Bloed, zweet & koffie
Less = more
Bloed, zweet & koffie
expleen.
Verwijderd
het leven is misschien zinloos, maar daarom mag je jezelf toch nog wel een doel stellen in het leven?
Verwijderd
ik denk dat xaran een hoger doel bedoelde, net zoiets als de zin van het leven. dat is er nl niet als je ervan uitgaat dat het leven zinloos is. maarja, het ging hier natuurlijk om een persoonlijk doel..
Verwijderd
helemaal mee eens, het leven is zinloos, maar daarom kun je er nog wel wat van maken, bijvoorbeeld door ambities te hebben (=doel)
ik denk dat xaran een hoger doel bedoelde, net zoiets als de zin van het leven. dat is er nl niet als je ervan uitgaat dat het leven zinloos is. maarja, het ging hier natuurlijk om een persoonlijk doel..[/quote]
reality is for people with no imagination
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
[dat volle inzet lukt me niet altijd]
Was zijn leven zinloos ?, niet voor ons !
Zonder einstein (ja ok, er was dan waarschijnlijk wel iemand anders mee gekomen, maar toch) hadden we nu al een probleem met de energie voorzieningen.
Wat het uiteindelijke doel daarvan is, ja ?, dat kunnen wij (nog) niet weten.
Mijn doel is: zoveel mogelijk proberen te begrijpen!
Aan de andere kant zit ik. Ik zit 40 uur per week PC'tjes van andere mensen te fixen. Op zich wel leuk werk, maar...
Is dit alles?
Ik ben een filosoof en een politicus. Ik denk dus wel degelijk na over mijn eigen doel en dat van de samenleving.
Maar onze eigen kleine leventjes lijken zo verdomde zinloos! Hoe komt dat toch..?
Bloed, zweet & koffie
Dan is je leven niet zinloos..
Ja ja ja Nee !!
t werkt.....
Tnx :):):)
Bloed, zweet & koffie
all you see is pixels
Mijn levensdoel is om zo fijn mogelijk te leven zonder daar andere bij de benadelen.[/quote]Daar ben ik het mee eens.
Verwijderd
Verwijderd
Was zijn leven zinloos ?, niet voor ons !
Zonder einstein (ja ok, er was dan waarschijnlijk wel iemand anders mee gekomen, maar toch) hadden we nu al een probleem met de energie voorzieningen.
Wat het uiteindelijke doel daarvan is, ja ?, dat kunnen wij (nog) niet weten.[/quote]het hangt er maar net van af op welke schaal je het bekijkt. voor ons begrip van de natuur was einstein belangrijk. maar wat maakt het nou uit of wij ergens iets van begrijpen voor het bestaan van het hele universum?
Verwijderd
We kunnen nu al de aarde vernietigen. Geen enkel probleem.
Wie zegt dat Einsteins theorie (of een theorie die daarop voortborduurt, en dat is bijna de hele fundamentele natuurkunde) ons niet ooit de basis gaat geven voor een wapen/instrument waarmee we het hele heelal kunnen vernietigen? Of onherstelbaar veranderen?
Dan is dus het hele heelal wel degelijk afhankelijk van wat de mens bedacht heeft...
Zoiets?
Niemand heeft recht op morgen...
Dus... geniet elke dag!
(Miles Christian stutterheim, 08.12.75 - 01.12.75)
En voor mijzelf heeft mijn leven natuurlijk altijd zin.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
dan wel ja...
maar het is niet echt realistisch. wij zouden nooit aan voldoende energie kunnen komen om het hele heelal zo te veranderen dat het iets meer invloed heeft dan bijvoorbeeld iemand die naar de grond blaast op de baan van de aarde.
je kunt natuurlijk de meest onbenullige invloeden mee gaan tellen door te zeggen dat de aarde een deel van het heelal is en elke kleine verandering van de toestand hier op aarde dus ook een verandering in de toestand van het heelal is. maar dan moet je ook even kijken naar de grootte van die invloed...
maar goed, dat bedoelde je niet, geloof ik, dus dit laatste stuk moet je maar niet als een aanval opvatten.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
desacrator:jammer voor jou, maar je zult die onsterfelijkheid zo ongeveer wel nodig hebben om dat andere mee te maken[/quote]Op het moment begint de wetenschap net te ontdekken hoe het menselijk lichaam verouderd. Ik ben er dus wel degelijk van overtuigd dat over hooguit een jaar of 20 de eerste middelen zullen verschijnen die de veroudering afremmen.
-Desecrator
Verwijderd
Ik geloof in God, de almachtige Vader,
Schepper van hemel en aarde.
En in Jezus Christus, zijn enige Zoon, onze heer,
die ontvangen is van de heilige Geest,
geboren uit de Maagd Maria;
die geleden heeft onder Pontius Pilatus,
is gekruisigd, gestorven en begraven,
die nedergedaald is ter helle,
de derde dag verrezen uit de doden,
die opgestegen is ten hemel,
zit aan de rechterhand van God
de almachtige Vader,
vandaar zal Hij komen oordelen
de levenden en de doden.
Ik geloof in de heilige Geest;
de heilige katholieke kerk,
de gemeenschap van de heiligen;
de vergeving van de zonden;
de verrijzenis van het lichaam;
en het eeuwig leven.
Verwijderd
Neem mijn leven laat het, Heer,
toegewijd zijn aan Uw eer
Maak mijn uren en mijn tijd
Tot Uw lof en dienst bereid.
Verwijderd
Maar nu die tijd verdert en de mens steeds meer ging nadenken en wij steeds verder kwamen in alles zijn we er achter gekomen dat er een evolutie was en wij afstammen van de apen en dat regen een verschijnsel is dat we kunnen voorspellen en achter halen waarom dat gebeurt en een beetje hoe. En de dood is nog steeds een verschijnsel waar de mens niets van weet en bang voor zijn. Want wat is het en wat kun je er tegen doen. Daarin komen zo ook steeds verder.
In mijn ogen is het ultime levens doel van de mensheid, of niets...of het eeuwige leven.
Alle andere dingen in het leven zijn er om de mens te vreden te houden. De vraag naar nieuwe dingen moet er blijven.
Het op een na hoogste goed is om alle antwoorden te hebben.
Het hoogste goed is om geen vragen te hebben.
Correct me if I'm wrong.
Bloed, zweet & koffie
Voordat je geboren bent heb je geen problemen, nadat je gestorven bent ook niet, maar in de tussentijd zit je er mooi mee.[/quote]daarom ga ik zelfmoord plegen?
Verwijderd
Gelukkig zijn[/quote]mee eens
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
hopelijk kan Hij er wat mee...Ik vindt het best wel leuk om " gebruikt" te worden,
Leven zonder dat je anderen beschadigd is onmogelijk. sommigen zitten zich nu al aan mijn post (en die hierboven staan) te ergereren.
gelukkig willen leven is, volgens mij, egoistisch.
diskeltische lurker
Verwijderd
Het is heel moeilijk uit te leggen. Jezus heeft heel veel voor ons gedaan en het kost me totaal geen moeite om hem iets terug te geven.
Mooie tekst... Erg goed gevonden moet ik zeggen.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Bloed, zweet & koffie
Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.
De eerste zin van mijn levensdoel, nou anderen maaken er een heel bericht van; dus dat doe ik dan ook maar even:
Ik geloof in God, de almachtige Vader,
Schepper van hemel en aarde.
En in Jezus Christus, zijn enige Zoon, onze heer,
die ontvangen is van de heilige Geest,
geboren uit de Maagd Maria;
die geleden heeft onder Pontius Pilatus,
is gekruisigd, gestorven en begraven,
die nedergedaald is ter helle,
de derde dag verrezen uit de doden,
die opgestegen is ten hemel,
zit aan de rechterhand van God
de almachtige Vader,
vandaar zal Hij komen oordelen
de levenden en de doden.
Ik geloof in de heilige Geest;
de heilige katholieke kerk,
de gemeenschap van de heiligen;
de vergeving van de zonden;
de verrijzenis van het lichaam;
en het eeuwig leven.[/quote]
Vanuit vroeger (echt heel lang geleden) is er een mechanisme ingebouwd bij elke diersoort inclusief mensen. Wat is dat ???. Wel Voortpolanten en het ras inleven houden. Das het enigste waar wij voor leven en dus ook het nut of zin van het leven. Waarom ik leef?? Om zoveel mogelijk lol te hebben. Hoe maakt niet uit. Of ik er nu mensen mee lastig val of niet, dat is mijn keuze. En voor iedereen is het belangrijkste toch jezelf. Behalve als je van dat ingebouwde mechanisme dat heel oud is uitgaat. Dan is je nageslacht het belangrijksete.[/quote]Wat nu als het in stand houden van de soort (=voortplanting) strijdig is met het lastigvallen van anderen?
Bloed, zweet & koffie
Wat nu als het in stand houden van de soort (=voortplanting) strijdig is met het lastigvallen van anderen?[/quote]Natuurlijk val je andere lastig. Dank maar eens aan konijnen. Omdat wij de roofdieren voor een heel deel uit de natuur hebben verwijderd(=gedood)planten de konijnen zich veel te snel voort. Dat betekent een overlast van konijnen. Er treed gewoon weer een andere regel van de natuur in werking.
Het recht van de sterkste: "The strong shall survive"
Overigens bedoel ik dit niet sarcastisch.
Bloed, zweet & koffie
De eerste zin van mijn levensdoel, nou anderen maaken er een heel bericht van; dus dat doe ik dan ook maar even:[/quote]Volgens mij is jouw levensdoel in 1 zin:
Het verspreiden van de blijde boodschap
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
God lief hebben boven alles en je naaste als jezelf.[/quote]idem !
het valt me op dat er hier toch redelijk veel gelovigen rondlopen. Dat doet me goed !
Tis fijn om zo te discussieren over geloof en de zin van het leven mits het in harmonie gebeurd !
Verwijderd
je kan heel makkelijk het universum veranderen , gewoon een stabieler vacuumquantum vinden
in een klap het hele universum anders
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
God lief hebben boven alles en je naaste als jezelf.[/quote]Wie of Wat is God dan..??? Ik ben gelovig op gevoed. Mijn opa en oma zijn heel gelovig. Maar ik geloof(wat een woordspelingen allemaal weer;)) er niets van. Een God..ja leuk maar ik zie hem niet. De Bijbel is voor mij ook geen heilig boek. Ik zie het meer als een historsch document. Het verteld ons een hoop over hoe de mensen vroeger leefde. Maar verder geloof ik het niet zo. Het is niet eens geschreven direct in die tijd. Maar een 60 a 100 jaar later....30 jaar op zijn vroegst na het overlijden van Jesus. En die verhalen van sta op en loop geloof ik al helemaal niet.
Als ik tegen iemand zeg die en die hebben met elkaar gekust is het 10 mensen verder dat ze getrouwd zijn en 2 kids hebben. In een korte tijd kunnen een hoop dingen helemaal opgeblazen zijn om de verhalen spannend te houden.
Niet te min heb ik respect voor de mensen die het wel geloven. Ieder zijn eigen leven. Ik heb ook wel repect voor de Bijbel en zal ook niet direct zo maar zeggen dat het gelul is en allemaal bla bla...ik geef dan wel mijn mening dat ik het niet geloof en dan mogen ze mij overtuigen. Maar dan wel op een nette manier. Respect voor een ander. En dan kunnen wij allemaal op een vredige manier met elkaar leven. Maar omdat wij mensen zijn zal dat (jammer genoeg) nooit lukken. Dit is niet pessimistisch(fout geschreven???) maar realistisch.