Toon posts:

harddisk wil niet formatteren en windows install. loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van een nieuwe pc, specificaties:
AMD XP 2000+
MSI geforce 4 TI4200
512 mb ddr 266
MSI KT3 Ultra2
Maxtor Harddisk 40 GB

Er is alleen een probleempje :'(. Nadat de harde schijf opgedeeld was in C: 10 GB en D: 30 GB, wilde hij niet meer formatteren; er staat opdracht of bestandsnaam is onjuist. ik kan alleen vanaf de win98 cd-rom formatteren, omdat de floppydrive denkt dat er altijd een bootflop inzit (zonder format.com), ook al is ie leeg (de floppydrive). Tijdens de installatie van win98 en winxp loopt ie vast met veel problemen. Aan de videokaart, geheugen en floppydrive ligt het niet, de videokaart is nu een Gainward Geforce 4 TI4200, geheugen 256 mb ddr en er zit een ander floppydrive in uit een andere computer.

Hoe krijg ik de computer toch aan de praat? Niemand anders kan mij helpen.

greetz GodfatHEr

Verwijderd

als je boot vanaf een win98 C
D zal format.com niet op A:\ of B:\ staan,
maar op je CD

dus X:\win98\

daar vindje format.com.

X staat voor je cdrom drive letter.

verder moet het wel lukken denk ik...

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Welkom op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geformatteerd vanaf F:\win98

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 15:01

TwoR

Gekleurde stippen

Pak een flop waar het opstart.

En je kan toxh ook vanuit de windows XP setup formaterren ??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb je openingspost 3x doorgelezen, maar ik begrijp er nog steeds geen ruk van.. :/

Je meent niet te kunnen formatteren, maar je spreekt jezelf tegen door te zeggen dat je alleen vanaf de Win98 CDROM kan formatteren :?

Wát is nou je probleem? Wanneer loopt de Windows Setup vast? Welke foutmeldingen krijg je? Kortom: wees alsjeblieft wat concreter in je probleembeschrijving :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan loopt het vast

Verwijderd

harddisk brak ?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet formatteren vanaf a:, terwijl dat op onze andere pc's wel werkt.

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
bad sectors op de hdd

probeer eens een andere opstartdiskette ofzo
die van millenium ofzo

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:23:
ik kan niet formatteren vanaf a:, terwijl dat op onze andere pc's wel werkt.
hang die harddisk dan eens in een andere pc als SLAVE en formatteer hem daar eens in...

Verwijderd

Topicstarter
De harde schijf hebben we uit een andere computer. Hij is een half jaar oud. Op de vorige computer werkte hij zonder fouten

Verwijderd

Download het programma Maxblast. Dan kun je via de bootflop de HD partitioneren en formateren.
Link: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/files/mbplus2.exe

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
zover ik het verhaal begrijp.... je kan toch booten van de winxp cd en dan partities maken en dan formateren!! ;)

[ Voor 0% gewijzigd door htol op 29-09-2002 14:28 . Reden: typo's :) ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben alleen windows 98 en XP pro. kan ik van daaruit de harddisk, als ik die op slave heb gezet, formatteren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:28:
We hebben alleen windows 98 en XP pro. kan ik van daaruit de harddisk, als ik die op slave heb gezet, formatteren?
Waarom zou dat niet kunnen :?

Verwijderd

Topicstarter
na de partitities maken en formatteren lopen de installaties nog steeds vast. We hebben al geformatteerd in windows 98 en xp installatie. Dan blijft de computer haken, of start zomaar vanzelf opnieuw op

• htol
sorry hoor, maar hang die HD in je kast, ga naar de bios zet first boot device op floppy, second boot device op CD-ROM/DVD, third bootdevice op HD...... WinXP CD erin er staat nog "Druk op een toets om van de CD optestarten" nou dan kom je vanzelf verder..... :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan, dan loopt de computer weer vast

Verwijderd

download anders powermax eens en test je hdd :)

( of ist maxblast :? nee toch :? )

Verwijderd

Topicstarter
we hebben maxblast al gedownload, maar daarna deed ie het nog steeds niet

Verwijderd

Je hebt de HD al getest of er fouten zijn?
En probeer eens de geheugen timings in het bios lager te zetten.
En je hebt zeker ook al de opstart partitie geactiveerd.

• htol
ok nu weetik meer :), dan zitten er waarschijnlijk Badsectors op de HD, om het zeker te weten dat er badsectors op een HD zitten moet je een oppervlakte controle uivoeren, dan moet je 1 partitie maken (met de Maxblast) van je hele HD en dan booten naar DOS en dan scandisk en dan 4-6 wachten totdat hij klaar is....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:36:
we hebben maxblast al gedownload, maar daarna deed ie het nog steeds niet
je moet Powermax hebben, dat is de diagnostic tool geloof ik zo, die checked je hdd,
mischien heb je namelijk de pech dat je hdd niet lekker werkt,

offtopic:
en nu naar de kermis :+

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
probeer eens het geheugen te wisselen met ander geheugen als dat kan,
Bij een vriend van mij liep de 98 installatie ook vast, en gaf XP een foutmelding met installeren.
Welke installaties heb je al geprobeerd? XP, 98, ME, Lopen ze allemaal vast, of krijg je een foutmelding?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
98 en xp lopen vast of ze geven een foutmelding

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Yep, als het formateren wel lukt maar daarna crashed hij beide in win98 setup en win xp dan kon je geheugen wel eens lek zijn... :) Hoever je komt in de setup hangt er maar net vanaf hoeveel geheugen nog werkt. Ik kwam zelf wel door de setup heen en windows draaide wel maar wanneer ik een spelletje opstartte rebootte hij gewoon, zonder foutmelding of wat. Heb memtest gedowned (http://hcidesign.com/memtest/download.html) welke aangaf dat heel me geheugen na de eerste 12 mb zo lek als een mandje was.

Dus wissel eens wat geheugen met je andere bak of probeer memtest. :P

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het staafje van 512 mb ddr 266 al omgewisseld naar 256 mb ddr 266. Het is wel hetzelfde merk, dus kan het aan het merk geheugen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bezig met formatteren van de harde schijf onder windows xp op een andere pc: nu maar afwachten of het werkt...

Verwijderd

Topicstarter
sorry mensen ik moet weg, ben al 4 uur online met modem, m'n ouders zijn boos... thanx for all

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:53:
ik heb het staafje van 512 mb ddr 266 al omgewisseld naar 256 mb ddr 266. Het is wel hetzelfde merk, dus kan het aan het merk geheugen liggen?
lijkt mij niet dat het aan het merk ligt, het reepje wisselen met een ander had dus geen effect?
Misschien idd iets met geheugen timings, maar daar weet ik niets van, dan moet je ff zoeken ofzo

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Pagina: 1