Toon posts:

Menu positioneren op gecentreerde pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoTTer’s :) ik zit met een probleem waar ik maar niet uit kan komen, en voor zover ik weet is het onmogelijk.

Als je op een site in de header met een dropdown menu wilt werken zoals bv het dropdown menu van T.net dan werk je met DIV’s of Tabellen die je een zwevende positie opgeeft. Mbv coördinaten, dit werkt perfect. Maar nu het probleem, hoe gebruik je die coördinaten als je site niet een vaste plek heeft, maar gecentreerd is? Als je het dan netjes afstelt op 1024x768 dan ziet het er niet uit op 800x600 omdat de coördinaten dan niet meer kloppen.

Is dit op te lossen? Zoja, hoe?

Al vast bedankt.

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

De hele zooi in een gecentreerde div plaatsen lijkt me :?

Verwijderd

werkt het ook niet als je m in een tabel zet die je centreerd?

Verwijderd

je maakt een tabel met width en height van 100%. Hierin zet je NIET absoluut maar relatiev een laag gepositioneerd met de width en height van de hele pagina. Vervolgens zet je direct in deze laag absoluut gepositioneerd de menuitems ... en daaronder begin je de eigenlijke pagina op te bouwen. dit MOET werken, het is mij immers gelukt op deze manier.

Zie ook http://www.pijncentrum.info

Verwijderd

Daar krijgen we het alweer :{ Tabellen gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn. Lees met een script eerst de positie uit van het element waaronder het menu moet, en herpositioneer eerst het menu'tje voor je hem zichtbaar maakt.

Kijk dus naar de offsetLeft en offsetTop van het element waar je op klikt voor een pulldown menutje, en zet het absoluut gepositioneerde div'je of whatever een paar pixels of meer naar beneden.