Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.
dat is het nadeel van internet delen op een machine die gebruikt wordtGeneral_Failure schreef op 29 september 2002 @ 14:18:
Ik heb een ADSL basic abonnement en maak daar met 2 pc's gebruik van. De eerste pc is met de (ethernet) modem verbonden en de tweede is via ICS daarmee verbonden. Ik heb verder geen hub of switch o.i.d.
Dit werkt in principe allemaal goed, maar als ik op de eerste pc een spel doe, dat redelijk veeleisend is (bijv. Nascar 4, GP 4, etc.) en op de tweede pc is mijn broertje aan het spelen over internet is, gaat zijn ping naar waarden boven de 1000.
Ik heb wel eens geprobeerd de prioriteit van de spellen te verlagen, maar dat werkte ook niet goed.
De eerste pc heeft XP, de tweede 98SE. De netwerkkaarten zijn eenvoudige Realtek en Sitecom gevalletjes.
misschien helpt het om 3com kaartjes te gebruiken, maar denk niet dat het veel uitmaakt, je kan ook nog naar een ander programma kijken ipv ics
dit helpt wel veel!!erkens schreef op 29 september 2002 @ 14:27:
[...]
dat is het nadeel van internet delen op een machine die gebruikt wordt
misschien helpt het om 3com kaartjes te gebruiken, maar denk niet dat het veel uitmaakt, je kan ook nog naar een ander programma kijken ipv ics
als je goedkope kaartjes gebruikt (dus met realtek chipset) dan heeft hij veel processor geheugen nodig. bij 3 com is dat iet het geval en zul je er dus ook minder last van hebben.
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
wat je ook kan doen is een 3de pc of een "linksys" router tussen je adsl modem of beter kijken of je je adsl modem tot router kan verbouwen.. ben je in 1 keer het probleem kwijt. en voordeel bij linksys is dat jer bv nog een aantal meer aan kan hangne .. bij adsl modem tot router moet je echter wel een hub of switch erbij kopen.
Tja vanalles
Om je Alcatel modem tot router te verbouwen kan je bijvoorbeeld deze link volgen en de instructies volgen. Dan heb je geen gezeur meer met ICS.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr