Hub of switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
http://www.abgcomputers.n...00_DualSpeed_Switched_HUB

Daar staat een Twister 16 poorts 10/100 DualSpeed Switched Hub voor 59 EUR

Maar als ik de specs bekijk lijkt dit me meer een switch.
16 RJ-45 10/100Mbps switching ports
1 RJ-45 uplink poort (in totaal dus 17 RJ-45 connectors)
Each port is capable of Auto-Negotiation
Complies with IEEE 802.3 and IEEE 802.3x standards
One up-link slide switch provided for cascading
Visual diagnostic LEDs supported
Metal chassis design
Internal power supply
Inclusief 19 inch bevestigingsbeugels
Ondersteunt Full Duplex en Half Duplex
48 (16 x 3) Leds voor 100Mbit/10Mbit, Full/Half Duplex en Link-status
8.000 MAC Adressen ondersteund
Address Aging ondersteund
Supports flow control and back pressure
De zwart-gedrukte opmerkingen zijn toch alleen van toepassing op een SWITCH?

Een hub doet nix met macadressen, een switch wel
Een hub kan geen full-duplex, en heeft dus al helemaal geen ledje hiervoor
Een hub heeft toch niet 10/100 apart per poort? zit toch in segmenten ofzo verdeeld?

Op de doos staat ook HUB, maar ja, die el-cheapo boeren halen 't allemaal zo vaak door elkaar.

Anyway: als 't een switch is lijkt t me wel een leuk dingetje voor erbij :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Is een switching hub, dus een hub die 10mbit en 100mbit aan kan
Dit is dus geen switch

iStockphoto

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Klopt.. dis dus een switch met deels hub features.. maar ook niet helemaal.. :P

Kun je achterhalen of ie ook alle snelheden door elkaar kan gebruiken? Das namelijk ook typisch een switch.. :D Punt is dat deze dingen erg goed presteren voor weinig geld. Je moet er wel op letten dat ie genoeg 'backbone' heeft.. 4 x 200mbit zal voor 16 users niet genoeg zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

BlizzarD schreef op 29 september 2002 @ 14:51:
Is een switching hub, dus een hub die 10mbit en 100mbit aan kan
Dit is dus geen switch
Erm, maar, hij route wel op mac-adres en kan alle snelheden door elkaar aan? Tis dus en een hub en een switch :P deze dingen zie je heel vaak.. werken prima. En tis geen volwaardige switch, maar ook geen hub.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik ken geen hubs die halfduplex ondersteunen... Dit is idd zo'n hybride gevalletje.

Forget your fears...
...and want to know more...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is gewoon een combinatie. Zie het als 4x 4poorts hub die via het switch principe aan elkaar zijn gekoppeld

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Aetje schreef op 29 september 2002 @ 14:55:
Ik ken geen hubs die halfduplex ondersteunen... Dit is idd zo'n hybride gevalletje.
:?
hubs zijn toch per definitie halfduplex?

• Jorn
  • Laatst online: 19-08 22:27
erkens schreef op 29 september 2002 @ 15:07:
[...]

:?
hubs zijn toch per definitie halfduplex?
Inderdaad!
Je kunt pas full duplex hebben als je 1:1(switch) verbonden bent met het andere apparaat!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

en daarom lijkt de bovengenoemde hub/switch mij gewoon een switch, vaak als verkoop techniek aan "n00bs" wordt er hub bij gezet |:( althans ben het een paar keer tegengekomen op zoek naar een goedkope switch ;)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

een switching hub is meestal intern een 10 mb hub en een 100mb hub, die inderling gekoppelt zIjn dmv een switch...

want als je dat niet hebt... dan draaien je 100mb spullen wel het 100mb protocol... alleen er an max 10mbit data over, omdat je anders collissions op je 10mb deel krijgt en alles dicht loopt...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
j_iscool schreef op 29 september 2002 @ 15:15:
[...]

Inderdaad!
Je kunt pas full duplex hebben als je 1:1(switch) verbonden bent met het andere apparaat!
erkens schreef op 29 september 2002 @ 15:27:
en daarom lijkt de bovengenoemde hub/switch mij gewoon een switch, vaak als verkoop techniek aan "n00bs" wordt er hub bij gezet |:( althans ben het een paar keer tegengekomen op zoek naar een goedkope switch ;)
Al met al.... lijkt dit dus een behoorlijk leuke el-cheap SWITCH

dat vermoeden had ik al, maar ja, alles word door fabrikanten enz door elkaar gehaald |:(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DJSmiley schreef op 29 september 2002 @ 15:30:
[...]

[...]

Al met al.... lijkt dit dus een behoorlijk leuke el-cheap SWITCH

dat vermoeden had ik al, maar ja, alles word door fabrikanten enz door elkaar gehaald |:(
een mailtje sturen en je weet het zeker, en iig kan je hem weer retour gooien als blijkt dat het niet is wat je beloofd is ;)

• Predator
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Aangezien dat ding Full duplex kan is het dus gewoon een switch en geen hub of switching hub.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Predator schreef op 29 september 2002 @ 15:39:
Aangezien dat ding Full duplex kan is het dus gewoon een switch en geen hub of switching hub.
Als die El-Cheapo boer het niet door elkaar gehaald heeft ja, en weet wat
FULL-duplex is... Als hij denkt dat dat 10/100 is |:(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/twister.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/twister2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/twister3.jpg

als we nu eerst hiernaar gekeken hadden |:(

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 06:58
Ik heb ook al een tijdje zo een 10/100 hub (switchende hub ja) en ben daar zeer tevreden mee.

Persoonlijk vind ik een switch vreselijk overdreven als je kijkt waarvoor de meesten die thuis gebruiken. Een switch is pas echt interessant als je meerdere servers hebt en meerdere clients, dan worden de datastromen een beetje gescheiden over de switch geleidt en heb je dus per definitie meer doorvoer. Een hub is voor thuis gebruik dus prima (maar op een lanparty is een grote switch centraal wel prettig als er meerdere games parallel gespeeld worden).

Ikzelf heb nu 5 aansluitingen (router op 10mb en notebook, server + 2 pc's op 100mb) en die router op 10 is de enige reden dat ik een switch nodig heb.

De eerdere opmerking dan een 10/100 hub een 10mb hub en een 100mb hub is met een switch ertussen is correct. Ik zie ook alleen maar verkeer op het 10mb segment als ik internetpag's opvraag. Het overige verkeer wordt geblocked.

Yamaha FZ1 :-)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ooyevaar schreef op 29 september 2002 @ 16:17:
Persoonlijk vind ik een switch vreselijk overdreven als je kijkt waarvoor de meesten die thuis gebruiken.
niet mee eens, ik had eerst een hub (in combi met coax) en je merkte het wel, als iemand grote files aan het overpompen was lag mijn hele netwerk verder "plat" zelfs simpel internet verkeer kwam daar niet door, nu met switches heb ik daar geen last meer van ;)
en kwa prijs verschil... een switch heb je voor een paar euro'tjes meer ;)

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 06:58
erkens schreef op 29 september 2002 @ 16:26:
[...]

niet mee eens, ik had eerst een hub (in combi met coax) en je merkte het wel, als iemand grote files aan het overpompen was lag mijn hele netwerk verder "plat" zelfs simpel internet verkeer kwam daar niet door, nu met switches heb ik daar geen last meer van ;)
en kwa prijs verschil... een switch heb je voor een paar euro'tjes meer ;)
Dat bedoel ik met een eenvoudig netwerk. Als je de gemiddelde gebruiker thuis zie met een (1) of twee pc's aan een router dan heb je jouw gestelde "probleem" niet.

Yamaha FZ1 :-)

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ik heb ook een 16p el-cheapo switch voor 100 euro een jaar geleden op de beurs gekocht. Zit in precies dezelfde behuizing. Ik heb hem een keer open gehad en de kast was voor minder dan de helft gevuld: zat 1 printje, met 3 chippies erop ofzo...
Dat bedoel ik met een eenvoudig netwerk. Als je de gemiddelde gebruiker thuis zie met een (1) of twee pc's aan een router dan heb je jouw gestelde "probleem" niet.
de meeste mensen op dit formum hebben meer dan 1pc aan hun router zitten hoor

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jimbolino schreef op 30 september 2002 @ 13:20:
ik heb ook een 16p el-cheapo switch voor 100 euro een jaar geleden op de beurs gekocht. Zit in precies dezelfde behuizing. Ik heb hem een keer open gehad en de kast was voor minder dan de helft gevuld: zat 1 printje, met 3 chippies erop ofzo...
ja veel meer stelt het niet voor ;)

Verwijderd

eigenlijk is een hub gewoon een kastje met een voeding, waar je switches of repeaters in kan stoppen... alleen tegenwoordig gebruikt iedereen het woord hub als er een hub met een repeater in wordt bedoeld.. als je een switch koopt heb je een hub met een switch erin

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 18-08 08:45
Het grootste verschil tussen een HUB en een SWITCH is het volgende:

Een Switch heeft 1 processor per poort. De switch controleerd zelf welk pakketje data, waar naar toe moet!
Een hub heeft 1 processor voor alle poorten. Een hub doet aan broadcasting: Stuurt alle pakketjes door naar alle computers en laat de computer bepalen, of het besteld is.

Voor broadcast toepassingen is een HUB beter...
Als alle computers verschillende data opvragen, kun je beter een switch gebruiken.

Een hub die 10Mbit en 100Mbit kan gebruiken, is gewoon een switching hub, en geen switch.

Ethernet is trouwens NOOIT full duplex! Is onmogelijk..
Wat ik hier nu als laatste sta te verkondigen, zal ik ff wat bewijs van opzoeken.. Tenzij iemand me nu de definitie van Ethernet kan geven?

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

MMS_El_Guapo schreef op 30 september 2002 @ 13:49:
Wat ik hier nu als laatste sta te verkondigen, zal ik ff wat bewijs van opzoeken.. Tenzij iemand me nu de definitie van Ethernet kan geven?
Zeker wel: twisted pair ethernet (100BaseT en 10BaseT) kunnen wel degelijk full duplex zijn omdat transmit en receive over aparte draden gaat. Coax based ethernet (10Base2 en 10Base5) zijn altijd half duplex.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Predator schreef op 29 september 2002 @ 15:39:
In theorie (marketingeikels verzinnen een hoop) kan dat nog full duplex tussen 10Mbps en 100Mbps segment zijn. Heb je ook fullduplex maar geen switch.

Maar dit is typisch marketingpraat om domme mensen te laten snappen dat ze een switch wel in de plaats van een hub kunnen gebruiken.

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 18:16
Als ik het goed heb, is een switching hub een switch die maar 1 pc kan bedienen per poort. Een echte switch kan een hele boel pc's bedienen op 1 poortje.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Predator
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

MMS_El_Guapo schreef op 30 september 2002 @ 13:49:
Het grootste verschil tussen een HUB en een SWITCH is het volgende:

Een Switch heeft 1 processor per poort. De switch controleerd zelf welk pakketje data, waar naar toe moet!
Een hub heeft 1 processor voor alle poorten. Een hub doet aan broadcasting: Stuurt alle pakketjes door naar alle computers en laat de computer bepalen, of het besteld is.

Voor broadcast toepassingen is een HUB beter...
Als alle computers verschillende data opvragen, kun je beter een switch gebruiken.

Een hub die 10Mbit en 100Mbit kan gebruiken, is gewoon een switching hub, en geen switch.
Een switch doet ook aan broadcasting voor broadcast packetten maar niet voor unicast packetten en een hub zelf.

Dit staat gewoon ook allemaal in de FAQ voor de mensen die nog niet weten dat we een FAQ hebben:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5
Full duplex is de transmissie, dat heeft zoiezo niets met ethernet te maken :z
Dus beweren dat ethernet geeft full duplex kan is onzin.
Ethernet over coax is nooit full duplex nee, over UTP kan dat wel.
poohbeer schreef op 30 september 2002 @ 15:58:
[...]

In theorie (marketingeikels verzinnen een hoop) kan dat nog full duplex tussen 10Mbps en 100Mbps segment zijn. Heb je ook fullduplex maar geen switch.

Maar dit is typisch marketingpraat om domme mensen te laten snappen dat ze een switch wel in de plaats van een hub kunnen gebruiken.

Aangezien de segmenten maar half duplex zijn is full duplex bridgen daartussen wel moeilijk :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1