AB BX6 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
2 weken geleden heb ik m'n bios geupgrade van m'n moederbord (ab bx6 zal wel abit zijn) celeron 433

Dit had ik gedaan om ondersteuning te krijgen voor m'n nieuwe 80 gig hd die hij eerst zag als een kleinere hd.

Alles werkte correct maar pc viel vaak ineens uit en dan moest ik m weer rebooten. 2 weken later (nu) doet alleen de fan van m'n proc het nog maar.

Ik krijg dus een zwart beeld geen geluid etc etc.

Ik heb geprobeerd op te starten zonder ram zonder vid card enzovoort maar d'r komt geen geluid uit de speakers. Ik heb een agp/ pci/ isa vid kaartje geprobeerd maar niks doet het :(
Ook is de bios gereset.

Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Ik dacht zelf aan het hotswappen van de bios en deze weer terugzetten, maar heb liever eerst andere suggesties omdat ik dit niet zo 1 2 3 doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overbelaste voeding? Slechte condensatoren?

Check evt de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Niet online
De voeding kan het niet zijn omdat ik nu net een enermax 350W d'r op heb gehad die het doet. Condensators zijn nog in goede staat.
En een harde reset (kende ik nog niet) heb ik nu ook gedaan maar het werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt eerdar als kompleet dood dan alleen maar BIOS probleem... maar hotswappen BIOS kan niet zoveel kwaat, moet je wel ff iemand hebben met dat zelfde BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Niet online
Ok maar hoe kan ik d'r zeker van zijn dat het de processor is die kapot is en niet de bios? maw hoe kom ik d'r achter wat het probleem precies is?

De speaker geeft geeft geen enkel geluid...

[ Voor 27% gewijzigd door aOk op 11-12-2002 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:10

Thorne

Forrester

aOk schreef op 11 december 2002 @ 14:46:
Ok maar hoe kan ik d'r zeker van zijn dat het de processor is die kapot is en niet de bios? maw hoe kom ik d'r achter wat het probleem precies is?
Goh, hoe zou je daar nou achter kunnen komen? Ehhhmmmm van iemand een processor lenen? Of is dat een beetje een gekke oplossing? Je kan natuurlijk ook jou processor er bij iemand anders in doen...

Altijd lastig dit soort dingen...

[ Voor 4% gewijzigd door Thorne op 11-12-2002 18:51 ]

>specs<

• aOk
  • Niet online
Ja dat snap ik maar ik vroeg me af of d'r ook een andere manier is..

Verwijderd

Check of je processor er wel goed genoeg in zit,.. ik heb dat probleem meerdere malen gehad met BH6 mobootjes van Abit,.. dus processor eruit,.. even de contactjes nakijken op stof of rotzooi en er dan weer inzetten,.. werkt prima..
Pagina: 1