[Freesco] sendmail icm php

Pagina: 1
Acties:

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
Ik ben in het bezit van een freesco router met daarop apache draaien.

Maar nu heb ik het probleem dat ik geen Emails kan versturen dmv php omdat er geen sendmail aanwezig is. Dr zijn wel een paar packages betreffende mail aanwezig op freescosoft.com maar ik weet nu niet welke ik moet gebruiken.

Mijn vraag is dan ook hoe kan ik dit werkend krijgen?

Verwijderd

Met exim heb ik goede ervaring (onder debian) en het heeft rbl ondersteuning...ook makkelijk. Als je al apache, php, exim, e.d. wil draaien kan je dan niet beter een wat uigebreidere dist nemen?

http://freescosoft.freebs.../v0.2.7/packages/exim.htm
http://www.exim.org/howto/rbl.html

• Eskimootje
Ik heb nu exim geprobeerd, ik weet alleen niet hoeveel ik nog moet configgen om het werkend te krijgen (je hebt een hele grote ini-file) het werkt nu iig nog niet echt :( maar ik ga morgen verder kijken. Ik heb wel allemaal mailtjes in een freesco directory staan k weet alleen niet hoe ik die op kan halen oid.

Verwijderd

qpopper voor pop /var/mail kan je ze ook lezen

• Eskimootje
Ik wil niet lezen maar alleen sturen is voldoende, maar is er misschien een makkelijkere oplossing? Ik heb exim nog steeds niet aan de praat.

• Eskimootje
* Eskimootje geeft dit topic een schopje.

• Eskimootje
Hmz dan ga k wel iets via CGI verzinnen.

Verwijderd

Via PHP gaat wel. Je moet even de php ini aanpassen en daar staat ergens in dat je een externe host als smtp kunt gebruiken. Dan hoef je zelf geen sendmail o.i.d. te draaien maar gebruik je gewoon de smtp van de provider.

• Eskimootje
Dat is alleen onder Windows zo. Op een Linux bak gaat dat niet
Pagina: 1