboel van deze instellingen als Quantum3D overgaan op COTS artikelen inplaats van zelf iets nieuws ontwerpen, omdat dit veel te duur is.(COTS= commercial of the shelf, zeg maar verkrijgbaar op de hoek van iedere straat). Heeft 3dfx een hele goede deal gemaakt. En je wordt niet zomaar uitgekozen om COTS produkten te mogen leveren aan dergelijke afnemers, hier gaat een zeer uitgebreide selectie en testprogramma aan vooraf.
het gaat erom dat ie presteert
hoe ie presteert weten alleen de gastjes van 3dfx niemand anders
ohja go Stoned go Stoned
Audi A8 W12 6.0
v 4500 1 chip
v 5500 2 chips ====> 2x zo snel
v 5 6000 4 chips ====> 2x zo snel als v 5500
toch?
kijk naar benchmarks met voodoo v5500 en GF ultra verdubbel de v5500 scores en dan zit je meestal net onder de gf ultra
conclusie gf ulra sneller?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Nou , de GF2 zijn FSAA is ook van veel mindere kwaliteit als van de v5 serie.
Nou geef mij maaar zo een "lange jan" , "stoomkachel" of "surfplank" in mijn computer , niemand die het ziet , gewoon zorgen dat je goede kastkoeling hebt.
Nvidia kaarten zijn leuk , maar zeker in 2d vind ik het wat minder , heb zelf een Elsa Gladiac GF2 GTS 32 MB en een 21" Philips 201B10 , maar wat beeldkwaliteit in 2d laat het veel te wensen over.Misschien wacht ik wel op de Radeon 2 of het wordt deze kaart.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
Laten we weer een babbage machine maken, als jullie groot mooi vinden.
en :
(bijna) NOOIT GEEN problemen gehad met je Nvidia kaart .
ja, kan wel kloppen.
Verwijderd
2) Iedereen denkt , V5-6000=4 chips en dus 2x zo snel dan een V5-5500 . Dat beloofde 3Dfx ook toen de V2 SLI kwam , maar dat bleek lang niet altijd het geval .
Verwijderd
1) 1500,- is een bedrag wat geen enkele kaart waard is .
2) Iedereen denkt , V5-6000=4 chips en dus 2x zo snel dan een V5-5500 . Dat beloofde 3Dfx ook toen de V2 SLI kwam , maar dat bleek lang niet altijd het geval .[/quote]3dfx heeft nergens ook maar enig woord losgelaten over de performance van de V5 6000. Als er iets is waar ze super geheim overdoen dan is het dat wel. Ga dus niet moeilijk zitten doen om de snelheid want daar gaat het bij deze produkten helemaal niet om. Aangezien je veel te snel processor limited bent. Waar het 3dfx om gaat is 4xFSAA op een goede framerate, ze hebben niet voor niets een 22bits post filter ontworpen voor 16bits 3D.
Wat prijs betreft valt het allemaal heel erg mee.
Mijn eerste setup was een
Hercules Dynamite 3D/GL (500,-)
Voodoo 2 12MB (700,-)
Dit is dus 1200 gulden en had je V2 sli dan kost dat minstens 1400 gulden en dan heb je nog geen 2D kaart. Dus loop niet zo te klagen dat de kaarten te duur worden. Ik heb nu een V5 5500 voor de helft van de prijs van mijn eerste setup.